آیفون 11 پرو سرباز اوکراینی

آیفون 11 پرو جان یک سرباز اوکراینی را نجات داد + ویدیو

در جریان جنگ اوکراین، گوشی آیفون 11 پرو توانسته جان یک سرباز اوکراینی را نجات دهد؛ موضوعی که تعجب همگان را به همراه داشته است.

اخیرا ویدیویی در انجمن ردیت منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی آیفون 11 پرو، توانسته جان یک سرباز اوکراینی را نجات دهد. این ویدیو می‌تواند به بحث در مورد اینکه کدام شرکت، بادوام‌ترین گوشی‌های دنیا را می‌سازد، خاتمه دهد.

بر اساس این ویدیو که در توییتر هم منتشر شده است، یک سرباز اوکراینی، گوشی آیفون 11 پرو را در جیب جلیقه خود قرار داده بود و زمانی که گلوله‌ای به سمت او شلیک شد، به جای آسیب رساندن به او، به گوشی آمریکایی‌اش اصابت کرد. جلیقه‌های مخصوص فلزی توسط افراد نظامی که درگیر جنگ هستند پوشیده می‌شود. این جلیقه‌ها مجهز به تجهیزات محافظ، مانند صفحات فلزی ضربه‌گیر برای کاهش قدرت نفوذ گلوله هستند.

این فرد نظامی یک صفحه محافظ فلزی در جلیقه‌اش داشت، اما پشت آن، آیفون 11 پرو خود را قرار داده بود. بعد از برخورد گلوله، گوشی حسابی لت و پار شد، اما گلوله به داخلش نفوذ نکرد؛ موضوعی که نشان دهنده‌ی دوام بالای آن است.

آیفون 11 پرو سرباز اوکراینی

آیفون 11 پرو در سال 2019 میلادی روانه بازارهای جهانی شد و یکی از بهترین گوشی‌های آن زمان لقب گرفت. این مدل دارای گلس مقاوم سفارشی و فریم استیل و ضد خش است. آزمایش‌های سقوطی که در آن زمان انجام شد، نشان می‌داد که محصول اپل، بسیار جان سخت است، اما چه کسی فکر می‌کرد که آیفون 11 پرو، روزی در نقش ضد گلوله ظاهر شود!

با این حال، توصیه ما این است که با قاب مقاوم از گوشی گران‌بها خود محافظت کنید؛ زیرا حتی اگر پس از زمین خوردن شکسته نشود، احتمالا مانند قبل، کار نخواهد کرد.

چهار ماه پیش، ویدیوی دیگری در ردیت پخش شده بود که نشان می‌داد، یک سرباز روسی، صفحه‌ی زرهی خود را با مک‌بوک جایگزین کرده است. پس شاید محصولات اپل از آن چیزی که فکرش را می‌کنیم، مقاوم‌تر باشد.

با صرف نظر از همه اخبار جذاب تکنولوژی، همه ما نگران و افسرده از خساراتی هستیم که جنگ‌ها به مردم بی‌گناه تحمیل می‌کنند و امیدواریم روزی به صلح جهانی دست یابیم؛ جهانی که در آن گوشی‌های هوشمند، همچنان به عنوان وسیله‌ای ارتباطی – و نه تجهیزات جنگی – مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اپل در واکنش به حمله کشور روسیه به اوکراین، فروش تمامی محصولات خود در این کشور را متوقف کرده است. این کار زمانی به اجرا گذاشته شد که «میخایلو فدوروف»، معاون نخست‌وزیر اوکراین از تیم کوک، مدیرعامل اپل درخواست کرد تا فروش محصولات خود به روسیه را متوقف کند.