دستیار صوتی بیکسبی

آموزش غیرفعال کردن کامل دستیار صوتی بیکسبی در گوشی‌های سامسونگ

ممکن است به دلیل ضعف و مشکلات موجود در دستیار صوتی بیکسبی تصمیم به غیرفعال کردن آن در گوشی سامسونگ خود داشته باشید.

دستیار صوتی بیکسبی – Bixby در خرابی و مشکل شهرت دارد. از طرفی توصیه می‌شود که هرگز از دستیار صوتی Bixby استفاده نکنید، اما از طرف دیگر برنامه Bixby Routines در میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده و در حال حاضر یکی از بهترین اپلیکیشن اتوماسیون موجود است. خوشبختانه برنامه Bixby و Bixby Routines به طور مستقل از هم از کار می‌کنند و غیرفعال کردن اولی در دومی تاثیری نخواهد داشت. پس اگر می‌خواهید بیکسبی را غیرفعال کنید، با ما همراه باشید.

توجه: این نکات شامل حال تمامی گوشی‌های سامسونگ از گلکسی نوت ۱۰ به بعد می‌شود؛ زیرا این گوشی‌ها دیگر مانند گوشی‌های قدیمی سامسونگ دکمه‌ی اختصاصی Bixby را ندارند. گوشی‌های سامسونگ گلکسی S8, S9, S10, Note 8 و Note 9 همگی دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی را دارند، بنابراین نمی‌توان آن را در این گوشی‌ها به صورت کامل غیرفعال کرد.

غیرفعال کردن دستیار صوتی  بیکسبی از طریق دکمه کناری گوشی‌های سامسونگ

به طور پیش فرض در گوشی‌های سامسونگ، دستیار صوتی بیکسبی با نگه داشتن دکمه کناری گوشی یعنی دکمه‌ای که انتظار دارید برای روشن/خاموش کردن آن استفاده شود، فعال می‌شود. برای غیرفعال کردن این دستیار صوتی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. انگشت خود را روی صفحه اصلی گوشی به سمت پایین بکشید تا نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده شوند، سپس دوباره به پایین بکشید تا به تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنید.
  2. در گوشه سمت راست بالای صفحه روی نماد پاور ضربه بزنید تا منوی پاور باز شود.
  3. سپس در پایین صفحه روی Side Key settings ضربه بزنید.
  4. در زیر قسمت Press and hold گزینه‌ی Power off menu را انتخاب کنید.

 

نحوه غیرفعال کردن قابلیت تشخیص فرمان صوتی Hi Bixby

همانطور که دستیار صوتی Google به فرمان صوتی Hey Google گوش می‌دهد، این دستیار صوتی نیز به فرمان صوتی Hi Bixby گوش می‌دهد. این یک عبارت صوتی منحصر به فرد است، بنابراین شاید دوست نداشته باشید که به صورت اتفاقی فعال شود. پس اگر می‌خواهید این فرمان صوتی را غیرفعال کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه Bixby را باز کنید.
  2. منوی کناری که به صورت سه خط موازی نشان داده شده را باز کنید.
  3. روی تنظیمات که با نماد چرخ دنده نشان داده شده ضربه بزنید.
  4. سپس در صفحه باز شده Voice Wake-up را غیرفعال کنید.

نکته: بیکسبی فقط زمانی کار می‌کند که وارد اکانت سامسونگ خود شده باشید. زمانی که از دیگر ویژگی‌های خاص سامسونگ استفاده نمی‌کنید، از طریق بخش Manage accounts تنظیمات گوشی از اکانت سامسونگ خود خارج شوید. به همین ترتیب بیکسبی دیگر مانع راه شما نخواهد شد. پس از این می‌توانید از دستیار صوتی Google که ویژگی‌های مفیدتر و بهتری را ارائه می‌کند، استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*