خودروهای مستر بین

بهترین خودروهای مستر بین؛ از مک‌لارن افسانه‌ای تا ماشین جیمز باند

شاید باور نکنید اما کلکسیون خودروهای مستر بین در کل دنیا، همتا ندارد! در ادامه به معرفی 14 مورد از بهترین ماشین‌های این کمدین می‌پردازیم.

در نگاه اول، کمتر کسی روآن اتکینسون را یک ماشین باز تمام عیار فرض می‌کند و احتمالا خیلی‌ها نمی‌دانند که کلکسیون خودروهای مستر بین در دنیا تک است! شخصیت‌های سینمایی آتکینسون، مانند مستر بین یا مامور مخفی جانی انگلیش، در تضاد با اتکینسون واقعی قرار دارند.

روآن اتکینسون در طول سال‌ها مالک خودروهای به یاد ماندنی و گوناگونی بوده است. اگرچه اتومبیل‌ها می‌آیند و می‌روند، اما عشق او به انواع ماشین‌ها همچنان ادامه دارد. علیرغم اینکه روآن هرگز صاحب پورشه نبوده است، اما مدل‌های فوق‌العاده‌ی دیگری را در اختیار دارد. ما این لیست را تدارک دیده‌ایم تا خودروهای باورنکردنی مخفی شده در گاراژ مستر بین را بررسی کنیم.

آتکینسون مانند هر سلبریتی دیگری، علاقه‌ی منحصربه‌فرد خودش را دارد که جمع‌آوری و رانندگی ماشین‌های کمیاب است. اگرچه کلکسیون او چشمگیر است، اما تفاوت فاحشی با نمونه‌های مشابه دارد. او می‌گوید:

من یک کلکسیونر نیستم. من از سندرم کمد اسباب بازی که باعث خاک خوردن بسیاری از ماشین‌های خوب در گاراژ می‌شود، خوشم نمی‌آید. مخفی کردن ماشین برای سرمایه‌گذاری یا مانند شمش طلا در خزانه‌ای سوئیسی افسرده‌ام می‌کند.

آتکینسون یک بار دیگر موفق می‌شود که انتظارات مردم از یک سلبریتی ثروتمند را از بین می‌برد! او به جای احتکار خودروهای کمیاب و گران‌قیمت، رویکردی فراگیر و ماشین باز پسندانه نسبت به خودروهای خود دارد که تحسین‌برانگیز است.

خودروهای مستر بین دوست‌داشتنی یک چیز را نشان می‌دهد؛ اینکه سلایق او متنوع است و دنیای اتومبیل را جدی می‌گیرد.

14- هوندا NSX

خودروهای مستر بین

عشق آتکینسون به F1 قابل درک است. او هم مانند گوردون موری، طراح F1، عاشق یکی از ماشین‌های این مسابقات است. دارم در مورد هوندا NSX صحبت می‌کنم. روآن آتکینسون در قسمتی از برنامه «Top Gear» در دهه 2000 حاضر شد؛ جایی که برای اولین بار از عشق خود به هوندا NSX صحبت کرد. اگرچه اتکینسون صاحب مدل‌های اولیه نشد، اما برای خرید مدل 2002 اقدام کرد. مشخص نیست که او به چه مدت، مالک NSX بوده و یا هنوز آن را دارد یا خیر، اما یک چیز قطعی است؛ مستر بین سلیقه بسیار خوبی در خودروهای کلکسیونی دارد.

13- لانچیا دلتا

لانچیا دلتا

لانچیا دلتا اچ‌اف اینگریل ممکن است کوچک باشد، ظاهری شبیه جعبه داشته باشد و برای ماشینی از سال 1989 قیمت بالایی به خود اختصاص دهد. اما با وجود تمام این معایب، روآن اتکینسون عاشق آن است. او حتی نامه‌ای نوشته و توضیح داده است که چرا هرگز آن را با هیچ ماشین دیگری عوض نمی‌کند! البته او اعتراف می‌کند که این ماشین ایتالیایی برای تردد شهری عالی نیست، اما در عوض برای پیست و مسابقات رالی عالی است. شاید لانچیا یکی از لاکچری‌ترین خودروهای مستر بین نباشد، اما بدون شک سوگلی این کمدین محسوب می‌شود!

12- مرسدس بنز 500E

خودرو مرسدس مستر بین

مرسدس بنز 500E مدل 1993 نمونه دیگری از خودرو کلاسیک در گاراژ مستر بین است. شاید خنده‌دار بنظر برسد، اما روآن اتکینسون علاقه خاصی به 500E دارد؛ زیرا او حداقل دو دستگاه از این مدل خریداری کرده و سپس فروخته است. در سال 2020،  یکی از مرسدس بنز‌های 500E آتکینسون در حراجی لندن بفروش رسید. جالب اینکه حتی ماشین‌های میان‌رده او هم سریع هستند. 500 ای می‌تواند در عرض 5 ثانیه، 0 تا 100 را پر کند!

11- رولز رویس فانتوم کوپه

جانی انگلیش

این مورد قدرت نفوذ آتکینسون را به نمایش می‌گذارد. رولز رویس جانی انگلیسی فانتوم کوپه، یک گنجینه زیبا برای هر کلکسیونی است. روآن اتکینسون برای وارد کردن این ماشین به فیلم «جانی انگلیش 2» از چندین واسطه استفاده کرد تا نهایتا به هدف مورد نظرش رسید.

نکته قابل توجه این است که او قدرت و نفوذ کافی را داشت تا فانتوم کوپه را برای مدتی طولانی قرض بگیرد. منابع مختلف از علاقه آتکینسون به رولز رویس صحبت می‌کنند و گفته می‌شود او بعدها صاحب یک فانتوم کوپه شد که اغلب با آن رانندگی می‌کرد.

10- مک لارن F1

مک لارن افسانه‌ای

این مورد احتمالا بدنام‌ترین خودرو در کلکسیون آتکینسون باشد؛ زیرا او دو بار با این الماس تصادف کرده است و 1 میلیون دلار خرج تعمیر آن کرده است. این ماشین نه تنها چشمگیرترین نمونه در نوع خود است، بلکه یکی از گران‌ترین خودروهای کلکسیونی مستر بین هم محسوب می‌شود.

به گفته کارول نش، آتکینسون مک لارن F1 خود را در سال 1997 خریداری و به مدت 18 سال از آن نگهداری کرد. در نهایت این ماشین با قیمت 10 میلیون دلار به فروش رسید. مک لارن F1 ثابت می‌کند که آتکینسون کمتر به فکر جمع‌آوری ماشین است و بیشتر به پرواز در خیابان‌های لندن علاقه دارد!

9- لانچیا تما

لانچیا تما

لانچیا تما 8.32 سری 1 آتکینسون مدل 1989 یک خودروی دیدنی است. دلیلی وجود دارد که این مدل کمیاب است؛ زیرا ظاهر خاص و نمادینی دارد و داخلش هم به اندازه بیرونش جذاب است. خودرو مستر بین همواره با رنگ قرمزش خودنمایی می‌کند. ضمنا نباید فراموش کنیم که موتور این خودرو با موتور فراری 328 مشترک است.

سان گزارش داده است که لانچیا ترمای اتکینسون با فرمان سمت چپ تولید شده بود و باعث شده بود آتکینسون، مالک بی‌همتا‌ترین نمونه از این خودرو بشود. او در مجموع هفت سال، مالک لانچیا ترما بود و سپس آن را به بالاترین پیشنهاد در حراجی سیلور استون بفروش رساند. جالب است بدانید که در حال حاضر، تنها 20 مدل از لانچیا تما در خاک بریتانیا وجود دارد.

8- لندرور دیفندر 90 هریتج

لندکروز خودرو مستر بین

کلکسیون ماشین‌های آتکینسون، تنوع زیادی در سلیقه را نشان می‌دهد که تنها محدود به خودروهای اسپورت نمی‌شود. مدل محدود لندروور دیفندر 90 هریتیج، یک آفرودی سرسخت و منحصر به فرد در لیست طولانی خودروهای ارزشمند مستر بین است.

طبق گزارش‌ها، آتکینسون در نهایت این الماس را فروخت. البته با توجه به اینکه تنها 400 دستگاه از دیفندر 90 تولید شده، می‌توان ادعا کرد که پول زیادی بابت آن پرداخت شده است. این مدل از همان ابتدا در بریتانیا، کمیاب و محدود بود، اما مستر بین یکی از افراد خوش شانسی محسوب می‌شود که توانست قبل از اینکه خیلی دیر شود، یکی از این ماشین‌ها را خریداری کند.

7- استون مارتین ونتیج

خودرو استون مارتین وینتیج

استون مارتین ونتیج برای مدت طولانی، بخشی از کلکسیون خودرو مستر بین بوده است. گفته می‌شود او این ماشین را در سال 1984 به رنگ قرمز شرابی (بورگاندی) خریداری کرده است. با این حال، درخشش اصلی استون مارتین ونتیج، زیر کاپوت آن پنهان شده است.

منابع معتبر به موتور 5.3 لیتری این خودرو اشاره می‌کنند که قادر است 389 اسب بخار قدرت تولید کند. در حالی که به راحتی می‌توان به خودرویی که هم ظاهر زیبا و هم قدرت بی‌نظیری دارد حسادت کرد، اما نمی‌توان آتکینسون را بخاطر خرید این خودرو لوکس سرزنش کرد. به هر حال داریم در مورد یکی از بهترین کمدین‌های تاریخ صحبت می‌کنیم.

6- مرسدس بنز SLS ای ام جی

خودرو مرسدس مستر بین

سخت است که مرسدس بنز SLS ای ام جی آتکینسون را دوست نداشته باشیم! رسانه «Legendary Car Videos» کلیپی از آتکینسون تهیه کرده که در آن، مستر بین با مرسدس قرمز رنگش در حال گشت و گذار در جاده است و هیبتی شبیه به پادشاه جهان دارد. یکی از ویژگی‌های متمایز این ماشین سوپر اسپرت، درهای «بال شاهین» آن است که اس ال اس مستر بین را به سطح جدیدی از کلاس و پرستیژ ارتقا می‌دهد.

طبق گفته کارشناسان، این مدل خودرو در سال 2011، حدود 183 هزار دلار قیمت داشته است. تصور اینکه مرسدس اس ال اس آتکینسون، اکنون چه قیمتی دارد، واقعا سخت است؛ به هر حال این ماشین زیر پای مستر بین افسانه‌ای بوده است!

5- اسکودا سوپرب

اسکودا سوپرب

احتمالا بسیاری از ماشین دوستان آماتور با این خودرو آشنا نباشند، اما باید بدانید که این ماشین، محصول کشور چک است. از بین تمام خودروهای کلکسیون آتکینسون، اسکودا سوپرب یکی از قدیمی‌ترین دوستان مستر بین است! گزارش شده که او اسکودای خود را در سال 2011 خریداری کرده است. با در نظر گرفتن نرخ تورم امروز، اسکودا سوپرب با قیمتی معادل 26710 دلار خریداری شده است.

در حالی که این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای مستر بین، قیمتی معقولانه‌تر دارد، اما همچنان یک سدان لوکس و زیبا محسوب می‌شود و می توان به راحتی متوجه شد که چرا آتکینسون به صورت روزانه با آن رانندگی می‌کند.

4- استون مارتین وی 8 زاگاتو

استون مارتین وی 8

وقتی بحث خودروهای لوکس و سرعتی می‌شود استون مارتین وی 8 زاگاتو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که آتکینسون یکی از آنها را در مجموعه خود دارد. موتور استانداردی که در این خودروها بکار رفته شده، قادر به تولید 432 اسب بخار است.

این خودرو به شدت خاص است؛ زیرا دو برند معروف زاگاتو و استون مارتین را برای ساخت این خودروی خاص با یکدیگر متحد کرده است. جای تعجبی نیست که V8 زاگاتو، چشم آتکینسون را گرفت و او را مشتاق خرید کرد؛ تصمیمی که سلیقه بی‌نظیر او در خودرو و ارزش کلکسیونش را به رخ می‌کشد.

3- فورد فالکون

خودرو فورد فالکون

خودروهای کمیاب و گران‌بها در میان کلکسیون آتکینسون کم نیستند. او ماشین‌های دیگری هم دارد که عامه‌پسندتر هستند و سلیقه‌ی گسترده‌ی او در ماشین را به نمایش می‌گذارد. به گفته یکی از رسانه‌ها، او صاحب یک فورد فالکون 1964 است که نشان می‌دهد سلیقه‌ی خودرویی مستر بین تا کانادا و ایالات متحده نیز گسترش ‌می‌یابد.

طبق گفته کارشناسان، فورد تا قبل از توقف تولید، بیش از 300 هزار دستگاه از مدل فالکون را روانه بازار کرده بود. این مدل قبل از اینکه موستانگ وارد صحنه شود و چشم انداز فورد را برای همیشه تغییر دهد، به حکمرانی در بازار آمریکا می‌پرداخت. مدل فالکون، جایگاه ویژه‌ای در تاریخ خودروسازی دارد و هر مجموعه‌داری می‌تواند ارزش آن را درک کند.

2- بی ام و آی 3

بی ام و برقی

برخی از علاقه‌مندان خودرو که برای سرعت و شتاب ارزش قائل هستند، از خودروهای دوستدار محیط زیست اجتناب می‌کنند. با این حال روآن اتکینسون ثابت کرده که فرد متفاوتی است. طبق ادعای رسانه شیر کامفرت، آتکینسون صاحب یک BMW i3 است و به طور منظم با آن رانندگی می‌کند.

اگرچه برخی از ماشین بازان نمی‌توانند آینده خودرو و ماشین‌های برقی را قبول کنند، آتکینسون راه روشن‌فکرانه‌تری را در پیش می‌گیرد و نشان می‌دهد که مایل است آینده‌ی خودروها را در آغوش بگیرد. جالب اینکه حداکثر سرعت بی ام و آی 3، تنها به 95 مایل در ساعت (152 کیلومتر در ساعت) می‌رسد که بسیار کمتر از سایر خودروهای موجود در گاراژ مستر بین، از جمله مک لارن F1 افسانه‌ای او است.

1- آئودی A8

خودرو مستر بین

حتی افراد مشهور هم ماشین‌های روزمره خود را دارند. در حالی که امروزه، آئودی A8 برای بسیاری از ماشین‌بازان معمولی، یک گزینه سطح بالا و گران است، اما در کلکسیون آتکینسون، یکی از خودروهای رده پایین به شمار می‌رود.

این کمدین و ستاره بریتانیایی از آئودی A8 خود برای سفرهای خانوادگی استفاده می‌کند. علیرغم اینکه این خودرو در دسته سدان‌ها قرار می‌گیرد، اما به دلیل لوکس بودن کابین و عملکرد فنی مناسب، یک پله بالاتر از سدان‌های معمولی موجود در بازار قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*