تراشه های ۳ نانومتری سامسونگ

سامسونگ اولین محموله تراشه های ۳ نانومتری خودش را فروخت؛ دستاورد بزرگ برای غول کره‌ای

سامسونگ نخستین محموله تراشه های ۳ نانومتری خودش را به یک شرکت چینی فروخت. این موفقیت بزرگی برای غول کره‌ای در صنعت نیمه‌هادی است.

هفته گذشته سامسونگ از نخستین چیپ ۳ نانومتری خودش رونمایی کرد. امروز غول کره‌ای در مراسمی از فروش نخستین محموله تراشه های ۳ نانومتری GAA خود خبر داد. این مراسم در خط تولید V1 کارخانه چیپست‌سازی Hwaseong Campus واقع در استان گیونگی-دو کره جنوبی برگزار شد. این رویداد با حضور وزیران کره جنوبی، مدیران ارشد کمپانی سامسونگ و تمام کارمندان مهم بخش توسعه و تولید انبوه چیپست‌های ۳ نانومتری GAA برگزار شد که سامسونگ آن را گامی مهم برای «حرکت به جلو با فناوری نوآورانه برای تبدیل شدن به بهترین جهان» نامید.

جئونگ کی تائه، نایب رئیس شرکت Samsung Foundry در این رویداد عنوان کرد که موانع توسعه فناوری چیپ‌های ۳ نانومتری به لطف همکاری‌های فراشرکتی حل شده است. این شرکت در این راستا با سایر بازوهای تجاری سامسونگ و تولیدکنندگان جهانی و شرکای دیگر خود همکاری کرده است.

تراشه های ۳ نانومتری سامسونگ

تراشه ۳ نانومتری سامسونگ از فناوری GAA برای انرژی کارآمدتر و عملکرد سریع‌تر در مقایسه با فناوری FinFET کنونی برخوردار است. این فناوری برای ساخت چیپ‌های محاسباتی قدرتمندی برای سرورها و مراکز داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای ساخت تراشه‌های بالارده مخصوص گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، گجت‌های پوشیدنی، لپ تاپ‌ها، کامپیوترهای شخصی و غیره نیز به کار می‌رود.

غول کره‌ای توسعه فناوری GAA را از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی آغاز کرده و در سال ۲۰۱۷ موفق شد به تولید آن دست پیدا کند. پس از سال‌ها تحقیق و توسعه، این کمپانی اکنون تولید آزمایشی تراشه‌های 3nm خودش را آغاز کرده است. این تراشه‌ها قرار است به عنوان اولین مشتری در اختیار یک شرکت چینی استخراج‌کننده ارزهای دیجیتال قرار بگیرد.

سامسونگ یا TSMC؟ کدام رقبا را برای خود می‌کنند؟

TSMC، به عنوان رقیب اصلی سامسونگ در صنعت نیمه‌هادی قرار است در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ نخستین تراشه‌های ۳ نانومتری خودش را بسازد. هر دو کمپانی تلاش می‌کنند مهم‌ترین مشتریان بازار از جمله AMD، اپل، مدیاتک، انویدیا و کوالکام را تصاحب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*