تاکسی رباتیک هیوندای آیونیک 5

تاکسی رباتیک هیوندای چه زمان به خیابان ها می‌آید؟

تاکسی رباتیک هیوندای آیونیک 5 قدم برجسته‌ای در حوزه تاکسی های خودران خواهد بود. اخیراً تاریخ ارائه این تاکسی بدون راننده مشخص شده است.

تاکسی رباتیک تمام الکتریکی آیونیک 5 را شرکت «موشنال» (Motional) توسعه داده است که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بین هیوندای و «آپتیو» (Aptiv) به شمار می‌رود. این محصول همان‌طور که از نامش بر می‌آید، خودروی تمام الکتریکی تحسین‌شده آیونیک 5 را با فناوری خودران پیشرفته ترکیب می‌کند.

تاکسی رباتیک هیوندای آیونیک 5

تاکسی رباتیک هیوندای ioniq 5

هیوندای و آپتیو هر کدام 50 درصد سهم از این شرکت دارند و با توجه به گزارش‌ها، هیوندای 1.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده درحالی که آپتیو نیز فناوری، مالکیت فکری و تیمی چند صد نفره را ارائه داده است. موشنال هم هدف از مهیا ساختن آزادی حمل و نقل با ایمن، قابل اطمینان و د دسترس کردن خودروهای خودران را دارد.

موشنال پس از دو سال فعالیت، بالاخره در سال 2016 اولین تاکسی رباتیک دنیا را به صورت آزمایشی ارائه کرد. این شرکت همچنین از به تعویق افتادن برنامه‌های خود برای سرویس اشتراکی به دلیل پاندمی کرونا خبر داده است. با این حال، آزمایش‌های اولیه در لاس وگاس موفقیت‌آمیز بودند و مشتریان تاکسی‌های خودران خصوصی بی ام و سری 5 را از طریق Via رزرو کردند.

تاکسی رباتیک هیوندای آیونیک 5

موشنال با بیش از 100 هزار سفر، حتی یک تصادف هم نداشته که در آن مقصر خود تاکسی های رباتیک هیوندای باشند و همچنین 98 درصد مسافران امتیاز 5 ستاره را به خدمات این تاکسی‌ها داده‌اند. به تازگی نیز رسماً اعلام شده است که تاکسی رباتیک هیوندای چه زمانی راهی خیابان‌ها می‌شود.

تاکسی رباتیک هیوندای، آینده خودروهای بدون راننده

تاکسی رباتیک هیوندای ioniq 5

تاکسی رباتیک هیوندای آیونیک 5 از سال 2023 در سراسر جهان در دسترس قرار خواهد گرفت. آیونیک 5 جدا از اینکه به عنوان یک خودروی شخصی روانه بازار شده، قرار است نقش مهمی در آینده خودروهای خودران ایفا کند. سال 2021 «سرفراز ماردیا» (Sarfraz Maredia)، معاون اوبر و مدیر اوبر ایتس در ایالات متحده آمریکا و کانادا آغاز همکاری با موشنال برای خدمات تحویل بار را اعلام کرد. همچنین با توجه به مطلبی منتشر شده در مه 2022، برنامه آزمایشی تحویل خودران بستر را برای حمل و نقل کالاهای تجاری مهیا می‌کند.

به گفته «جودی کلمن» (Jody Kelman)، مدیر کل Lyft Autonomous، این غول حوزه سفر اشتراکی (Ridesharing) برای ارائه تاکسی های رباتیک طی مشارکتی بی‌سابقه با موشنال برنامه دارد. شرکت آمریکایی لیفت انتظار دارد تا سال 2023 تاکسی های خودران کاملاً بدون راننده خود را روانه شهرهای بزرگ ایالات متحده آمریکا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*