تسلا بیت کوین

شرکت تسلا 75 درصد ذخیره بیت کوین خود را در ربع دوم سال فروخته است!

بر اساس گزارش مالی که شرکت خودروسازی ایلان ماسک به تازگی منتشر کرده، شرکت تسلا 75 درصد ذخیره بیت کوین خود را در ربع دوم 2022 فروخته است!

در بازار صعودی قبلی، یکی از دلایل اصلی رشد بیت کوین قبول این ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت در شرکت تسلا همزمان با تبدیل ایلان ماسک به ثروتمندترین فرد دنیا بود. این شرکت همچنین اقدام به خرید 1.5 میلیارد دلار BTC کرد، اما بر اساس گزارش مالی جدید آن، تسلا 75 درصد ذخیره بیت کوین خود را طی سه ماهه دوم سال فروخته است.

در گزارش تسلا آمده که آن‌ها حدود 75 درصد رمز ارزهای BTC خود را تبدیل به پول نقد کرده‌اند. طبق گزارش، این تبدیل 936 میلیون دلار پول نقد به ترازنامه شرکت اضافه کرده است.

بر اساس صورت‌های مالی، دارایی خالص بیت کوین تسلا برای سه فصل متوالی تقریبا ثابت بوده است. تا آخر ماه مارس 2022 (نیمه فروردین 1401) تسلا 1.261 میلیارد دلار دارایی دیجیتال در ذخایر خود داشت. با در نظر گرفتن فروش بخش قابل توجهی از ذخیره بیت کوین تسلا در ربع دوم سال میلادی جاری، این میزان اکنون به 218 میلیون دلار کاهش یافته است.

توجیه ایلان ماسک برای فروش ذخیره بیت کوین تسلا!

طبق یک گزارش قبلی وب سایت کوین تلگراف، تسلا بخش دیگری از ذخیره BTC خود را در ماه مارس 2021 (اسفند 1399) به فروش رساند و 128 میلیون دلار سود خالص به دست آورد. در آن زمان ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل Tesla در ارتباط با این اقدام گفت آن‌ها 10 درصد از دارایی‌های (دیجیتال) خود را برای اثبات قدرت نقدشوندگی بیت کوین به عنوان جایگزینی برای نگهداری وجه نقد در ترازنامه، به فروش رسانده‌اند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*