صادرات شرکت بی وای دی به چین

شرکت بی وای دی بالاخره به کشور ژاپن راه پیدا کرد

شرکت بی وای دی – BYD با سه خودرو برقی جدید در سگمنت کراس اور و سدان راهی بازار خودرو ژاپن می‌شود. در ادامه راجع به این سه خودرو EV صحبت می‌کنیم.

شرکت‌های خودروسازی ژاپنی شاید در ساخت خودروهای جان سخت، حرف اول را در دنیا بزنند اما تعلل در مسیر ساخت ماشین‌های تمام برقی و عدم توسعه‌ی این خودروها طی سال‌های گذشته و تمرکز بر ساخت خودروهای هیبریدی یا پلاگین هیبریدی، بازار ژاپن را از داشتن ماشین‌های تمام برقی متنوع محروم کرده است.

شرکت‌های BYD، فاو (FAW) و گریت وال موتورز (GWM) جزو بهترین سازندگان خودروهای برقی در چین هستند که محصولات آن‌ها در بازار آسیا، آفریقا و حتی اروپا و آمریکا، طرفداران زیادی دارد. از میان این سه سازنده، اکنون شرکت بی وای دی تصمیم گرفته است تا با سه عدد از بهترین‌های خود، به کشور سامورایی‌ها سفر کند. در ادامه به این خودروهای برقی با کیفیت و مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها نگاهی خواهیم داشت.

نگاهی به خودروهای صادراتی شرکت بی وای دی به ژاپن

صادرات شرکت بی وای دی به چین

در ابتدا اجازه دهید تا با یک آمار ساده، عظمت شرکت بی وای دی را بهتر درک کنیم. این شرکت، بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی در تمام جهان محسوب می‌شود و فروش محصولات آن‌ها در نیمه‌ اول سال 2022 به 641 هزار خودرو رسیده است (شامل خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی). خودروهای BYD را می‌توانید در کشورهای مثل ایران، بحرین، جمهوری دومینیکان، اوکراین، مالدیو، برزیل، مجارستان، کانادا و حتی آمریکا، ببینید. همچنین بد نیست بدانید که خط تولید اتوبوس‌های BYD در کالیفرنیا آمریکا و انتاریو کانادا، اوضاع فوق العاده خوبی دارد.

حالا نوبت حمله به سرزمین سامورایی‌ها است؛ آن هم با صلاح‌هایی به نام سدان سیل (Seal) و کراس اورهای دلفین و Atto 3!

سدان برقی بی وای دی سیل

بی وای دی سیل در ژاپن

این خودرو الکتریکی با ظاهر تسلا گونه‌ی خود، از همان ابتدای کار هم توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرده بود. بی وای دی سیل از پلتفرم “BYD 3.0” و طراحی “CTB” یا همان «باتری و بدنه‌ی یکپارچه» بهره می‌برد و در بهترین تریم خود می‌تواند با هر بار شارژ شدن، یک مسافرت 650 کیلومتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد. 390 کیلو وات قدرت (525 اسب بخار) در تریم AWD با دو موتور الکتریکی و شتاب 0-100 کمتر از 3.8 ثانیه، این سدان برقی اسپرت را به آرزوی هر کسی تبدیل می‌کند. همچنین فروش 22 هزار نسخه آن هم فقط در 7 ساعت، یکی دیگر از افتخارات بی وای دی سیل به حساب می‌آید که آن را به یکی از مستعدترین سدان‌های برقی شرکت بی وای دی در ژاپن تبدیل خواهد کرد.

بی وای دی دلفین

بی وای دی دلفین در ژاپن

این خودرو بر اساس معماری کراس اورها ساخته شده است اما واقعا نسبت به هاچ بک‌های بزرگ، چیز بیشتری برای ارائه ندارد. استفاده از پلتفرم “BYD 3.0” و 4 تریم مختلف به همراه شعاع حرکت 450 کیلومتر در هر بار شارژ، بی وای دی دلفین را با مشکل پسند ترین سلیقه‌ها هم هماهنگ می‌کند. همچنین بد نیست بدانید که این کراس اور برقی در بعضی از بازارهای دیگر با نام BYD Atto 2 هم شناخته می‌شود اما چینی‌ها دوست دارند که نام محصولات بین المللی آن‌ها در ذهن بماند و ظاهر چینی نداشته باشند.

شاسی بلند بی وای دی Atto 3

بی وای دی و ژاپن - BYD Atto 3

کراس اور برقی و اسپرت BYD Atto 3 با ظاهر فست بک خود می‌تواند در کمتر از 7.3 ثانیه، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین شعاع تکنولوژی شارژ سریع بی وای دی Atto 3 در کمتر از 40 دقیقه، درصد شارژ باتری‌ها را از 20 به 80 درصد می‌رساند که چنین قابلیتی یکی از پتانسیل‌های این خودرو برای جذب مشتریان جدید شرکت بی وای دی در ژاپن خواهد بود.

بی وای دی و ژاپن - BYD Atto 3

رینگ‌های جذاب 5 پره‌ی دوال 18 اینچی آیرودینامیکی، اسپویلر سقفی و نمایشگر دوال اسکرین 12.8 اینچی هم اینجا هستند تا این کراس اور بزرگ الکتریکی را به یکی از بهترین گزینه‌های خرید در سگمنت خودروهای خانوادگی تبدیل کنند. همچنین بد نیست بدانید که BYD Atto 3 به عنوان اولین محصول شرکت بی وای دی در ژاپن، وارد سرزمین آفتاب می‌شود و بعد از آن، نوبت به دلفین و سیل می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*