خرید صندلی گیمینگ

چرا خرید صندلی گیمینگ برای استفاده طولانی مدت اشتباه است؟

تصور غلطی مبنی بر اینکه صندلی های گیمینگ بهتر از اداری هستند وجود دارد. در اینجا به بررسی دلایلی می‌پردازیم که نشان می‌دهد خرید صندلی گیمینگ برای استفاده طولانی مدت اشتباه است.

اگر مدت زمان زیادی را مشغول بازی کردن یا هر کار دیگری پشت میز هستید، اهمیت راحتی را درک می‌کنید. در چنین مواقعی معمولاً همه خرید صندلی های گیمینگ را به عنوان گزینه‌ای راحت‌تر پیشنهاد می‌کنند که از قضا قیمت بسیار بالاتری نسبت به صندلی‌های استاندارد دارند.

ولی ما نظر متفاوتی داریم؛ در اینجا به بررسی ۶ علت اصلی اینکه چرا خرید صندلی گیمینگ اشتباه است خواهیم پرداخت.

چرا خرید صندلی گیمینگ اشتباه است؟

۱. طراحی صندلی‌های گیمینگ تنوع ندارد

تنوع کم صندلی های گیمینگ

تفاوتی بین صندلی‌های اداری و گیمینگ وجود دارد که اگر طراحی این محصولات را دوست نداشته باشید، قطعاً هیچوقت نخواهید دوست داشت. این صندلی‌ها توسط شرکت‌های محدودی تولید می‌شوند و همه‌ی آن‌ها تقریباً شبیه به یکدیگر هستند.

شاید صندلی فضای خیلی زیادی برای طراحی‌های متفاوت نداشته باشد، اما شما حداقل می‌توانید انتظار داشته باشید طرح کمی متفاوت‌تری از آنچه اکنون در بازار وجود دارد را ببینید. یکی از دلایلی که شاید شما را به فکر خرید یک صندلی گیمینگ انداخته استفاده از یک دکوراسیون متفاوت در اتاق کارتان است؛‌ ولی آن‌ها شما را ناامید خواهند کرد.

۲. صندلی‌های گیمینگ خیلی گران قیمت هستند

قیمت بالای صندلی های مخصوص بازی

شما احتمالاً متوجه تفاوت قیمت بین یک صندلی اداری با یک صندلی گیمینگ شده‌اید. صندلی‌های گیمینگ معمولاً خیلی گران قیمت هستند و برای خرید آن‌ها باید چند صد دلار کنار بگذارید!

البته پرداخت کمی مبلغ بیشتر برای خرید یک صندلی باکیفیت‌تر که در طولانی مدت باعث خستگی شما نشود ارزشش را دارد، اما شرکت‌های سازنده آن‌ها طوری وانمود می‌کنند که صندلی‌های آن‌ها خیلی ارزشمندتر از آن چیزی است که باید باشند و به همین خاطر به خودشان اجازه می‌دهند قیمت آن‌ها را بالا ببرند.

قطعاً خرید یک صندلی ۴۰ دلاری که ۶ ماه پاسخگوی نیازهای شماست چیز خوبی نیست، اما هزینه ۲۰۰ دلاری برای خرید یک صندلی گیمینگ که ۹ ماه دوام میاورد هم به هیچ عنوان منطقی نیست. پیش از خرید یک صندلی مخصوص بازی باید به این نکته دقت داشته باشید که آیا عمر مفید واقعی آن می‌تواند قیمت بالایش را توجیه کند یا خیر. به خصوص اگر وزن زیادی دارید و با صندلی‌ها در طولانی مدت به مشکل می‌خورید.

۳. «ارگونومیک» فقط یک شعار است

ارگونومیک در صندلی‌ها

اینطور به نظر می‌رسد که «ارگونومیک» در بازار صندلی‌ها شعاری بیش نیست. مهم است که شما یک صندلی ارگونومیک داشته باشد که به معنای راحتی و کارآمدتر بودن آن است، اما شاید نتوانید چنین صندلی را در بین صندلی‌های گیمینگ پیدا کنید.

صندلی‌های گیمینگ پشتیبانی خوبی از کمر ندارند، زیرا نحوه نشستن یک گیمر با یک کارمند متفاوت است. تکیه‌گاه این صندلی‌ها خیلی خوشایند نیستند و اگر می خواهید در طول روز مدت زمان زیادی پشت کامپیوتر مشغول کار باشید، به هیچ عنوان نمی‌توانند رضایت‌بخش باشند.

اگر هم قصد ندارید مدت زمان زیادی در طول روز پشت میز کامپیوتر بنشینید، پس چرا می‌خواهید برای یک طراحی متفاوت اینقدر هزینه کنید؟ شرکت‌های تولیدکننده صندلی‌های مخصوص بازی از شعار «ارگونومیک» برای محصول خود استفاده می‌کنند، اما اغلب بررسی‌هایی که در یوتیوب می‌بینیم خلاف آن را نشان می‌دهد.

۴. طراحی زشت و ناخوشایند

خرید صندلی گیمینگ

زیبایی همه چیز یک صندلی نیست، بلکه باید هنگام نشستن روی آن احساس خوشایندی به شما دست بدهد. با این حال اگر به دنبال یک صندلی هستید که هم نشستن روی آن حس و حال خوبی به شما بدهد و هم زیبا باشد، صندلی‌های گیمینگ گزینه مناسبی برای شما نیستند.

این صندلی‌ها معمولاً ظاهر زشتی دارند و بخش پشت سری آن‌ها نازک است که نمی‌تواند به خوبی سر را در بر بگیرد. بخش زیردستی آن‌ها نیز این‌چنین است و معمولاً به قدری نازک و کوتاه هستند که نتوانید در طول روز هنگام تایپ کردن از آن‌ها استفاده مفیدی داشته باشید.

۵. صندلی‌های گیمینگ به سرعت پوسیده می‌شوند

خرید صندلی گیمینگ

یکی از رایج‌ترین مشکلات صندلی های گیمینگ که می‌تواند شما را از خرید منصرف کند، این است که آن‌ها زودتر از صندلی‌های اداری پوسیده می‌شوند. این به خاطر استفاده از چرم بی‌کیفیت‌تر و خشن نشان دادن ظاهر آن‌ها است.

بنابراین اگر به فکر هزینه کردن برای خرید چنین صندلی افتاده‌اید، علاوه بر موارد بالا حتماً عمر مفید کوتاه‌تر آن‌ها نسبت به دیگر صندلی‌ها را هم در نظر بگیرید.

۶. آن‌ها ابعاد کوچک و باریکی دارند

صندلی‌های گیمینگ معمولاً با بدنه‌هایی کوچک و باریک طراحی می‌شوند و اگر به دنبال گزینه‌ی بلندتر یا عریض‌تری هستید، قدرت انتخاب شما کم است. هنگام خرید هرگونه مبلمانی شما باید به ابعاد آن توجه داشته باشید، ولی چیزی که در بازار صندلی های مخصوص بازی ما را آزار می‌دهد، تنوع کم آن‌ها در ابعاد و طرح‌ها است.

شاید صندلی گیمینگی را پیدا کنید که مناسب ابعاد شما است، اما اگر جثه بزرگی دارید، یا باید هزینه هنگفتی برای خرید یک صندلی گیمینگ کرده و یا به طور کلی خرید آن را فراموش کنید و یک صندلی اداری با ابعادی استاندارد بخرید.

بهترین صندلی مناسب کارتان را بخرید

گزینه‌های زیادی برای خرید یک صندلی در بازار وجود دارد. هرچند این تصور وجود ندارد که صندلی‌های اداری راحت‌تر از صندلی‌های گیمینگ هستند، اما این بدان معنا نیست که صندلی‌های مخصوص بازی هیچ ایرادی ندارند و بدون بررسی لازم هم می‌توان آن‌ها را خرید.

اگر تصمیم خود را برای خرید یک صندلی گیمینگ گرفته‌اید، پس حداقل باید به دقت محصول مورد نظر را بررسی کرده و سعی کنید به خاطر پول زیادی که برایش می‌پردازید، از ارزش آن مطمئن شوید. ولی با یک صندلی اداری خوب که ابعاد مناسبی دارد و می تواند وضعیت بدنی شما را در حالت مناسبی حفظ کند، دیگر نیازی به صندلی‌های گیمینگ هم نخواهید داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*