صادرات سخت افزار و نرم افزار ایرانی به روسیه

وزیر ارتباطات از صادرات سخت افزار و نرم افزار ایرانی به روسیه خبر می‌دهد

شنیده ها حاکی از این است که قرار است به تدریج، صادرات سخت افزار و نرم افزار ایرانی به روسیه میسر شود. جزئیات این خبر را در ادامه بخوانید.

طی روزهای اخیر عیسی زارع پور به روسیه سفر کرده بود و هم‌اکنون که از سفر کاری خود برگشته، در خصوص این سفر توضیحاتی ارائه داده است. به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به زودی و با عملیاتی شدن توافق بین ایران و روسیه، شرکت‌های ایرانی می‌توانند محصولات دانش بنیان خود را در حوزه‌های صنایع مخابراتی، نرم افزار و سخت افزار به روسیه صادر کنند.

آیا صادرات سخت افزار و نرم افزار ایرانی به روسیه میسر شده؟

عیسی زارع پور روز گذشته در صفحه اینستاگرامی خود این‌گونه نوشت:

از روز پنج‌شنبه به مسکو آمده‌ام. از روز سه‌شنبه نیز هیاتی متشکل از چند معاون تخصصی وزارت ارتباطات و نمایندگانی از ۲۶ شرکت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مذاکره با هم‌ترازان و هم‌قطاران خود و آماده‌سازی بستر افزایش روابط تجاری و اقتصادی به روسیه آمده‌اند. البته مذاکرات مجازی بین شرکت‌های متناظر ایرانی و روسی از دو ماه پیش آغاز شده بود و حالا این شرکت‌ها در نشست‌های رو در رو به توافق‌های عملیاتی دست پیدا کرده‌اند.

صادرات سخت افزار و نرم افزار ایرانی به روسیه

زارع پور در ادامه بیان کرد این اولین باری است که موفق شده‌ایم با کمک شرکت‌های بزرگ خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین با کمک‌ها و پشتیبانی وزارت ارتباطات تا توافق نهایی با شرکت‌های همتای روسی خود در زمینه تبادل دانش و فناوری و صدور کالاها پیش برویم.

وی همچنین اضافه کرد با توافقاتی که تاکنون صورت گرفته به نظر می‌رسد که از این به بعد شرکت‌های ایرانی قادر خواهند بود محصولات دانش بنیان خود در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را که شامل حوزه مخابراتی، نرم افزاری و سخت افزاری می‌شود به اوراسیا و روسیه صادر کنند. خوشبختانه طبق آنچه زارع پور گفته است، شرایط کنونی بازار بین‌المللی و منطقه‌ای ارتباطات و فناوری اطلاعات به نوعی است که ضریب موفقیت شرکت‌های ایرانی را دوچندان کرده است. وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود گفت:

تا اینجای سفر با رئیس آژانس فدرال رگولاتوری ارتباطات و رسانه‌های جمعی و وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات روسیه دیدار و مذاکره داشته‌ام. از پارک علوم و فناوری «اسکولکووا» در مسکو نیز دیدن کردم و با ظرفیت این مجموعه عظیم دانش‌بنیان آشنا شدم. به اتفاق وزیر ارتباطات روسیه شاهد امضای چند سند همکاری مهم میان دو وزارتخانه و شرکت‌های خصوصی دو طرف بودیم.

صادرات سخت افزار و نرم افزار ایرانی به روسیه

به گفته عیسی زارع پور، تا همین امروز چهار سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی و یک سند نیز بین وزارتخانه‌های دو کشور به امضا رسیده است. وی تأکید کرد با امضای این اسناد، همکاری‌های دو جانبه بیشتری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش می‌یابد و بدین ترتیب شرکت‌های ایرانی می‌توانند حضور فعال و پررنگ‌تری در بازار روسیه و بازار اوراسیا داشته باشند. وی در پایان متن بلند خود در اینستاگرام افزود به تدریج جزئیات دستاوردهای این سفر را برایتان خواهم گفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*