تاکسی برقی Baidu Apollo RT6

تاکسی ‌خودران آپولو RT6 بایدو در چین، با یک سورپرایز بزرگ معرفی شد + ویدیو

تاکسی ‌خودران آپولو RT6 شرکت بایدو با عملکردی شبیه یک کالسکه خودران معرفی شد. در ادامه بیشتر با Baidu Apollo RT6 آشنا شوید.

سرویس تاکسی‌های رباتی بایدو در کشور چین، فوق العاده محبوب هستند و آخرین نسل از این ارابه‌های تمام خودکار یا بهتر بگوییم نسل ششم آن‌ها با یک قابلیت ویژه که در هیچ کدام از تاکسی‌های اینترنتی اتوپایلوت دنیا وجود ندارد، سطح دانش چینی‌ها را به رخ جهان می‌کشد.

نگاهی به تاکسی ‌خودران آپولو RT6 بایدو

اصلی ترین تفاوت RT6 نسبت به نسل‌های قبلی خود در قابلیت «حرکت بدون وجود فرمان» خلاصه می‌شود. در نسل‌های قبلی، همیشه شاهد حضور فرمان در داخل کابین بودیم اما به لطف سیستم رانندگی خودکار سطح 4 بایدو، اکنون سرنشینان می‌توانند فرمان تاکسی را جدا کنند اما این حرکت چه امتیازی را به همراه دارد؟ ابتدا اجازه دهید تا در مورد سیستم رانندگی خودکار سطح 4 بایدو بدانیم. این سیستم از 38 سنسور مجزا که در سراسر بدنه پخش شده‌اند بهره می‌برد که در کنار 8 رادار لیدار، 12 دوربین امنیتی، 6 عدد رادار موج میلی متری و 12 سنسور اولترا سونیک، حتی می‌تواند میزان تراکم جمعیت را هم تشخیص دهد!

تاکسی ‌خودران آپولو RT6 بایدو

به علاوه بد نیست بدانید که این اطلاعات به وسیله‌ی کامپیوتر پیشرفته‌ی تاکسی ‌خودران آپولو RT6، با سرعت 1200 ترا فلاپس عملیات در ثانیه (1200 Tops) پردازش می‌شوند. این سیستم حاصل 9 سال تجربه‌ی شرکت بایدو در زمینه توسعه‌ی تاکسی‌های خودران و 32 میلیون کیلومتر، آزمایش‌های عملی است پس به ایمنی آن شک نکنید.

تاکسی ‌خودران آپولو RT6 بایدو

فرمان این خودرو با یک چرخش 90 درجه‌ای، در داخل داشبورد قرار می‌گیرد.

حال به بحث فرمان باز گردیم. سرنشینان با جدا کردن فرمان یا بهتر بگوییم برعکس کردن فرمان و گذاشتن آن در فضای تعبیه شده‌ی داخل داشبورد، می‌توانند از فضای بیشتری از کابین استفاده کنند؛ یعنی صندلی ردیف جلو را تا بیشترین حد ممکن به داشبورد بچسبانند و حتی روی زمین بنشینند یا از فضای پای بیشتری بهره مند شوند، کارهای اداری خود را انجام دهند یا یک فضای جدید برای کنسول بازی ماشینی خود داشته باشند.

تاکسی برقی Baidu Apollo RT6

تاکسی ‌خودران آپولو RT6 بایدو از ابتدای سال 2023 و در قامت سرویس «آپولو Go بایدو»، با هزینه ساخت 37 هزار دلار برای هر تاکسی، وارد خیابان‌های چین می‌شوند و پس از مدت کوتاهی، نوبت به سرویس‌های شخص ثالث می‌رسد تا با خرید این تاکسی‌های اتوپایلوت، رنگ و بوی جدیدی را به سرویس‌های خود ببخشند.

تاکسی برقی Baidu Apollo RT6

همچنین کفِ صاف اتاق، درب‌های کشویی و سیستم نورپردازی جدید هم در جزء امکانات تاکسی ‌خودران آپولو RT6 بایدو هستند اما متاسفانه هنوز در مورد شعاع حرکتی آن‌ها و مسیرهای تحت پوشش این تاکسی‌ها، هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

طراحی ظاهری، ابعاد و کابین

این تاکسی خودکار یا بهتر بگوییم ون اتوماتیک، دقیقا 4760 میلی متر طول، 1870 میلی متر عرض دارد و ارتفاع آن هم به 1650 میلی متر می‌رسد. فاصله محوری هم برابر با عدد شگفت انگیز 2830 میلی متر است که از فضای بزرگ کابین خبر می‌دهد. بر روی سقف آپولو RT6 بایدو می‌توانید سه رادار لیدار را ببنید و بقیه‌ آن‌ها در ریل‌های سقفی و قسمت بالای صندوق عقب، جای گرفته‌اند. همچنین از آن جایی که در اکثر اوقات، راننده‌ای در این خودرو وجود ندارد، پس دلیلی هم برای باقی ماندن آینه‌های بغل و آینه وسط خودرو وجود نخواهد داشت.

در نمای کناری هم نوارهای LED هشدار دهنده‌ای را داریم که به نوعی با چراغ‌های اصلی خودرو یکی شده‌اند. همچنین رینگ‌های 18 اینچی 5 پره‌ی آیرودینامیکی را هم از یاد نبرید.صندوق عقب و سقف پانارومیک هم به صورت کامل با رنگ مشکی طراحی شده‌اند تا شاید تاکسی ‌خودران آپولو RT6 بایدو را کمی به پانداهای جذاب چین شبیه کنند. به علاوه در این قسمت می‌توانید چراغ خطر یک تکه و نواری شکل به همراه نشان تجاری بایدو را هم مشاهده کنید.

تاکسی برقی Baidu Apollo RT6

به سنسورهای لیداری نصب شده بر روی سقف توجه کنید.

حالا به داخل کابین تاکسی برقی Baidu Apollo RT6 می‌رویم یعنی جایی که یک نمایشگر چرخان 15 اینچی با تعداد زیادی از بازی‌های سرگرم کننده در اختیار سرنشینان قرار دارد و در سمت راست آن می‌توانید دستگاه فروش اتوماتیک تنقلات یا همان «وندینگ ماشین هوشمند» را پیدا کنید.

تاکسی برقی Baidu Apollo RT6

همچنین یکی دیگر از موارد قابل اشاره، سقف پانارومیک چهار ستونی است که علاوه بر ایجاد یک نمای پانارومیک جدید، سطح بالاتری از ایمنی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*