ویدیوهای ضد روسی گوگل

روسیه گوگل را به خاطر میزبانی از ویدیوهای ضد روسی نقره داغ کرد

روسیه دوباره به پر و پای گوگل پیچیده و این کمپانی را به خاطر انتشار ویدیوهای ضد روسی و خلاف واقعیت، چندصد میلیون دلار جریمه کرده است!

بار دیگر گوگل روز دوشنبه زیر حملات روسیه و فشار برای حذف محتوایی که به اعتقاد دولت این کشور غیرمجاز است قرار گرفت. با توجه به یک پست رسمی تلگرامی که توسط رگولاتوری مخابرات روسیه (Roskomnadzor) منتشر شده، گوگل هنوز اقدامی برای حذف ویدیوهایی از یوتیوب روسیه که «افراط گرایی و تروریسم» را ترویج می‌کنند و تبلیغات ضد روسی با محوریت جنگ این کشور با اوکراین را پخش می‌کنند، نکرده است. بر همین اساس هم دولت روسیه گوگل را به مبلغی بیش از ۲۱ میلیارد روبل روسیه (حدود ۳۶۴ میلیون دلار آمریکا) جریمه کرده است.

دولت روسیه: گوگل باید ویدیوهای ضد روسی را پاک کند

پس از سرکوب فیسبوک و توییتر در روسیه بعد از جنگ با اوکراین و انتشار محتوایی که به قول مقامات این کشور «حاوی اطلاعات نادرستی در مورد جنگ در اوکراین» بود، در حال حاضر یوتیوب آخرین پلتفرم قربی است که همچنان در روسیه باقی مانده است. و در حالیکه مقامات روسی دسترسی کامل شهروندان خود به فیسبوک و اینستاگرام را گرفته‌اند و دسترسی اکثر شهروندان هم به توییتر محدود شده است، ولی تأکید دارند که (حداقل تا بدین لحظه) هیچ برنامه‌ای برای قطع دسترسی به پلتفرم‌های پخش ویدیو ندارند.

ویدیوهای ضد روسی گوگل

مردم نظرات مختلفی در مورد اینکه چرا روسیه هنوز یوتیوب را فیلتر نکرده دارند، اما یکی از محتمل‌ترین آن‌ها این است که حضور مجدد این پلتفرم در روسیه بسیار پیچیده است. این درحالیست که توییتر و فیسبوک فوراً با یک پلتفرم شبکه اجتماعی محبوب روسی به نام VK جایگزین شدند.

بیشتر بخوانید:

روسیه هشدار داد: حملات سایبری غرب منجر به جنگ نظامی می‌شود

شاید مقامات روسی قصد فراری دادن گوگل را از خاک خود نداشته باشند، اما کار را برای غول فناوری سخت کرده‌اند. اوایل امسال، ضابط‌های روسی ۷.۷ میلیارد روبل (معادل ۱۴۳ میلیون دلار) از حساب‌های بانکی گوگل را به خاطر پرداخت نکردن جریمه‌هایی که به دلیل انتشار محتوای ضد روسی صادر شده بود، مسدود کردند. آلفابت، شرکت مادر گوگل ارزش ۱.۵ تریلیون دلاری دارد، اما جریمه‌های دولت روسیه کافی بود تا زیرمجموعه روسی گوگل اعلام ورشکستگی کند.

بر اساس بیانیه رگولاتوری مخابرات روسیه، اعلام ورشکستگی زیرمجموعه روسی گوگل باعث نشده این پلتفرم محتوای ضد روسی را حذف کند و این برایش گران تمام خواهد شد. اما علاوه بر اعلام اطلاعات غلط در مورد جنگ روسیه با اوکراین توسط گوگل، این رگولاتوری می‌گوید که یوتیوب هم میزبان درخواست‌های زیادی (شامل درخواست‌های افراد زیر سن قانونی) برای شرکت در تجمعات اعتراضی است که احتمالاً مربوط به همان جنگ با اوکراین می‌شود. این رگولاتوری همچنین می‌گوید گوگل میزبان محتوایی است که نگرش می‌تفاوت نسبت به زندگی و سلامت کودکان را ترویج می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ممنون از درخششی زیبایی شما