خودرو برقی

تولید کننده تسلیحات نظامی روسی از یک خودرو برقی رونمایی کرد!

شرکت Almaz-Antey که به عنوان تولید کننده تسلیحات نظامی روسی از جمله سامانه S-300 شناخته می‌شود از یک خودرو برقی با نام E-Neva پرده برداشت.

تحریم صنعت خودروسازی روسیه توسط خودروسازان بزرگ باعث شد تا این کشور با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود محصولاتی را برای پاسخ به نیاز مشتریان روسی تولید کند. در همین راستا شرکت Almaz-Antey که به عنوان تولید کننده تسلیحات نظامی روسی از جمله سامانه S-300 شناخته می‌شود، یک خودرو برقی با نام E-Neva را معرفی کرد تا علاوه بر بخش نظامی، توانایی‌های خود در حوزه تولید خودرو را نیز به رخ بکشد.

مشخصات خودرو برقی E-Neva

خودرو برقی

شرکت Almaz-Antey برای ساخت خودروهای برقی و هیبریدی خود قصد دارد یک شاسی ماژولار بسازد. از این رو با ساخت این شاسی، در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه محصولات متعددی از این شرکت روسی خواهیم بود.

خودرو برقی

البته خودرو برقی E-Neva یک مدل اولیه محسوب می‌شود و هنوز مراحل توسعه آن به پایان نرسیده است. از این رو محصولی که اخیرا طی مراسمی به معرض نمایش درآمد با مرحله تولید انبوه فاصله زیادی دارد. گفتنی است فرایند توسعه این شاسی بلند 4.5 متری از مدت‌ها قبل آغاز شده است.

خودرو برقی

E-Neva به یک پیشرانه برقی با قدرت 435 اسب بخار مجهز خواهد شد که می‌تواند ظرف مدت 2.7 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو با یک بار شارژ کامل قادر است مسافتی حدود 463 کیلومتر را بپیماید.

E-Neva

کارخانه Obukhov به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت Almaz-Antey وظیفه تولید شاسی این خودروی برقی را بر عهده خواهد داشت. همچنین سایر بخش‌های این خودرو از جمله بدنه توسط دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ توسعه پیدا خواهد کرد.

E-Neva

طراحان با هدف افزایش راحتی سرنشینان، فاصله محوری این خودرو را افزایش دادند. در همین راستا فاصله بین چرخ‌های عقب و جلوی این خودرو نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار بیشتر است. این خودرو احتمالا تا سال 2024 تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*