شاسی بلند 2023 nissan x-trail e-Power

نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023؛ قاتل تویوتا RAV4 هیبرید با قیمت 35 هزار دلار به صحنه آمد+ ویدیو

نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023، جدیدترین SUV جان سخت ژاپنی‌ها است که با قیمت پایه 35 هزار دلار در سگمنت شاسی بلندهای جمع و جور هیبریدی معرفی شده است. در ادامه به طور کامل با 2023 Nissan X-trail e-Power آشنا خواهید شد.

مدت‌های زیادی بود که تویوتا RAV4 هیبرید بدون یک رقیب لایق ژاپنی، در بازار جهانی جولان می‌داد. اما نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023 اینجاست تا به این موازنه‌ی ناعادلانه خاتمه دهد. امروز به سراغ مشخصات فنی، طراحی ظاهری، کابین و قیمت نیسان X-trail e-Power هیبرید مدل 2023 خواهیم رفت اما قبل از آن که به بحث‌های فنی برسیم با ما همراه باشید تا در یک ویدیو کامل و جذاب از همراهی با جدیدترین شاهکار هیبریدی و جان سخت ژاپنی‌ها لذت ببریم.

معرفی نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023 و مقایسه با تویوتا RAV4 هیبرید

در همین ابتدای کار باید بگوییم که با یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی طرف هستیم. در همین راستا، یک پیشرانه سه سیلندر خطی توربو شارژ 1.5 لیتری را در زیر کاپوت داریم که 143 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما به هیچ کدام از چرخ‌ها متصل نمی‌شود! این پیشرانه که از فناوری «مصرف سوخت بهینه» و «توربو بوست VC» (برای تنظیم زمان دقیقِ وارد شدن توربو شارژ به مدار) استفاده می‌کند، فقط برای شارژ کردن باتری‌ها طراحی شده است.

نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023

در ادامه به تریم‌های اصلی می‌رسیم که تفاوت آن‌ها با یکدیگر، به FWD و AWD بودن مربوط می‌شود. در تریم FWD، یک موتور الکتریکی 150 کیلو واتی (201 اسب بخاری) را در محور جلویی داریم که 330 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اما در تریم AWD با اضافه شدن یک موتور الکتریکی جدید به محور عقبی و با قدرت 100 کیلو وات (135 اسب بخار) و 195 نیوتن متر گشتاور، مجموع قدرت نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023 به 250 کیلو وات (336 اسب بخار) و 525 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند.

شاسی بلند 2023 nissan x-trail e-Power

همچنین نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023 به لطف سیستم محرک e 4orce AWD، قوی‌ترین ایکس تریل تمام تاریخ خواهد بود که از سیستم توزیع نیروی بهینه‌تر و سریع‌تری هم برخوردار است. نگران مصرف سوخت هم نباشید چرا که پیشرانه‌ی اصلاح شده‌ی نیسان یا بهتر بگوییم ژنراتور باتری‌ها در بدترین حالت خود، فقط 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند؛ یعنی 4 لیتر کمتر از نیسان ایکس تریل بنزینی مدل 2023 (با مصرف سوخت 9 لیتر در هر صد کیلومتر)!

نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023

این عدد در تویوتا RAV4 هیبریدی به 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد اما باید توجه کنید که قدرت این شاسی بلند جمع و جور در تریم AWD، فقط 163 کیلو وات (220 اسب بخار) است. یعنی تقریبا 100 اسب بخار کمتر از شاهکار جدید نیسان!

نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023

در ادامه به سیستم رانندگی با یک پدال نیسان (e Pedal) می‌رسیم که در گذشته آن را در قشقایی هیبرید و آریا هیبریدی هم دیده بودیم. همچنین ترمز های احیا شونده هم با این سیستم هماهنگ شده‌اند تا بالاترین سطح از بهره‌ وری را با سه حالت اسپرت، معمولی و شهری، در اختیار راننده قرار دهند. در حالت شهری با برداشتن پا از روی پدال گاز، ترمز های احیا شونده سریعا وارد مدار می‌شوند تا بیشترین نیرو را به باتری‌ها بازگردانند؛ البته خودرو متوقف نمی‌شود.

همچنین نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023 از سیستم “Active Noise Cancellation” هم بهره می‌برد تا هیچ صدایی پیشرانه بنزینی و محیط، به داخل کابین راه پیدا نکند. امکانات رفاهی دیگر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سیستم نور بالای اتوماتیک
  • سیستم رانندگی خودکار نیمه هوشمند نیسان با نام “ProPilot”
  • کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی
  • هشدار خروج از بین خطوط، تعویض و باقی ماندن بین خطوط
  • سیستم هشدار ترافیک از پشت (RCTA)

در انتهای این بخش به تریم‌های نیسان X-trail e-Power هیبرید مدل 2023 نگاهی خواهیم داشت که تریم‌های ST و ST-L برای نسخه FWD و Ti و Ti-L برای نسخه AWD خواهند بود.

طراحی ظاهری کاملا جدید و کابینی معمولی

شاسی بلند 2023 nissan x-trail e-Power

نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023 با یک چهره‌ی متفاوت به بازار خواهد آمد اما هنوز هم امضای نیسان بودن را روی خود دارد. در نمای جلویی، یک جلو پنجره‌ی V شکل با اِلمان‌های مستطیلی شکل را داریم که از پایین به دیفیوزر نقره‌ای رنگ محدود شده است. چراغ‌ها هم به صورت دو تکه طراحی شده‌اند و هدلایت‌های مه شکن را می‌توانید در کنار هواکش‌های گلگیر پیدا کنید.

شاسی بلند 2023 nissan x-trail e-Power

سقف پانارومیک و ریل‌های سقفی، سفر خاطره‌ انگیزی را به شما وعده می‌دهند و در پایین‌ترین قسمت، رینگ‌های 19 اینچی 5 پره و رکاب‌های دو رنگ را خواهیم داشت. نمای عقب نیسان X-trail e-Power هیبرید مدل 2023 جایی است که ژاپنی بودن این شاسی بلند را برجسته‌تر می‌کند. چراغ‌های خطر تا روی گلگیر امتداد پیدا کرده‌اند و دیفیوزر دو رنگ و آنتن کوسه‌ای به همراه اسپویلر سقفی هم چهره‌ی خانوادگی آن را کمی اسپرت‌تر کرده‌اند.

شاسی بلند 2023 nissan x-trail e-Power

نمایشگر هدآپ دیسپلی

ابعاد این خودرو هم به مانند همزاد بنزینی خود برابر 4680 میلی متر طول، 2065 میلی متر عرض و 1725 میلی متر ارتفاع خواهد بود اما شاید فاصله محوری آن بر خلاف نسخه بنزینی، کمی بیشتر از 2705 میلی متر باشد.

نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023

از آن جایی که نیسان ایکس تریل هیبریدی مدل 2023، یک شاسی بلند خانوادگی است، پس شرکت نیسان تقریبا مدرن بودن را کنار گذاشته و همان اتاقِ پر از دکمه و تجهیزات سنتی را وعده می‌دهد. فرمان اسپرت D کات، نمایشگر دیجیتال ایستاده‌ی 12.3 اینچی برای سیستم مولتی مدیا و 10.8 اینچی برای نمایشگر دیجیتال پشت آمپری به همراه هدآپ دیسپل، اصلی‌ترین ویژگی‌ها این اتاق هستند.

شاسی بلند 2023 nissan x-trail e-Power

در ادامه تریم تمام چرم می‌رسیم که احتمالا در نسخه ST، به پارچه تغییر حالت دهد. اتاق شاسی بلند نیسان X-Trail هیبرید 2023 هم با دریایی از رنگ‌های مختلف در برابر خریداران قرار دارد و از تریم‌های تمام مشکی تا رنگ‌های روشن‌تری مثل کرم و قهوه‌ای، جزو گزینه‌های خریداران خواهند بود.

قیمت نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023

نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023

در مورد قیمت جدیدترین شاسی بلند هیبرید ژاپنی‌ها هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما زمانی که به تفکر نیسان و دیگر رقیبان این خودرو نگاهی می‌اندازیم، برچسب قیمت 58 هزار دلار (برای بالاترین تریم یا همان نسخه AWD) را بهترین گزینه‌ برای قیمت گذاری می‌بینیم. این عدد مطمئنا بیشتر از تویوتا RAV4 هیبرید 32 هزار دلاری است اما باید بگوییم که نیسان ایکس تریل هیبرید مدل 2023 در تمام فاکتورها (به جز قیمت)، همه‌ی شاسی بلندهای پلاگین هیبرید جمع و جور را نابود می‌کند. قیمت نسخه FWD هم احتمالا در حدود 35 هزار دلار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*