12 محصول فناورانه سلبریتی‌ها

12 محصول فناورانه که توسط هنرمندان مشهور اختراع شده اند

برخی از اختراعاتی که اکنون در دنیای اطرافمان می‌بینیم، در واقع بر اساس احساس نیاز یک انسان هنرمند در گذشته ساخته شده‌اند. در ادامه این گزارش، 12 محصول فناورانه که توسط هنرمندان مشهور اختراع شده‌اند را مرور می‌کنیم.

در چند دهه گذشته، نمونه‌های شگفت‌انگیزی از اختراعات توسط هنرمندانی به ثبت رسیده‌اند که نشان می‎‌دهند یک هنرمند می‌تواند مخترع نیز باشد.

در طول تاریخ، هنرمندانی بوده‌اند که به یک هنر اکتفا نکرده و در چندین حوزه مختلف فعالیت داشته‌اند. برخی از نوازندگان معروف به بازیگران موفق تبدیل شدند، برخی دیگر عرصه هنر را ترک کرده و به دنبال ساخت ماشین‌ها رفته‌اند، برخی نیز به علم و فناوری روی آورده و به دنبال تولید محصولات فناورانه رفتند. به عنوان مثال، شهرت «برایان می» شاید بیشتر به خاطر دورانی باشد که به عنوان نوازنده گیتاریست گروه راک افسانه‌ای کوئین فعالیت می‌کرد، اما علاوه‌براین، او از آن زمان به عنوان یک اخترفیزیکدان با ناسا شروع به همکاری کرد و در آنجا نیز موفقیت‌هایی را به ثبت رساند.

برخی از ایده‌های ساخت یک محصول فناورانه از طرف هنرمندان، خارق‌العاده‌‌تر از ایده‌های مخترعان به نظر می‌رسیدند. برخی از این سلبریتی‌ها ایده‌های خوبی ارائه کرده‌اند که مستقیماً مرتبط با کارهای هنری است که آن‌ها را به شهرت رسانده، در حالی که برخی دیگر مخترع محصولاتی شده‌اند که به نظر می‌رسد ایده ساخت به آن‌ها الهام شده است.

در اینجا قصد داریم با نگاهی کوتاه به چند محصول فناورانه که توسط هنرمندان تولید شده است، به این موضوع پی ببریم که چگونه ستارگان، بازیگران و موسیقیدانان سینمای هالیوود، محصولاتی را اختراع کرده‌اند که ارزش ثبت اختراعات رسمی دولتی خود را از موسساتی مانند اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده دریافت کرده است.

نوآوری‌های سلبریتی‌ها

1. کنترل از راه دور قطار، مدل نیل یانگ

محصول فناورانه

استوک نیل یانگ از اواخر دهه 1960 در زمان اعتراض و آشوب در میان جوانان آمریکایی، پای ثابت صحنه راک آمریکا بوده است. محتوای بسیاری از آهنگ‌های او در مورد اعتراض به جنگ بوده و با آهنگ‌هایش اعلام می‌کرد که به دنبال صلح در میان همه مردم است و با هم بودن و صلح را تشویق می‌کرد.

حرفه او اکنون چندین دهه را در بر می‌گیرد و آهنگ‌های او از شناخته شده‌ترین آهنگ‌های روی کره زمین هستند. شاید تعجب کنید که این نوازنده راک نیز یک علاقه‌مند به قطار مدل است. طبق گزارش مجله Classic Toy Trains، او در دهه 90 شروع به جمع‌آوری و راه اندازی مجموعه‌های قطار به عنوان راهی برای ارتباط و گذراندن وقت با پسرش که فلج مغزی بود، کرد. او با جمع‌آوری و راه‌اندازی مجموعه‌های قطار یانگ قصد داشت تا یک مدل اصلی کنترل از راه دور قطار را اختراع کند. این وسیله به پسر یانگ که حرکاتش به شدت محدود بود، اجازه داد تا قطار را کنترل کند و به پدرش بپیوندد.

یانگ در سال 2003 حق امتیازی برای دستگاهی به دست آورد که دارای یک دکمه قرمز بزرگ بود که به عنوان یک شروع و توقف ساده عمل می‌کرد و به پسرش اجازه می‌داد قطار را کنترل کند.

به گفته Lemelson-MIT، یانگ انباری در مزرعه خود داشت که 3000 فوت مربع از آن را به‌عنوان فضای مخصوص برای ساخت قطارهای مدل اختصاص داده بود. او همچنین یک سیستم صوتی برای قطارهای مدل اختراع کرد تا آن‌ها را توسعه ببخشد. یانگ همچنین یک سیستم دوربین فیلمبرداری بر روی قطار مدل نصب کرد. برخی از قطارهای یانگ در سال 2017 به حراج رفته و حدود 300000 دلار فروخته شدند.

2. ابزار رقص ضد جاذبه مایکل جکسون

مایکل جکسون

مایکل جکسون شناخته شده ترین ستاره پاپ روی کره زمین است. او نه تنها سال‌ها با آهنگ‌های فوق‌العاده‌ای که منتشر کرد به ثروت رسید، بلکه از اجرای زنده نیز دارایی زیادی به دست آورد. محبوبیت اجراهای زنده او علاوه‌بر زیبایی ریتم آهنگ، به رقص مایکل جکسون نیز مربوط بود. یکی دیگر از جنبه‌های بی‌‌نظیر هنری مایکل جکسون، تکنیک رقص مون‌واک (MoonWalk) او بود. رقص مون‌واک یک جادوی تمام‌عیار بر روی صحنه محسوب‌ می‌شد.

در سال 1988، در ویدیوی آهنگ «Smooth Criminal»، جکسون و رقصندگانش حرکتی را انجام دادند که در آن به زاویه‌ای به جلو خم می‌شدند که در دنیای واقعی، جاذبه زمین را زیر سوال می‌برد. در این تکنیک، درحالی که رقصنده شیبی 45 درجه‌ای دارد، بدن خود را به طور مستقیم و پاهای خود را صاف بر روی زمین نگه داشته است. برای انجام این حرکت، سازندگان ویدیو از سیم‌ها و مهارهایی استفاده کردند که برای محصول نهایی از دید پنهان شدند.

محصول فناورانه

در تور سال 1993، جکسون می‌خواست این حرکت ناب نمادین را روی صحنه بازسازی کند، اما نمی‌خواست به کابل‌ها و مهارت‌هایی متوسل شود که برای مخاطبانش قابل مشاهده باشد. در عوض، او یک وسیله و روشی ابداع کرد تا با استفاده از کفش‌هایش این کار را انجام دهد.

شماره ثبت اختراع US5255452A، کفش‌هایی را نشان می‌دهد که دارای شکاف V شکل در پاشنه هستند، به طوری که یک گیره می‌تواند از جلو به داخل بلغزد و در نتیجه از جدا شدن پوشنده کفش از روی زمین جلوگیری می‌کند. IT همچنین دستگاهی را نشان می‌دهد که به گیره‌ها اجازه می‌دهد تا در یک مرحله به بالا فشار داده شوند تا در صورت عدم استفاده، مانعی برای حرکت نباشند.

محققان اعلام کرده‌اند که مردم عادی نمی‌توانند مانند مایکل و رقصنده‌هایش از پس این نیروی کشش برآیند و حتی با پوشیدن این کفش‌ها هر کسی قادر به انجام این رقص نخواهد بود. دکتر یاگنیک در ابن باره می‌گوید: «افراد عادی حتی با این کفش‌ها ممکن است نتوانند از پس این رقص بر بیایند. تمرین‌های بسیاری باید انجام داده شود تا ماهیچه‌های شکمی و ماهیچه‌های مرکزی تنه برای انجام این رقص به اندازه کافی قوی شوند.»

3. سیستم تنظیم درام‌های کونگا، محصول فناورانه مارلون براندو

مارلون براندو

مارلون براندو که به خاطر نقش‌های نمادین خود در فیلم‌های پدرخوانده، گروه وحشی و اکنون آخرالزمان شناخته می‌شود، یکی از تأثیرگذارترین بازیگران قرن بیستم محسوب شده و مورد احترام بازیگران و طرفدارانش بوده است. مهارت‌های بازیگری او بدون تردید فوق‌العاده است و میراث او در طول نسل‌ها ماندگار باقی مانده.

یک واقعیت کمتر شناخته شده در مورد براندو این بود که او در نواختن کنگا مهارت زیادی داشت. به گفته سن دیگو Union-Tribune، یکی از برجسته‌ترین نوازندگان کنگا در قرن بیست و نهم، آقای بونگو کوستانزا، در طول زندگی حرفه ای خود مدرس براندو بود و با او همکاری کرد.

براندو ده‌ها سال پیش و قبل از مرگش، با همکاری «پونچو سانچز» که یک نوازنده آمریکای لاتین بود، یک سیستم به نام درام خود کوک را برای طبل‌های کونگا ابداع کرد و به نام خود به ثبت رساند. در این سیستم تنظیم کونگا، پیچ‌هایی که در بخش بالایی کونگا قرار داشتند، توسط یک اهرم تنظیم کننده جایگزین شده بودند.

براندو با یک وکیل ثبت اختراع همکاری کرد تا ایده‌اش در سال 2002 ثبت اختراع شود. او با سازندگان درام تماس گرفته بود تا طرح خود را با کمک آن‌ها به به تولید برساند، اما متاسفانه ضعف سلامتی اجازه شروع کار به او را نداد و براندو در سال 2004 درگذشت.

اگرچه اختراع او هرگز تولید نشد، اما نمونه‌های اولیه‌ای از آن ساخته شدند و به گفته NPR هنوز هم موجود هستند. به نظر می‌رسد طراحی آن چندان مقرون به صرفه نبوده است، بنابراین بعید است به این زودی شاهد تولید انبوه آن باشیم.

4. کیتار منحصر به فرد پرینس نلسون

محصول فناورانه

شاهزاده راجرز نلسون مردی با استعداد قابل توجه بود که از او به عنوان اسطوره موسیقی سول و فانک و نیز پیشگام «صدای مینیاپولیس» نام برده می‌شود. او شهرت خود را مدیون نوآوری‌هایش، ظاهر جلب توجه کننده و اجراهای پرشکوه در کنسرت‌هایش است. به گزارش بی‌بی‌سی، او فقط یک برنده جایزه گرمی با رکورد فروش پلاتین نبود، او می‌توانست 27 ساز شگفت‌انگیز را نیز بنوازد.

او اولین آلبوم خود را در 20 سالگی منتشر کرد و تمام سازهای آلبوم را خودش به تنهایی نواخت. به این ترتیب، جای تعجب نیست که فردی با استعداد بسیار، شانس خود را در اختراع یک محصول فناورانه که ارزش ثبت اختراع دارد، امتحان کرده باشد.

زمانی که پرینس آهنگ‌های موفق نمی‌نوشت، در حال توسعه یک کیبورد تخصصی به نام کیتار برای نواختن روی صحنه بود. قبلاً کیتار در بازار موجود بود، اما این طرح یک نوآوری از آن به حساب می‌آمد.

کیتار (Keytar) نوعی ساز کیبورد کم وزن است که با ظاهر گیتار ادغام شده و به همین دلیل نام کیتار ترکیبی از ابتدای کیبورد و انتهای گیتار است. این ساز دارای یک دستهٔ متصل برای حفظ توازن و بندی برای آویزان شدن از شانه‌های نوازنده است.

شماره ثبت اختراع USD349127S، برای این صفحه کلید موسیقی قابل حمل و الکترونیکی در سال 1994 اعطا شد و طرحی از صفحه کلیدی با شکلی را نشان می‌داد که می‌توان آن را شبیه پرینس توصیف کرد. به گزارش آتلانتیک، پرینس این کیتار را نه برای خودش، بلکه برای نوازنده کیبوردش تامی باربارلا طراحی کرده است.

5. پشتیبانی از سازهای موسیقی ادی ون هالن

محصول فناورانه

مخترع بعدی ما ادوارد ون هالن، هنرپیشه گیتار است. او، برادرش الکس ون هالن، دیوید لی راث و گیتاریست بیس مایکل آنتونی، در سال 1978 شروع به هنرنمایی و درخشیدن با گروه خود به نام ون هالن کردند.

ترانه سرایی و اجرای برنامه‌های زنده کاتالیزور موفقیت اصلی گروه بود، اما نوازندگی گیتار ادی باعث درخشش هر چه بیشتر این گروه شد. ادی با استفاده از یک سبک منحصر به فرد ضربه زدن روی فرت‌ها، نام خود را به عنوان پادشاه تکنوازی گیتار بر سر زبان‌ها انداخت. او همچنین اختراعی برای کمک به تکنوازی شگفت‌انگیز خود ایجاد کرد.

دستگاهی که ون هالن ابداع کرد در واقع یک پانل پشتیبانی است که به پشت گیتار متصل شده و طوری جمع می‌شود که می‌تواند ساز را موازی با زمین نگه دارد، به طوری که فرت برد بیشتر شبیه یک کیبورد نواخته شود. الیوت می‌گوید: «کاری که ادی ون هالن انجام داد اختراع مجدد گیتار الکتریک بود.»

همچنین مطالعه کنید: اختراعاتی خلاقانه که به صورت اتفاقی متولد شدند؛ از باتری قلب تا شیشه خودرو

این اختراع کارایی زیادی داشت و عالی‌ترین بخش میراث این محصول فناورانه را می‌توان در اسناد رسمی ثبت اختراع یافت. شماره ثبت اختراع US4656917A که در سال 1987 اعطا شد، بهترین طرح اختراع در کل فهرست اختراعات USPTO است که به زمان تأسیس دفتر بازمی‌گردد.

6. ابزار ماهیگیری گری بورگوف

محصول فناورانه

گری ریچ بورگوف یک هنرپیشه آمریکایی است که به دلیل بازی در نقش چارلی براون در فیلم موزیکال تو مرد خوبی و شخصیت سرجوخه والتر یوجین «رادار» شناخته شده است.

یکی از طولانی‌ترین و موفق‌ترین برنامه‌های تلویزیونی تاریخ M.A.S.H. بود که گری در آن هنرنمایی کرده است. این فیلم یک کمدی در مورد جنگ در یک بیمارستان سیار بود که به‌عنوان بخشی کلیدی از تاریخ فرهنگی باقی مانده است؛ به این دلیل که توانست یک موضوع بسیار جدی را به یک کمدی تبدیل کرده که موضوعات مهم را در قالب طنز محترمانه بیان کند.

گری بورگوف در این فیلم به‌عنوان یک کارمند شرکت بازی می‌کند، شخصیتی که در فیلم مخترع ماهری بود. پس از اتمام M.A.S.H، بورگوف یک میله و قرقره به دست گرفت و به دنبال اختراع وسیله‌ای جدید رفت. دستگاه او در ثبت اختراع USPTO US5117577A به‌عنوان «دستگاه جذب‌کننده ماهی پیشرفته» نام‌گذاری شده است، اما طبق گزارش آتلانتیک، نام این دستگاه در نهایت به «Chum Magic» تغییر داده شد. این دستگاه یکی از لوازم ماهیگیری است که ماهی‌ها را به سمت قایق کاربر جذب می‌کند.

بورگوف همچنین دارای حق ثبت اختراع برای دستگیره صندلی توالت است. اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد، اما با نگاهی به نقشه‌های ثبت اختراع، به نظر می‌رسد این وسیله دستگاهی برای بلند کردن صندلی توالت بدون دست زدن به آن بوده است.

7. صندلی سطلی استیو مک‌کوئین

محصول فناورانه

استیو مک‌کوئین ستاره بزرگ سینما بود که پس از بازیگری تمرکز و توجه خود را روی مسابقات اتومبیل‌رانی معطوف کرد. به عنوان یک بازیگر، او به‌خاطر بازی در برخی از فیلم‌های سبک ماشین‌رانی، از جمله فیلم کلاسیک «بولیت» که یکی از بهترین صحنه‌های تعقیب و گریز با ماشین را دارد، شناخته می‌شود. او همچنین در فیلم «لمانز» بازی کرد، فیلمی که درباره نژادی به همین نام بود. استیو مک‌کوئین به شدت شیفته موتورسواری و ماشین سواری بود و آثار این علاقه را می‌توان در فیلم‌هایی که او بازی کرده است نیز مشاهده کرد.

مک کوئین یک صندلی سطلی موتوراسپورت طراحی کرد که در سال 1971 حق اختراع برای آن صادر شد. جدای از خود ثبت اختراع، اطلاعات کمی در مورد صندلی او وجود دارد و تنها چیزی که ما از آن در دست داریم این است که بسیار شبیه به نوع صندلی مورد استفاده در اتومبیل‌های مسابقه‌ای آن دوره بوده است.

8. پوشک جیبی جیمی لی کرتیس

محصول فناورانه

از حضورش در اولین فیلم «هالووین» تا آخرین فیلم او، جیمی لی کرتیس برای دهه‌ها بازیگری سخت‌کوش در انظار عمومی بوده است. IMDB به ما می‌گوید که او 82 نقش در تلویزیون و سینما بازی کرده است و نامزد ده‌ها جایزه و برنده جوایز بسیاری از جمله بفتا و امی شده است.

او در واقع به‌عنوان یک ستاره هالیوود شناخته شده، اما همچنین مخترعی محسوب می‌شود که دارای حق ثبت اختراع رسمی برای اثبات آن است. حق ثبت اختراع کورتیس برای نوع خاصی از پوشک در سال 2016 اعطا شد که به عنوان «پوشک یکبار مصرف یکپارچه» توصیف می‌شود. به عبارت ساده‌تر، این یک پوشک با یک جیب برای دستمال مرطوب است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، او زمانی که در حال بزرگ کردن بچه‌هایش بوده، ایده ساخت این محصول فناورانه به ذهنش خطور کرده است. او با تولید این محصول فناورانه، امکان دسترسی ساده به یک راه حل مبتنی بر پوشک را پیدا کرد. در حالی که پیشنهاد او برای ثبت اختراع USPTO موفقیت آمیز بود، هیچ اطلاعات دیگری از آن زمان در مورد اختراع او به دست نیامده است.

9. قلب مصنوعی پل وینچل

محصول فناورانه

در روزهای اولیه شروع کار تلویزیون، نمایش پل وینچل با کمک دستیارش چارلی ماهونی، موفقیت چشمگیری داشت. وینچل حرفه‌ای طولانی در صنعت صداپیشگی و عروسک گردانی داشت و بسیاری از نقش‌ها را با آدمک‌هایش به تصویر کشید.

وینچل یک مخترع پرکار نیز بود که در طول زندگی حرفه‌ای خود بیش از 30 اختراع را به ثبت جهانی رساند. ایده‌های او برای ساخت وسایل جدید محدود به رشته خاصی نبود. از جمله اختراعات او می‌توان به یک دستگاه بدون برآمدگی برای بالا نگه داشتن جوراب، دستگاه ریختن شکر با همزن برای سرعت بخشیدن به جریان، یک آسیاب آرد و از همه مهمتر، یک قلب مصنوعی اشاره کرد.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که او با دکتر هنری هایملیچ دوست شد و از این طریق توانست برای مشاهده بسیاری از جراحی‌ها دعوت شود. این تجربه او را به فکر انداخت تا دستگاهی بسازد که می‌تواند جریان خون را در طول یک عمل جراحی بر روی قلب حفظ کند تا به بیماران شانس بیشتری برای بقا بدهد.

این اختراع وینچل هرگز مورد استفاده قرار نگرفت، اما وینچل ناامید نشد و بعداً حق ثبت اختراع خود را به دانشگاه یوتا داد و محصول فناورانه او در آنجا به عنوان الهام‌بخش اولین کاشت موفق قلب مصنوعی در سال 1982 عمل کرد.

10. چراغ راهنمای فلورانس لارنس

محصول فناورانه

فلورانس لارنس، اولین زنی است که می‌توان او را یک ستاره سینما در نظر گرفت. لارنس از همان ابتدا روی فیلم‌ها کار کرد و در بیش از 250 فیلم از دوران صامت اولیه بازی کرد. فعالیت سینمایی او در سال 1907 آغاز شد و تا سال 1910 او توانست اولین نقش برای یک بازیگر زن را در فیلم‌ها به دست آورد.

طبق اطلاعات برجای مانده، موفقیت فیلم به او این امکان را داد که ماشین شخصی خود را بخرد، که در آن زمان خرید ماشین شخصی برای همه مردم بسیار سخت و پر هزینه بود. این اشتیاق او به اتومبیلش بود که منجر به یکی از ارزشمندترین و تأثیرگذارترین اختراعات او شد که همچنان در دنیای امروز کارایی فراوانی دارد. فلورانس لارنس چراغ راهنما مدرن را اختراع کرد. به گفته MIT، او یک انسان پرشور و شوق نسبت به اتومبیل بود که معتقد بود ماشین‌ها به مراقبت و ارتباطات مناسب پاسخ می‌دهند و ایده‌های زیادی برای بهبود آن‌ها داشت.

اختراع لارنس شامل فلپ‌هایی بود که به سپر متصل می‌شدند که با فشار دادن یک دکمه توسط راننده به بیرون تاب می‌خوردند. خودروهای اولیه دارای ویژگی‌های ایمنی کمی بودند، بنابراین این یکی از موارد مورد استقبال بود. این محصول فناورانه همچنین دارای یک فلپ با برچسب استاپ کامل بود که با فشار دادن پدال ترمز بالا می‌آمد.

او برای ثبت اختراع درخواست نکرد، بنابراین نتوانست هیچ کد شناسایی یا پرداختی برای اختراع خود دریافت کند. مادر لارنس همچنین زنی مبتکر و خلاق بود و در سال 1917 برف پاک کن‌های برقی شیشه جلو را به ثبت رساند.

11. گیره مارکس

محصول فناورانه

برادران مارکس به‌قدری تیم کمدی موفقی در زمان خود بودند، که اکثر مردم در دنیای امروز نیز آن‌ها را می‌شناسند، حتی اگر هرگز بازی آن‌ها را ندیده باشند. به گفته هارلم ورلد، سبک کمدی منحصر به فرد آن‌ها در مدار وودویل متولد شد، اما در نهایت آن‌ها را قبل از پایان دادن به فیلم در برادوی فرود آورد. آن‌ها موفق‌ترین تیم کمدی در دهه 20 و 30 میلادی بودند و تأثیری از یادنرفتی بر فرهنگ پاپ آمریکا گذاشتند. برادران مارکس از یهودیان آلمانی‌ ساکن نیویورک بودند. آنان در اصل شش برادر بودند که برادر اول در کودکی درگذشت.

اعضای این گروه پس از جنگ جهانی دوم از یکدیگر جدا شدند و تنها با تجدید دیدارهای گاه به گاه هر یک مسیرهای مختلفی را در پیش گرفتند.

در طول جنگ، زپو مارکس، زاده هربرت مانفرد مارکس، به این فکر فرو رفت که در دهه‌های آخر زندگی خود مسیری متفاوت را در پیش بگیرد. زپو یک مهندس بود و یک شرکت مهندسی و تولیدی در دوران سرگرمی خود تأسیس کرده بود. او در طول زندگی خود چندین اختراع از جمله یک مانیتور ضربان قلب به سبک ساعت مچی را به ثبت رساند و شرکت او، Marman engineering، محصولات مختلفی تولید کرد. از جمله محصولات ساخته شده توسط این شرکت می‌توان به گیره Marman اشاره کرد.

زمانی که مهندسان نیروی هوایی برای انجام یک ماموریت فوق محرمانه به قلمرو دشمن نیاز داشتند تا به‌طور ایمن اسلحه‌ای را به انولا گی سوار کنند، زپو وارد عمل شد و از محصول فناورانه خود رونمایی کرد. گیره مارکس ارتش آمریکا را قادر ساخت تا اولین و دومین بمب اتمی را تحویل داده و عملاً به جنگ پایان دهند.

12. مجموعه Wi-Fi هدی لامار

محصول فناورانه

هدی لامار در سال 1914 در چکسلواکی به دنیا آمد و در اوایل زندگی خود یک حرفه امیدوارکننده را در سینما ایجاد کرد. با این حال، به عنوان دختر یک خانواده یهودی، اوضاع سیاسی به سرعت برای او غیرقابل تحمل شد و او با پذیرش کار در ایالات متحده با یک قرارداد سینمایی راهی برای فرار یافت. از آنجا، او به یکی از بانوان برجسته هالیوود تبدیل شد و تماشاگران را با زیبایی و نشاط خود متحیر کرد تا اینکه جنگ همه چیز را در سراسر کشور تغییر داد.

پس از ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم، لامار می‌خواست نقشی در جنگ داشته باشد، بنابراین هالیوود را ترک کرد تا با پیوستن به شورای مخترعان در واشنگتن، مشارکت خود را در جنگ اعلام کند. در طول این مدت، او و شریک زندگی‌اش، آهنگساز جورج آنتیل، روشی برای جلوگیری از مزاحمت رادیویی و داخل در امواج کنترل‌کننده اژدرها پیدا کرد. این روش ارتباطی دارای امکانات و پتانسیل گسترده‌ای برای استفاده در سیستم‌های تسلیحاتی مانند اژدر بود.

به دلایل مختلف، ایده او بلافاصله توسط دولت ایالات متحده رد شد و سال‌ها بدون استفاده ماند. اما اوضاع همین‌گونه باقی نماند و بعدها از این فناوری برای توسعه GPS و شبکه‌های وایرلس و شبکه‌های تلفن موبایل بهره‌برداری شد. جالب است بدانید که بدون وجود این فناوری، گوشی‌های موبایل قادر نبودند بدون تداخل فرکانسی با هم با دکل‌های مخابراتی ارتباط برقرار کنند و یک مشکل بزرگ برای برقراری ارتباط به وجود می‌آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*