تصویری با وضوح بالا از قمر فوبوس سیاره مریخ

کاوشگر چینی، تصویری با وضوح بالا از قمر فوبوس سیاره مریخ به زمین مخابره کرد

مریخ نورد چینی به نام تیاون ون 1 به تازگی موفق شده تصویری با وضوح بالا از قمر فوبوس سیاره مریخ ثبت و به زمین مخابره کند.

کاوشگرهای مختلفی تاکنون به سیاره سرخ ارسال شده‌اند تا وضعیت این سیاره و قمر آن را مورد کاوش قرار دهند. امروز مریخ نورد تیان ون 1 چین تصاویری با کیفیت بالا از قمر طبیعی مریخ به نام فوبوس منتشر کرد. لازم به ذکر است که ارسال این تصویر همزمان با سالگرد دو سالگی مأموریت این کاوشگر است.

تصویری با وضوح بالا از قمر فوبوس سیاره مریخ

گفتنی است که مریخ نورد تیان ون 1 از سوی سازمان ملی فضایی چین (CNSA) به سیاره سرخ فرستاده شده و مأموریت آن به عنوان یک کاوشگر میان سیاره‌ای این است که از مدار مریخ اطلاعاتی را کسب کند. تیان ون 1 با یک فضاپیمای رباتیک که شامل یک مدارگرد، دوربین قابل نصب و یک سطح نشین و یک مریخ نورد دیگر به نام ژورانگ می‌شود، به مریخ فرستاده شده است.

تصویری با وضوح بالا از قمر فوبوس سیاره مریخ

مریخ نورد مذکور همچنین دارای وزنی حدود 5 تن است و از این حیث در میان سایر کاوشگرهای ارسالی، سنگین ترین کاوشگری است که به سیاره سرخ پرتاب شده و علاوه بر خود 13 ابزار علمی را نیز با خود حمل می‌کند. سازمان ملی فضایی چین در تاریخ 23 جولای 2020 مأموریت پرتاب این مریخ نورد را استارت زد و خوشبختانه در فوریه 2021 موفق شد آن را وارد مدار این سیاره کند.

مریخ دارای دو قمر به نام‌های فوبوس و دیموس است که هر یک به ترتیب به معنای ترس و وحشت هستند. به تازگی تیم کنترل و عملیات تیان ون 1 موفق شده‌اند زمان بندی مدارگردی این کاوشگر را تخمین زده‌اند و با نزدیک شدن دوربین به قمر فوبوس از این پدیده جالب تصویر واضحی را به ثبت رسانده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*