مرورگرهای پیشفرض گوشی های اندرویدی اصلاً امن به نظر نمی‌رسند

همه‌ی گوشی‌های هوشمند با مرورگرهای از پیش نصب شده همراهند. اما بهتر است بدانید که این مرورگرهای پیشفرض گوشی های اندرویدی اصلا امن نیستند.

اگر از گوشی هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنید، شرط می‌بندیم که در آن یک مرورگر از پیش نصب شده‌ی گوگل یا کارخانه سازنده‌‌اش وجود دارد. به عنوان مثال، اگر یک گوشی هوشمند سامسونگ دارید، قطعا یک مرورگر اینترنت اکسپلورر پیشفرض روی آن نصب شده، برخی از مدل‌های دیگر سامسونگ هم با مرورگر از پیش نصب شده گوگل کروم همراه هستند. البته این فقط شامل حال گوشی‌های Samsung نمی‌شود و دست کم ۳ میلیارد نفر در جهان از تلفن‌های Android استفاده می‌کنند که روی این گوشی های اندرویدی مرورگرهای پیشفرض نصب شده است.

امروزه در اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی یک ویجت از پیش نصب شده وجود دارد که جدیدترین اخبار را براساس موقعیت‌های مکانی فعلی و سابقه جستجو در اختیار شما قرار می‌دهد. برای بررسی این اخبار، تب‌هایی در مرورگر پیشفرض باز می‌شوند. در ظاهر همه چیز خوب بنظر می‌رسد، اما اگر آن را عمیق‌تر مورد بررسی قرار دهید، به این نتیجه می‌رسید که مرورگرهای بهتری را جایگزین مرورگر داخلی دیوایس خود کنید.

مرورگرهای پیشفرض گوشی داده‌های شما را با اشخاص دیگر به اشتراک می‌گذارند

مرورگرهای پیشفرض گوشی

از آنجایی که کمپانی گوگل مالک اندروید است، اکثر گوشی‌های هوشمند Android همراه با اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده گوگل مانند Gmail, YouTube, Maps, Play Store و Chrome در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. تعجبی ندارد که گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر موبایل حال حاضر باشد. البته که استفاده از کروم بسیار راحت است، زیرا به راحتی می‌توانید با سایر سرویس‌های گوگل در تمامی دستگاه‌های اندرویدی خود Sync – همگام‌سازی شوید، اما این مرورگر در حفظ حریم خصوصی تعریفی ندارد.

طبق گزارشات به دست آمده، گوگل از مرورگر کروم خود سواستفاده کرده و اطلاعات زیادی را از آنجا مخفیانه برمی‌دارد. علیرغم ادعای گوگل که می‌گوید اطلاعات شخصی کاربرانش را به شرکت‌های شخص ثالث نمی‌فروشد، اخیرا به دلیل نقض تعهداتش مورد شکایت قرار گرفته است. گذشته از این‌ها، دلایل دیگری هم مبنی بر کنار گذاشتن مرورگر گوگل کروم وجود دارد که یکی از برجسته‌ترین موارد آن مشکلات مربوط به عملکرد و امنیت افرونه‌هاست.

حتی اگر Google Chrome مرورگر پیشفرض از پیش نصب شده شما نباشد، سایر موارد محبوب مثل، مرورگر اینترنت سامسونگ هم مانند کروم چندان تعریفی ندارند. طبق سیاست حفظ حریم خصوصی سامسونگ، اطلاعات جمع آوری شده از مرورگر پیشفرض شما می‌تواند برای ایجاد پروفایل در برنامه‌های شخص ثالث استفاده شود. البته ممکن است که این برنامه‌های شخص ثالث با استفاده از داده‌های جمع آوری شده از مرورگرهای پیشفرض گوشی شما برای سفارشی سازی تبلیغات شخصی‌سازی شده‌ای که در اندروید شما ظاهر می‌شوند، استفاده کنند.

با این حال، می‌توانید از مرورگرهایی مثل DuckDuckGo و فایرفاکس فوکوس که حفظ حریم خصوصی برایشان در اولویت است استفاده کنید، این مرورگرها داده‌های شما را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی‌گذارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من در حد‌توان از کوگل استفاده نمیکنم
    از جیمیل گرفته تا گالری photos و کروم.
    در هیچ برنامه دیگه ای هم جیمیل استفاده نمیکنم.
    دور شد در حد ممکن از گوگل بهترین کاره