ریزش قیمت بیت کوین

پیش بینی ریزش بیت کوین تا 13,000 دلار با وجود رشد اخیر؛ روزهای تاریک در راه است؟

بر اساس پیش بینی برخی از متخصصان حوزه رمز ارزها، بیت کوین در شرف ریزش سنگین قیمت قرار دارد. اما این پیش بینی تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟

طی صحبت وبسایت فایندر (Finder) با شماری از متخصصان حوزه رمز ارزها، بسیاری از آن‌ها روزهای تاریکی را برای بیت کوین پیش بینی کرده‌اند. پیش بینی‌های بلند مدت برای سال 2025 و 2030 حاکی از احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به 314,000 دلار است. اما در حال حاضر، بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال حداقل 60 درصد ارزش خود را نسبت به سقف‌های تاریخی پیشین از دست داده‌اند. اما چه چیزی در انتظار بازار کریپتو است؟ آیا پیش بینی ریزش قیمت بیت کوین به 13,000 دلار تا پایان سال میلادی جاری به وقوع خواهد پیوست؟

سرمایه گذاران حوزه رمز ارزها با بررسی افق‌های بازار به دنبال شرایط مطلوب بازار هستند، اما نتایج یک نظرسنجی جدید به احتمال وقوع یک طوفان شدید هشدار داده است. در این گزارش گفته شده است که احتمال ریزش قیمت بیت کوین به کف 13,000 دلاری تا پیش از سال میلادی جاری وجود دارد.

شب‌های طولانی در انتظار بیت کوین ؛ ریزش قیمت حتمی است؟

پیش بینی وبسایت فایندر (Finder) از قیمت بیت کوین برای سال 2022 به دلیل ماهیت تلخ خود، هیاهویی را در صنعت ارز دیجیتال ایجاد کرده است. این گزارش حاوی پنلی از دیدگاه‌های مختلف 53 متخصص صنعت نسبت به وضعیت بیت کوین است.

تقریبا همه شرکت‌کنندگان نسبت به حضور بازارها در زمستان کریپتو اتفاق نظر داشته‌اند، اما به باور 77 درصد آن‌ها، این تازه آغاز زمستان است. 15 درصد نیز نسبت به قرار داشتن بازارها در زمستان تردید داشته و 8 درصد باقی گفته‌اند هنوز زمستان رمز ارزها فرا نرسیده است.

دلیل سقوط قیمت‌ها از نظر مشارکت‌کنندگان متفاوت است، اما بر اساس ادعای اکثر این افراد، افزایش نرخ بهره در سراسر جهان عامل اصلی این ماجراست. از دیگر علل می‌توان به فروپاشی ارز دیجیتال پروژه ترا یعنی لونا (LUNA)، کاهش ترازنامه‌های فدرال رزرو و عدم قطعیت حاصل از تنش‌های ژئوپولیتیکی اشاره کرد. دیمیتریوس سالامپسیس (Demitrios Salampasis) اظهار داشته است که:

بازار فعلی رمز ارزها به‌خاطر ارتباطات داخلی بالا و نبود قانون‌گذاری‌های مناسب، از بیماری رنج می‌برد. عدم کارکرد بسیاری از طرح‌های امور مالی متمرکز (CeFi) و غیر متمرکز (DeFi) یک نشانه قوی از میزان ضعف بازارهای رمز ارزی است.

طی ماه گذشته، چندین پروژه کریپتویی قادر به پرداخت وام‌های خود نبوده، برداشت‌های خود را متوقف و کارمندان خود را اخراج کرده و برخی نیز کاملا از بین رفته‌اند. مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار CoinJar، آشر تن (Asher Tan)، اظهار داشته قیمت‌های کف در بازارها، ترکیبی از این عوامل هستند و «ماه‌های زیادی طول می‌کشد تا آب‌ها از آسیاب بیفتد».

به پیش بینی 29 درصد شرکت‌کنندگان، زمستان کریپتو و ریزش قیمت بیت کوین تا نیمه اول سال 2023 به طول خواهد انجامید، در حالی که 17 درصد این افراد فکر می‌کنند نیمه دوم سال جاری پایان این زمستان خواهد بود. به اعتقاد 12 درصد مشارکت‌کنندگان نیز تغییر روند طی چند ماه آینده اتفاق خواهد افتاد و 5 درصد باقی افراد، کشیده شدن زمستان کریپتو به سال 2025 را پیش بینی کرده‌اند.

زمستان کریپتو لازم است

علی‌رغم تمام پیش بینی‌ها از وضعیت آینده، یک نظر مشترک بین تمام شرکت‌کنندگان وجود دارد. همه این افراد معتقدند که زمستان «برای حذف بازیگران بی‌فکر در این فضا» ضروری است و جا را برای محصولاتی که باعث افزایش ارزش و بهبود اعتبار بازار رمز ارزها می‌شود، باز می‌کند.

یک دیدگاه مشترک دیگر این است که به باور پاسخ‌دهندگان، وضعیت نزولی در بازار موقتی است. چندی تن از شرکت‌کنندگان ادعا کرده‌اند که هاوینگ بیت کوین نزدیک است و این اتفاق می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را دوباره به سقف‌های قیمتی تاریخی آن برساند.

با این وجود، پیش بینی همه مشارکت‌کنندگان مثبت نیست و بر اساس اظهارات لی اسمیلز (Lee Smales)، یکی از متخصصان حوزه مالی، با ادامه خروج سرمایه گذاران از دارایی‌های پرخطر، بیت کوین به آرامی در حال مرگ است. به گفته پروفسور کارول الکساندر (Carol Alexander) نیز بیت کوین تماما سوداگری است و «هیچ ارزش کاربردی برای توسعه وب 3 ندارد».

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*