مجله تایم ویتالیک بوترین

مجله تایم اشتراک کاربران را به صورت NFT به فروش خواهد رساند

مجله تایم یک مدل اشتراک NFT جدید برای کاربران خود در نظر گرفته است. مشتریان با خرید آن‌ها به خدمات ویژه‌ای دسترسی پیدا می‌کنند.

یکی از مهمترین کاربردهای بلاک چین، فناوری زیربنایی ارزهای دیجیتال، ساخت توکن غیر مثلی یا همان ان اف تی (NFT) است. به لطف آن‌ها می‌توان مالکیت اشیای دیجیتال یا حتی واقعی را به ثبت رساند و سپس از فردی به دیگر دیگر منتقل کرد. به این ترتیب می‌توان مالک واقعی تک تک اجزا در یک محیط مجازی، نظیر یک شمشیر در یک بازی، را مشخص کرد. حال در راستای تمام دیجیتالی شدن، مجله تایم قصد دارد از NFT برای فروش اشتراک خود به مشتریانش استفاده کند.

رئیس مجله تایم اخیرا در گفتگویی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک، تمام اشتراک‌ها را به‌طور کامل دیجیتالی و به مجموعه NFT خود به نام “TIMEPieces” منتقل کنند. یکی از اهداف این کار دادن حق اشتراک انحصاری و امکان کنترل داده شخصی به همه مصرف‌کنندگان است.

کیت گروسمن (Keith Grossman) مدعی شد شرکت‌ها، مصرف‌کنندگان را به چشم «اجاره‌‌کننده» نگاه می‌کنند، به طوری که داده آن‌ها همواره برای سواستفاده و بهره‌برداری مالی و تبلیغاتی در اختیار این شرکت‌ها قرار دارد. وی عقیده دارد با ورود NFT به صحنه، مصرف‌کنندگان تبدیل به مالکان آنلاین خواهند شد که قادر هستند ضمن بهره بردن از اشتراک‌های خود، روی داده‌هایشان کنترل داشته باشند. تلاش برای فروش اشتراک های مجله تایم به صورت NFT دقیقا در راستای دستیابی به همین هدف بوده است.

کیت گروسمن در مصاحبه‌اش با CNBC گفت «برای چند لحظه بورد ایپ را فراموش کنید». منظور از بورد ایپ، کلکسیون توکن غیر مثلی تصویر 10 هزار میمون با ظاهری خسته است که جزو محبوب‌ترین ان اف تی‌ها به شمار رفته و قیمت برخی از آن‌ها به چند میلیون دلار می‌رسد.

رئیس مجله تایم عقیده دارد با نگاه به مفهوم ان اف تی ورای کلکسیون‌ها و تمرکز روی کاربردهای آن در زمینه انجمن‌‌سازی، متوجه خواهیم شد که به کمک NFT نه تنها نمایش مالکیت امکان‌پذیر می‌شود، بلکه کاربران قادر به فروش حق امتیاز خود در آینده نیز خواهند بود.

توضیحات رئیس مجله تایم درباره فروش NFT اشتراک

نام مجموعه NFT مجله تایم برای اشتراک کاربران TIMEPieces است. این مجموعه از چهار کلکسیون به نام‌های Genesis Inspiration ،Long Neckie Women of the Year ،Slices of Time و Beatclub Collection تشکیل می‌شود. تمام توکن‌های غیر مثلی از این کلکسیون‌ها یک سری آثار هنری با الهام از تصاویر واقعی مجله هستند.

ان اف تی‌های TIMEPieces به دارندگان آن‌ها حق اشتراک و دعوتنامه‌های انحصاری برای رویدادهای خاص را می‌دهند. کاربران قادر خواهند بود والت رمز ارزی خود را به وب سایت مجله تایم متصل و بعد از احراز هویت، به حسابشان ورود پیدا کنند.

جالب است بدانید راه‌اندازی این مجموعه جدید نیست و کلکسیون‌ها در سپتامبر 2021 (شهریور 1400) عرضه شدند. از آن زمان تا کنون، مجله تایم تعداد 20,000 اشتراک NFT را به صورت ایردراپ بین کاربران مختلف توزیع کرده است. منظور از ایردراپ، توزیع یک ارز دیجیتال یا توکن غیر مثلی به شکل رایگان و تصادفی بین کاربران است.

کیت گروسمن ادامه داد در حال حاضر چیزی حدود 12,000 کیف پول منحصربه‌فرد هولدر NFT اشتراک مجله تایم هستند و به وب سایت اتصال دارند.

مجله تایم

توکن غیر مثلی مربوط به کاور بالا یکی از گران قیمت‌ترین‌ها است. این ان اف تی به کلکسیون Slices of Time تعلق دارد و در زمان نگارش این مقاله به قیمت 10 اتریوم (15,000 دلار – 490 میلیون تومان) قابل خرید است.

متوسط هزینه یک اشتراک دیجیتال برای مجله تایم حدود 24 دلار است، اما این هزینه برای NFT اشتراک مجله تایم از مجموعه TIMEPieces به متوسط 1,000 دلار افزایش پیدا می‌کند. کیت گروسمن مدعی شد آن‌ها با هولدرهای توکن‌های غیر مثلی خود رابطه قوی‌تری در مقایسه با جامعه کاربران اشتراک‌های عادی به ارزش 24 دلار، برقرار کرده‌اند.

بر اساس آماری که کیت گروسمن طی مصاحبه در اختیارمان قرار داد، از زمان عرضه مجموعه توکن غیر مثلی مجله تایم، آن‌ها 10 میلیون دلار سود کسب کرده‌اند. همچنین با تکیه بر فضای NFT این شرکت توانست 600,000 دلار به صورت جداگانه برای امور خیریه جمع‌آوری کند. یکی دیگر از دستاورهای‌ اخیر آن‌ها در حوزه ان اف تی خرید تکه‌ای زمین به نام میدان تایم (TIME Square) در متاورس محبوب سندباکس بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*