بهترین خودروهای عضلانی آمریکایی

10 مورد از بهترین خودروهای عضلانی آمریکایی

در این مطلب به معرفی 10 مورد از بهترین خودروهای عضلانی آمریکایی می‌پردازیم که با گذشت زمان، هم‌چنان از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

خودروسازان آمریکایی در طول دهه‌های گذشته، برخی از بهترین خودروهای نمادین اسپورت تاریخ را تولید کرده‌اند. فارغ از اینکه وسایل نقلیه عضلانی ساخت این کشور، در پنج سال گذشته یا حتی 50 سال پیش عرضه باشند، این محصولات در سطح جهانی به درجه‌ای از اعتبار رسیده‌اند که تعداد بسیار کمی از رقبای خارجی تاکنون توانسته‌اند به چنین سطحی برسند. این خودروها اغلب در تعداد محدودی تولید شدند و در زمان عرضه قیمت‌های بالایی داشتند.

با این‌حال، طی گذشت زمان، ارزش برخی از خودروهای عضلانی و کلاسیک آمریکایی، حفظ شده و حتی در برخی موارد افزایش یافته است. از مهم‌ترین شاخصه‌های آنها می‌توان به شتاب بالا و ظاهر خشن اشاره کرد که می‌توانند چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کنند.

بهترین خودروهای عضلانی آمریکایی

10- فورد موستانگ باس 429

فورد موستانگ باس 429

فورد موستانگ، معتبرترین خودرو از کلاس «پونی» محسوب می‌شود که تا به‌حال ساخته شده است. با وجود تلاش‌های شورولت از طریق رقابت با خودروی اسپورت خود، کامارو، فورد همیشه یک قدم جلوتر در حرکت بوده است. در اواخر دهه 60 میلادی، خلاقیت فورد روز به روز در حال افزایش بود و این سازنده باسابقه یکی پس از دیگری، محصولاتی کلاسیک و به یاد ماندنی را از وارد بازار کرد.

موستانگ باس 429 یکی از بهترین خودروهای عضلانی آمریکایی و کلاسیک است که امروزه با قیمتی بالاتر از زمان عرضه به فروش می‌رسد. در حالی‌که خودروهای پونی در دوران طلایی خودروسازی آمریکا، از پیشرانه‌هایی استثنایی بهره می‌‌بردند، باس 429 در راس تمامی آنها قرار دارد. این خودرو در زیر کاپوت، به موتور افسانه‌ای هشت سیلندر cu 429 مجهز شده که توانی معادل 375 اسب بخار و گشتاور 610 نیوتون‌متر را تولید می‌کند. تنها 857 دستگاه از این خودرو در سال 1969 به روی خط تولید رفت که دلیل افزایش چشم‌گیر قیمت این محصول ارزش‍مند را توجیه می‌کند.

9- بیوک GSX 1970 سری 1

بیوک GSX سری 1

خودروهای عضلانی بیوک اغلب به دلیل قدرت‌نمایی شورولت در این عرصه، نادیده گرفته شده‌اند. علی‌رغم ویژگی‌های لوکس و تجهیز آنها به پیشرانه‌های قدرتمند، اساسا افرادی را جذب خود می‌کردند که ذاتا به اتومبیل‌ها علاقه‌مند بودند. به‌طور متوسط، خودروهای عضلانی کلاسیک بیوک در شرایط فنی و ظاهری مناسب، امروزه در محدود 80000 دلار قیمت دارند. این در حالی است که برخی از نمونه‌های مشابه کلاسیک شورولت، به بیش از 200000 دلار می‌رسند. با این تفاسیر، خودروهای بیوک در برابر بهای پرداختی، از ارزش بیش‌تری برخوردار هستند.

بیوک GSX 1970 سری 1، بهترین خودروی عضلانی آمریکایی ساخته شده توسط این کمپانی است. در زیر کاپوت آن، هیولای هشت سیلندر ساخت جنرال موتورز قرار دارد که قدرتی معادل 360 اسب بخار و گشتاور 691 نیوتون‌متری را تولید می‌کند. از مجموع 400 دستگاه ساخته شده از این مدل در سال 1970، تنها 120 نمونه به گیربکس چهار سرعته دستی مجهز بودند. این خودرو امروزه در صورتی‌که شرایط فنی و ظاهری مناسبی داشته باشد، بیش از 100000 دلار قیمت دارد و در شرایط خاص و کلکسیونی نیز قیمت آن به بیش از 200000 دلار می‌رسد.

8- دوج چلنجر RT کانورتیبل 1970 – یکی از بهترین خودروهای عضلانی آمریکایی

دوج همی چلنجر RT 1970

در دهه 60 میلادی، دوج از دو خودروساز آمریکایی پیشرو یعنی فورد و شورولت عقب‌تر بود. علی‌رغم آنکه این شرکت خودروهای خود را به برخی از قدرتمندترین پیشرانه‌های ساخته شده در زمان خود مجهز کرده بود، وسایل نقلیه دوج در حد نمونه‌های ارائه شده توسط رقبا موفق نبودند. با این‌حال، همه چیز از اوایل دهه 1970 دستخوش تغییر شد.

چلنجر که نمونه کوچک‌تر دوج چارجر محسوب می‌شود، یک وسیله نقلیه توانا و عالی است که با گذشت زمان به یکی از خودروهای نمادین این شرکت تبدیل شد. در سال 1970، این خودروساز کهنه‌کار، مدل چلنج کانورتبیل را با موتور افسانه‌ای “Hellephant 426” عرضه کرد. مهم‌ترین ویژگی متمایز و خاص این سری، ترکیب این موتور فوق‌العاده با یک ویژگی کروک بود. تنها 12 دستگاه از این مدل در سال 1970 ساخت شد که از این تعداد 9 نمونه در ایالات متحده باقی مانده است.

7- اولدزموبیل 442 W-30 سال 1970

اولدزموبیل W30

جایگاه اولدزموبیل در گذشته، وضعیت امروزی هیوندای را تداعی می‌کند. این برند هرگز قرار نبود بیش از حد لوکس باشد. در واقع، خودروهای اولدزموبیل همواره به عنوان محصولاتی خیابانی و اقتصادی وارد بازار می‌شدند. با این‌حال، مانند هیوندای، اولدزموبیل در مقاطعی، یکی از خودروهای مقرون به صرفه خود را به یک جانور وحشی تبدیل می‌کرد. امروزه، برخی از خودروهای عضلانی و کلاسیک این شرکت، در حد و اندازه‌های بهترین نمونه‌های عضلانی آمریکایی ارزش دارند.

اولدزموبیل W-30 442، بهترین خودروی این شرکت در سال 1970 بود. در زیر کاپوت، پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر با خروجی 370 اسب بخار و گشتاور 677 نیوتون‌متر قرار داشت که آن‌را به یکی از سریع‌ترین خودروهای ارزان قیمت ساخته شده توسط جنرال موتورز تبدیل کرد. تنها 264 دستگاه از مجموع 442 نمونه W-30 در سال 1970 تولید شدند.

6- شورولت کوروت ZR1 1971

شورولت کوروت ZR1 کوپه

کوروت برای اولین بار در سال 1953 عرضه شد و توانست به عنوان یک کوپه دو درب عالی مورد توجه قرار گیرد. در رقابت با فورد تاندربرد و استودبیکر اسپیدستر، کوروت توانست در نبرد تجاری پیروز شود. بسیاری از عاشقان خودرو، به خوبی می‌دانند که Corvette یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های جنرال موتورز محسوب می‌شود. در حالی‌که میلیون‌ها کوروت در طول دهه‌های گذشته تولید شده، اما برخی از نسخه‌های خاص آن، از ارزش قابل توجهی برخوردار هستند.

تنها هشت دستگاه از مدل ZR1 در سال 1971 ساخته شد. این سری، یکی از کمیاب‌ترین نمونه‌های کوروت تاکنون به‌شمار می‌رود و تنها به کلکسیون‌های گران‌قیمت تعلق دارد. این خودرو شامل مجموعه‌ای از قطعات متمرکز بر عملکرد بود که قدرت پیشرانه هشت سیلندر آن را تکمیل کرده است. ZR1 با قدرت خروجی 330 اسب بخار و گشتاور 488 نیوتون‌متر، به‌ویژه در زمان خود، خودرویی چابک و سریع بود. ترکیب قدرت و ظرافت، دو شاخصه اصلی سری کوروت به‌شمار می‌روند.

5- بیوک GNX 1987 – از بهترین خودروهای عضلانی آمریکایی

بیوک GNX

دهه 80، در زمینه ساخت خودروهای عضلانی، بسیار متفاوت از دهه‌های قبل بود. خودروسازان خارج از ایالات متحده در این برهه، با عرضه محصولات خود، به جایگاه محکمی در بازار این کشور رسیده بودند. در همان زمان، خودروسازان آمریکایی نیز با تولید خودروهایی مجهز به پیشرانه‌های بزرگ شانس خود را امتحان می‌کردند که البته این تلاش‌ها چندان موفقیت‌آمیز نبود.

در حالی‌که خودروهای آمریکایی این دهه، احتمالا برای طرفداران متعصب خودروهای عضلانی دارای جذابیت‌هایی خاص است. اما در واقعیت تعداد محدودی از آنها در دهه 80 وجود دارند که ارزش پرداخت مبالغ بالا را داشته باشند.

با این وجود، بیوک Grand National در مقایسه با دیگر نمونه‌های تولیدی دهه 80، یک خودروی عضلانی فوق‌العاده بود. پس از عرضه موفقیت‌آمیز این مدل، بیوک تصمیم گرفت تا در سال 1987، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای عضلانی آن دهه به نام GNX را تولید کند. در زیر کاپوت این غول وحشی، یک موتور 3.8 لیتری V6 توروشارژ با سیستم خنک‌کننده وجود دارد که توان 300 اسب بخار و گشتاور 488 نیوتون‌متری را به ارمغان می‌آورد.

4- پونتیاک Trans Am SLP Firehawk 2002

پونتیاک SLP Firehawk

پونتیاک در مقطعی، خالق برخی از برجسته‌ترین خودروهای عضلانی زمان خود بود. این خودروساز با عرضه دو مدل GTO و Firebird، توانست جایگاه برخی از رقبای قدر در کلاس خودروهای اسپورت را متزلزل کند و از این طریق شهرت خوبی را برای خود دست و پا کرد. علاوه بر این، پونتیاک یکی از معدود خودروسازان آمریکایی بود که دقیقا می‌دانست چگونه رانندگان جوان را هدف قرار دهد. در دهه 70، زمانی‌که دو مدل GTO و Trans Am روی خط تولید رفتند، این سگمنت بیش از گذشته هیجان‌انگیز شد.

پونتیاک Trans Am SLP Firehawk یکی از خودروهای فوق‌العاده خوب این شرکت است که در اوایل دهه 2000، زمانی‌که تولید خودروهای عضلانی جدید تا حد زیادی به دست فراموشی سپرده شده بود، به عنوان نمونه‌ای منحصر به فرد به بازار عرضه شد. SLP Firehawk به موتور 5.7 لیتری هشت سیلندر LS1 مجهز شده که دارای خروجی 345 اسب بخار است. این قدرت به لطف گیربکس شش سرعته بورگ وارنر به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. یک دستگاه پونتیاک SLP Firehawk در بازار امروز، به شرط شرایط فنی و ظاهری مناسب، بیش از 50000 دلار ارزش دارد.

3- شورولت کامارو Z28 2015

شورولت کامارو z28

با اینکه عرضه سری اول کامارو، تنها در مدت کوتاهی پس از تولید، متوقف شد. اما این خودروساز آمریکایی اشتباهات خود را اصلاح و یک خودروی پونی عالی را برای افرادی که به دنبال جایگزینی در این کلاس بودند، ارائه کرد. کامارو با طیف گسترده‌ای از تریم‌های مختلف در دسترس قرار گرفت که برخی از آنها محبوب‌تر از سایرین شدند. نام‌هایی مانند SS و ZL1 نمایان‌گر قدرت، روح اسپورت و مشتری‌مداری سری کامارو هستند.

مدل Z28 که تنها 1292 دستگاه از آن در سال 2015 تولید شد، یک کاماروی عادی نیست. این خودرو با نشان افسانه‌ای Z28 و سیستم تعلیق و چرخ‌های اختصاصی پیست عرضه شد. پیشرانه هشت سیلندر 7.0 لیتری LS7 آن قدرتی معادل 505 اسب بخار و گشتاور 652 نیوتون‌متری را به ارمغان می‌آورد. کامارو Z28 از معدود مدل‌های این سری است که بازار خاص و محدودی را هدف قرار می‌دهد.

2- فورد موستانگ بولیت جی تی 2019

فورد موستانگ بولیت 2019

فورد موستانگ در طول چند دهه، دستخوش تغییرات متعددی شده است. علاوه بر چندین بازطراحی و فیس‌لیفت، این مدل نشان‌های خاصی را نیز به ارث برده است. فورد در سال 2019، نسخه‌ای ویژه از خودروی عضلانی خود را وارد بازار کرد که بر پایه سری محبوب Buillitt، بر اساس خودروی موجود در فیلمی به همین نام با نقش‌آفرینی استیو مک‌کوئین ساخته شده است. موستانگ بولیت یک ماشین عضلانی فوق‌العاده در کلاس خود محسوب می‌شود.

نسخه اصلی بولیت، تقریبا برای اکثر اسپورت‌بازها غیرقابل دسترس است. به عنوان جایگزین، سری Annieversary 50 این مدل قابل خریداری است که به علت جدید بودن، کلکسیونر چندانی را جذب خود نکرده است. پیشرانه 5.0 لیتری Coyote V8 بولیت، برای تولید 480 اسب بخار و گشتاور 569 نیوتون‌متری تقویت شده است.

1- دوج چارجر هلکت SRT Widebody Daytona 2020 – بهترین خودروی عضلانی آمریکایی سال های اخیر

دوج چارجر srt هلکت دیتونا

دوج چارجر، اولین بار در سال 1966 عرضه شد و از آن زمان، همواره به عنوان یک مدل شاخص در میان محصولات دوج مطرح بوده است. چارجر از اولین سری خود، به برخی از بهترین پیشرانه‌های ساخت موپار در زمان خود مجهز شده است که از جمله آنها می‌توان به موتور Hellephant 426 افسانه‌ای این شرکت اشاره کرد. دوج با احیای مجدد چارجر در سال 2006، آن را به یک سدان چهار درب تبدیل کرد. اگرچه در نگاه برخی، این تغییر باعث کاهش جذابیت این سری شد، اما آخرین نسخه‌های تولیدی چارجر نشان می‌دهند که یک سدان عضلانی نیز می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

تنها 501 دستگاه به مناسبت پنجاهمین سالگرد سری چارجر دیتونا روی خط تولید رفت و به احتمال زیاد در سال‌های آینده به یک سدان کلاسیک و کلکسیونی تبدیل خواهد شد. این هیولای عضلانی از پیشرانه 6.2 لیتری هلکت V8 استفاده می‌کند که قدرت 717 اسب بخاری و گشتاور 881 نیوتون‌متری را به ارمغان آورده است. به نظر می‌رسد چارجر دیتونیا نیز روزی تقریبا به اندازه سری کانورتیبل چلنجر Hemi ارزشمند و دست‌نیافتنی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*