هیوندای Stargazer مدل 2023

معرفی هیوندای استارگیزر مدل 2023؛ مینی ون خانوادگی با ظاهر خودروهای آینده

هیوندای استارگیزر مدل 2023 یک مینی ون خانوادگی است که با قیمت رقابتی و ظاهر مدرن خود، قصد دارد تا بازار آمریکا را قبضه کند. در ادامه به صورت کامل با MPV 2023 hyundai stargazer آشنا خواهید شد.

مینی ون‌های 3 ردیفه شاید در کشور ما، زیاد شناخته شده نباشند اما باید بدانید که سگمنت MPV یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانواده‌های پرجمعیت و مسافرت‌های جاده‌ای است. این دسته از خودروها از سال 1983 و با وردو «مینی ون دوج کاروان» به خیابان‌های ایالات متحده، حسابی دل مردم آمریکا را بردند. تویوتا سینا MPV طی سال‌های گذشته و به خصوص در نسخه پلاگین هیبریدی خود، به عنوان یکی از مهمان‌های آسیایی در آمریکا، فروش بسیار خوبی را ثبت کرده است اما به نظر می‌رسد که یک کلانتر جدید به شهر آمده! آن هم از کره جنوبی.

معرفی هیوندای استارگیزر مدل 2023

مینی ون 2023 hyundai stargazer

مردم آمریکا تقریبا از اوایل سال‌های 2000 میلادی با مینی ون‌های کره‌ای آشنا هستند. ابتدا “Entourage” و کمی جلوتر مینی ون کیا کارناوال و سدونا، همراه همیشگی آن‌ها در جاده‌های دور و دراز آمریکایی بوده‌اند. اما اکنون نوبت خودرو مدرن هیوندای Stargazer مدل 2023 تا هنر کره‌ای‌ها را نشان دهد.

طراحی ظاهری و ابعاد

مینی ون 2023 hyundai stargazer

مینی ون‌های خانوادگی هیچ وقت برای زیبایی خود معروف نبودند اما هیوندای قصد دارد تا این رویه را تغییر دهد. جلو پنجره مشبک، دیفیوزر مستطیلی، چراغ‌های LED ممتد و نوار DLR به همراه مجموعه‌ای از هدلایت‌های نصب شده بر روی گلگیرها، نمای جلویی این خودرو را واقعا مدرن و زیبا کرده‌اند.

مینی ون 2023 hyundai stargazer

در نمای کناری هم چهار ستون مجزا و رینگ‌های 15 اینچی با طرح عجیب 8 پره را داریم که بر روی لاستیک‌های 185/65 R15 سوار شده‌اند و رینگ‌های 16 اینچی با لاستیک‌های 205/55 R16 هم جزو گزینه‌های آپشنال هستند. اما شاهکار کره‌ای‌ها در طراحی قسمت عقب خلاصه شده است. در این قسمت می‌توانید یک شیشه‌ی غول پیکر را ببینید که در کنار چراغ‌های ال ای دی H شکل و طراحی عجیب درب صندوق عجب، نمای خاصی را پدید آورده‌ است. به علاوه درب‌های کشویی در ردیف دم هم اینجا هستند تا مهم‌ترین فاکتور در طراحی مینی ون‌ها را رعایت کرده باشند.

مینی ون 2023 hyundai stargazer

اما بیایید و به کابین آن هم سری بزنیم. داشبورد هیوندای استارگیزر مدل 2023 واقعا ساده و قابل فهم است و به جر نمایشگر مولتی مدیا 8 اینچی و صفحه نمایش دیجیتال 4.2 اینچی پشت آمپر و دو پورت USB C به همراه شارژر وایرلس و درگاه برقی 12 ولت DC، چیز دیگری برای گفتن ندارد. البته قابلیت «بلو لینک» برای سیستم مولتی مدیا لحاظ شده تا برقراری ارتباط را راحت‌تر کند.

مینی ون 2023 hyundai stargazer

اگر دقیق‌تر بیان کنیم، کابین این مینی ون واقعا شبیه به یک انباری جادار با مجموعه‌ای از فضاهای مختلف برای قرار دادن وسایل است. در هر ردیف می‌توانید جالیوانی‌های اختصاصی و محفظه‌ی روی درب‌ها را به همراه میزهای تاشو در پشت‌ صندلی‌ها، پیدا کنید و اگر به سراغ نسخه‌ی 6 سرنشینه برویم، با صندلی‌های کاپیتانی روبرو خواهید شد. البته نسخه‌ی 7 سرنشینه هم قابل سفارش است.

فضای صندوق عقب هم با احتساب صندلی‌های ردیف سوم، به 20 لیتر می‌رسد اما اگر این صندلی‌ها را به روش 60:40 بخوابانید، یک سالن 785 لیتری را درپیش روی خود می‌بینید و در انتها به ابعاد این مینی ون خانوادگی می‌رسیم که شامل 4460 میلی متر طول، 1780 میلی متر عرض و 1690 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محوری هم در حدود 2780 میلی متر است.

مشخصات فنی و قیمت هیوندای Stargazer مدل 2023

مینی ون 2023 hyundai stargazer

تجهیزات ایمنی، مهم‌ترین فاکتور در انتخاب یک مینی ون است و هیوندای با ارائه‌ی امکاناتی مثل سیستم جلوگیری از تصادف از جلو، دستیار رانندگی در بین خطوط و سیستم هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور و دوربین 360 درجه به همراه سنسورهای پارک و دوربین دنده عقب، سیستم تشخیص ترافیک پشت (RCTA) و دستیار پارک دوبل، همه‌ی توپ‌ها را به زمین خودش برده است.

هیوندای Stargazer مدل 2023

نحوه طرز کار سیستم RCTA

در زیر کاپوت هیوندای Stargazer مدل 2023 هم همه چیز ساده است و فعلا هیچ خبری از پیشرانه‌های هیبریدی وجود ندارد. در این قسمت، یک پیشرانه 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی دیزل با حجم 1.5 لیتر را داریم که می‌تواند از طریق گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک، 115 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور را راهی چرخ‌های محور جلویی کند. قبول کنیم که در سفرهای جاده‌ای، هیچکسی به دنبال قدرت زیاد و سرعت بالا نیست.

هیوندای Stargazer مدل 2023

در انتها به قیمت هیوندای استارگیزر مدل 2023 می‌رسیم که واقعا از هر نظر، رقابتی است و حکم تیر خلاص را دارد. این MPV در نسخه پایه با قیمت 17100 دلار به فروش می‌رسد که این عدد در نسخه فول آپشن به 20500 دلار افزایش پیدا می‌کند. تویوتا سینا 2022 با قیمت 40 هزار دلار که حتی به پای این قیمت هم نمی‌‌رسد اما می‌توان میتسوبیشی Xpander، سوزوکی ارتیگا یا تویوتا آوانزا را اصلی‌ترین رقبای هیوندای استارگیزر مدل 2023 به حساب آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*