یوتوب

خط و نشان سعودی ها برای یوتیوب: تبلیغات‌ یوتیوب در عربستان اسلامی نشود، فیلتر می‌شوید

نهادهای دولتی عربستان با انتشار بیانیه‌ای از یوتیوب خواسته‌اند تا به سرعت محتوای مغایر با ارزش‌های اسلامی این کشور را از پلتفرم خود حذف کند.

مقامات دولتی عربستان از مدیران یوتیوب خواسته‌اند تا محتوای مغایر با ارزش‌ها و اصول این کشور را سریعا از پلتفرم خود حذف کنند. این درخواست طی بیانیه مشترک اداره کل رسانه‌های سمعی و بصری و کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان در روز شنبه منتشر شد.

هم‌چنین، این دو نهاد بر ضرورت تعهد پلتفرم‌های مختلف محتوای دیجیتال به قوانین و مقررات جاری عربستان سعودی تاکید کردند.

علاوه بر این، در این بیانیه آمده است:

براساس پیگیری‌های انجام شده، دریافتیم که پلتفرم یوتیوب تبلیغاتی را برای کاربران خود در عربستان نشان می‌دهد که مغایر ارزش‌ها و اصول اسلامی و اجتماعی کشور ما است. این محتوا، خلاف قوانین و سیاست‌های رسانه‌ای عربستان است.

این دو نهاد از پلتفرم یوتیوب خواسته‌اند تا این تبلیغات را حذف و از مقررات این کشور پیروی کند.

درخواست عربستان از یوتیوب برای حذف محتوای مغایر با ارزش‌ها

یوتیوب

در این بیانیه عنوان شده که تعهد مقامات عربستان برای حفظ اصول و ارزش‌های اسلامی تداوم خواهد داشت. هم‌چنین آنها هشدار دادند که در صورت عدم حذف محتوای ناقض قوانین عربستان، اقدامات قانونی لازم مانند فیلترینگ را مطابق با سیستم‌های ارتباطی و رسانه‌‌ای انجام خواهد شد.

پیش‌تر فعالان عربستانی از مراجع ذی‌صلاح خواسته بودند تا تبلیغاتی در یوتیوب که به زعم آنها فاجعه‌بار توصیف شده را حذف کنند. یکی از این افراد، فهد البقمی نام دارد که خود را به عنوان دانشجوی علاقه‌مند به فناوری و تجارت الکترونیک معرفی کرده و بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد. او از یوتیوب خواسته تا آنچه که تبلیغات پورنوگرافی نامیده را از پلتفرم خود حذف کند.

البقمی روز چهارشنبه با ارسال پستی در حساب توییتر خود نوشت:

از آنجا که کاربران سعودی بخش بزرگی از مشترکین پلتفرم یوتیوب را تشکیل می‌دهند، به راحتی می‌توان با تحت فشار قرار دادن گوگل، از آنها خواست تا این دسته از تبلیغات را حذف کنند و به ما احترام بگذارند.

وی در ادامه افزود:

متاسفانه کار به جایی رسیده که یوتیوب در تبلیغات خود، از محتوای مستهجن و فاجعه‌آمیز استفاده می‌کند. مانند برخی تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای، ممکن است مردم ما، از دیدن این محتوا شرم داشته باشند و نخواهند به آنها نگاه کنند. امیدوارم گوگل این موضوع را جدی بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*