رنو مگان

رنو مگان به خط پایان رسید

رنو مگان به خط پایان رسید. تولید این محصول پرفروش رنو پس از حدود سه دهه برای همیشه متوقف شد. در ادامه دلایل توقف تولید مگان را بررسی خواهیم کرد.

رنو در سال 2015 طی نمایشگاه فرانکفورت از نسل چهارم مگان پرده برداشت و پس از مدتی آن را در نسخه‌های سدان، استیشن و هاچ بک پنج‌در به بازار عرضه کرد. همچنین رنو مگان به عنوان آخرین محصول پرفورمنس رنو با برند رنو اسپرت نیز شناخته می‌شود؛ چرا که رنو برای بخش رنو اسپرت نام آلپاین را در نظر گرفته است. گفتنی است رنو مگان RS تروفی R در سال 2019 موفق به شکست رکورد خودروهای محرک جلو در پیست نوربرگ رینگ شده بود.

دلایل توقف تولید رنو مگان

رنو مگان

یکی از دلایل اصلی توقف تولید رنو مگان به کاهش شدید فروش این خودرو مربوط می‌شود. در واقع این محصول رنو در سال 2021 در بریتانیا آمار فروش 793 دستگاهی را به ثبت رساند. این در حالی است که مشتریان بریتانیایی در سال 2021 حدود 30 هزار و 200 دستگاه فولکس واگن گلف و حدود 21 هزار و 800 دستگاه خودرو فورد فوکوس را خریداری کرده بودند.

رنو مگان

همچنین رنو در بازارهای جهانی نیز همواره فروش بالایی را تجربه کرده است. طبق آمار، نسخه‌های مختلف این خودرو در سال 2017 توانستند آمار فروش 168 هزار دستگاهی را در بازارهای جهانی ثبت کنند، اما این خودرو در سال 2021 فقط 70 هزار دستگاه فروش داشته است. گفتنی است رنو مگان بیشترین فروش تاریخ خود را در سال 2004 با فروش 465 هزار و 778 دستگاه به ثبت رساند.

رنو مگان

با توجه به این که امروزه مشتریان به خرید شاسی بلندها و خودروهای برقی تمایلی بیشتری دارند و آمار فروش رنو مگان نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است، رنو مگان طی بیانیه‌ای از توقف تولید این محصول پس از 27 سال خبر داد. از این رو تولید مگان درون‌سوز برای همیشه متوقف شده و هاچ بک برقی مگان E-Tech به عنوان جایگزین آن به بازار عرضه خواهد شد.

هاچ بک برقی مگان E-Tech از لحاظ ابعاد کاملا به نسخه درون‌سوز خود شباهت دارد، اما این خودرو به گونه‌ای طراحی شده تا به کراس اوورها شباهت داشته باشد. مگان E-Tech روی پلتفرم CMF-EV که با نیسان آریا مشترک بوده توسعه پیدا کرده است. همچنین قرار است بر اساس این پلتفرم در سال 2024 یک کراس اوور برقی دیگر با نام Scenic تولید و به بازار عرضه شود.

Megane E Tech

از آنجایی که تولید رنو مگان درون‌سوز متوقف شد، در حال حاضر کراس اوور رنو کپچر به عنوان خودروی درون‌سوز کلاس C به همراه هاچ بک کلیو و کراس اوور آرکانا می‌توانند گزینه جذابی برای مشتریان علاقه‌مند به خودروهای درون‌سوز باشند. همچنین رنو قصد دارد در اواسط سال 2023 یک شاسی بلند جدید با نام آستریال را به عنوان رقیب تویوتا راوفور به بازار اروپا عرضه کند. این خودرو در کارخانه اسپانیا که روی تولید مگان تمرکز داشت، تولید خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*