تارا اتوماتیک جدید

تارا اتوماتیک جدید با تغییرات ظاهری و تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر، آبان می‌آید

طبق اعلام برخی از مسئولان ایران خودرو قرار است که تارا اتوماتیک جدید با امکانات رفاهی بیشتر و تغییرات ظاهری راهی بازار شود.

یکی از خودروهای تازه وارد ایران خودرو که سر و صدای زیادی نیز به پا کرد، تارا اتوماتیک بود. این خودروی سدان نسخه دنده‌ای نیز دارد و توانسته در مدت کوتاه ورود خود به بازار داخلی مورد پسند مشتریان قرار بگیرد. گمانه‌زنی‌ها درباره این خودرو تا جایی رسیده بود که گفته می‌شد باید امکانات رفاهی آن و تجهیزات ایمنی‌اش بهبود یابد.

فیس لیفت تارا اتوماتیک جدید

هم‌اکنون معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو اعلام کرده که به زودی نسل جدیدی از خودروی تارا اتوماتیک راهی بازار خواهد شد که تیپ آن V4 است و روی آن هم امکانات و آپشن‌های رفاهی بیشتری تعبیه شده و هم تجهیزات ایمنی بیشتری دارد. از طرف دیگر به گفته این مقام مسئول یک‌سری تغییرات ظاهری روی این خودرو اعمال شده است.

به گفته محسن رضایی منش، ایران خودرو تارا اتوماتیک را راهی بازار کرد و هدف از عرضه این خودروی سدان جذاب این بود که بتواند خودرویی در قد و قواره استانداردهای جهانی تحویل مشتریان دهد که هم تجهیزات ایمنی به‌روزی دارد و هم طراحی آن جذاب و زیبا است.

تارا اتوماتیک جدید

به عقیده وی تارا اتوماتیک در حال حاضر لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خودروی سدان ایرانی محسوب می‌شود و حالا ایران خودرو از آنجایی که راحتی و رفاه مشتریان برایش در اولویت است تصمیم گرفته یک نسخه جدیدتر و لوکس‌تر از آن را روانه بازار داخلی کند که امکانات بسیار بیشتری نسبت به مدل کنونی دارد. وی در مورد مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4 بیان کرد:

نسخه جدید تارا اتوماتیک همچنان از موتور TU5P که بهینه شده استفاده می‌کند و قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی تولیدی این موتور توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک یا دستی به محور جلو منتقل می‌شود و برای این گیربکس حالت‌های رانندگی اسپرت و برقی نیز تعریف شده است.

رضایی منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو در ادامه گفتگوی خود ادامه داد که تغییرات تارا اتوماتیک تیپ وی 4 در زمینه‌هایی مانند امکانات رفاهی است و از جمله بهبودهایی که در این زمینه شاهد هستیم می‌توان به اضافه شدن موارد زیر اشاره کرد:

یکی از آپشن‌های جدید این خودرو کیک سنسور است که زیر پای راننده قرار می‌گیرد و با آن می‌توان در صندوق عقب را باز کرد. گرم‌کن‌های صندلی راننده و سرنشین جلو، امکان برقراری تماس اضطراری SOS و چند آپشن دیگر هم اضافه شده‌اند. محسن رضایی منش بیان کرد هم‌اکنون قابلیت تماس اضطراری و طراحی کنسول سقفی باعث شده تا تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه قبلی دچار تغییراتی شود.

تارا اتوماتیک جدید

از دیگر قابلیت‌های جدید این سدان فیس لیفت می‌توان به کلیدهای شیشه بالابر روی قاب رودری‌ها اشاره کرد. همچنین کنسول جلو نیز دچار تغییرات جدیدی شده و در کل کابین داخلی دچار تغییراتی شده و یک موبایل باکس نیز در آن افزوده شده است. وی اضافه کرد:

همچنین ایران خودرو طراحی صندلی ردیف دوم تارا اتوماتیک تیپ V4 را هم تغییر داده و یک زیرآرنجی (تکیه گاه دست) در قسمت میانی برای سرنشینان عقب به این خودرو اضافه شده است. ایران خودرو قصد دارد برای نسخه اتوماتیک تیپ V4 تارا چراغ‌های عقب با گرافیکی جدید را نصب کند تا استایل بیرونی این سدان پرطرفدار را هم به‌روزرسانی کرده باشد.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سنسور پا صندوق عقب، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، امکان تماس اضطراری SOS و گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ آفتاب‌گیر راننده، چراغ خوشامدگویی در زیر رودری و چراغ داشبورد اشاره کرد.