سدان برقی هیوندای Ioniq 6

هیوندای Ioniq 6 به عنوان سرسخت‌ترین رقیب تسلا مدل 3 بالاخره به صحنه آمد + ویدیو

هیوندای Ioniq 6 یک خودرو برقی است که در کلاس سدان خانوادگی معرفی شده. در ادامه به مشخصات فنی و طراحی ظاهری آن نگاهی خواهیم داشت. پس این شما و این Hyundai Ioniq 6!

بعد از جنسیس و کیا، این بار نوبت به هیوندای رسیده است تا شانس خود را در سگمنت سدان‌های برقی سایز بزرگ امتحان کند. هیوندای Ioniq 6 اینجاست تا در برابر رقیبان داخلی خود مثل کیا EV6 و جنسیس GV60 یا خارجی‌های پر ادعایی مثل تسلا مدل 3 قد علم کند. در ادامه با ما همراه باشید تا گام به گام، تمامی اجزای این سدان الکتریکی را رصد کنیم اما قبل از هر چیزی به سراغ یک ویدیو جذاب از این شاهکار برقی کره‌ای می‌رویم.

نگاهی به کانسپت هیوندای Ioniq 6

تقریبا اوایل سال 2020 بود که زمزمه‌های ساخت این خودرو را از کشور کره شنیده بودیم. شرکت هیوندای قصد داشت تا بر اساس قوانین آیرودینامیک و با ترکیبی از طراحی خودروهای مدرن و کلاسیک، یک سدان برقی را روانه بازار کند. طی ماه‌های گذشته، با تصاویر رندرهای این خودرو رو به رو شدیم اما اکنون وقت آن رسیده است تا نسخه نهایی آن را برانداز کنیم.

مشخصات فنی، پلتفرم تمام کره‌ای و تاریخ ورود به بازار
سدان برقی هیوندای Ioniq 6

هیوندای Ioniq 6 دقیقا به مانند دیگر خودرو برقی هیوندای یعنی  Ioniq 5 دقیقا بر اساس پلتفرم تمام بومیِ مخصوص ماشین های الکتریکی کره یعنی E GPM طراحی شده است. این پلتفرم را قبلا در خودروهای پرچمداری مثل جنسیس GV60 و کیا EV6 هم دیده بودیم. البته هنوز هم در مورد ایمن بودن این دو خودرو، شایعات زیادی وجود دارد که در این نوشته، به آن‌ها نمی‌پردازیم.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

پلتفرم E MPG می‌تواند باتری‌هایی به ظرفیت 90 کیلو وات ساعت را در خود جای دهد و از آن‌ جایی که هیوندای Ioniq 6 قصد دارد تا با رقیبان سرسخت رقابت کند، احتمالا باید به قابلیت‌های AWD و دو موتور الکتریکی هم مجهز باشد. در این صورت حدس می‌زنیم که شعاع حرکت این سدان برقی در هر بار شارژ به 500 کیلومتر برسد.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

همچنین گفته می‌شود که هیوندای Ioniq 6 در ابتدا فقط به بازار کشورهایی مثل آمریکا، بریتانیا و بدون شک کره جنوبی می‌رود و شاید بتوانیم تا اواخر سال 2022، این سدان برقی را در اروپا هم مشاهده کنیم. به علاوه قیمت هیوندای Ioniq 6 با توجه به دیگر رقیبان کره‌ای و آمریکایی، احتمالا در بازه‌ی 45 تا 55 هزار دلار خواهد بود.

طراحی ظاهری و کپی واضح از تایکان اما این بار در یک کره‌ای
سدان برقی هیوندای Ioniq 6

بدون تعصب به برندهای کره‌ای، از نمای کناری و جلو به هیوندای Ioniq 6 نگاه کنید؛ آیا تایکان را نمی‌بینید؟ زمانی که از رو به رو به این سدان برقی نگاه می‌کنیم، جلو پنجره یک تکه را می‌بینیم که توسط یک فلاپ مشکی، به دو قسمت تقسیم شده است. کمی پایین‌تر به دو فلاپ هواکش مشکی و یک تورفتگی می‌رسیم که لیپ پایینی سپر و یک نوار ال ای دی را در خود جای داده‌ است. به طور کلی چراغ‌های این سدان، از طراحی فوق العاده زیبایی بهره می‌برد که از ال ای دی‌ های ماتریسی و هدلایت، تشکیل شده است.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

جالا به نمای کناریِ هیوندای Ioniq 6 نگاه می‌کنیم. در این قسمت رینگ‌های 21 اینچی جذاب، آینه‌های بغل دوربین دار، دستگیره‌های درب پاپ اوت و رکاب‌های اسکیرت را داریم. به طور کلی طراحان سعی کرده‌اند تا با اضافه کردن اسکیرت‌های دو رنگ، چهره‌ی یک دست و شاید خسته کننده‌ی هیوندای Ioniq 6 را از بین ببرند.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

اما نمای عقب این سدان برقی، دقیقا همان جایی است که شما را به دهه 60 میلادی پرتاب می‌کند؛ یعنی درست در کنار پورشه‌های زیبای آلمانی.

توضیح دادن در مورد این موضوع بی فایده است؛ فقط پورشه را در کنار هیوندای Ioniq 6 قرار می‌دهیم و قضاوت را بر عهده شما می‌گذاریم.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

این قسمت به لطف ستون‌ C منحنی و اسپویلر نصب شده در زیر شیشه‌ی عقب، از طراحی یونیکی بهره می‌برد. همچنین اضافه شدن یک دیفیوزر اسپرت مشکی به این قسمت، نت پایانیِ شاهکار کره‌ای‌ها خواهد بود.

کابین هیوندای Ioniq 6 با نورپردازی فیلم‌های نئو نوآر
سدان برقی هیوندای Ioniq 6

این تصاویر، رندر نیستند و به عکس‌های واقعیِ اتاق این سدان برقی مربوط می‌شوند پس باور کنید که کره‌ای‌ها، یک اتاق شاهکار را تحویل داده‌اند. در نگاه اول با نمایشگرهای دوال اسکرین 12.3 اینچی طرف هستیم که تقریبا نصب داشبورد را اشغال کرده‌اند. در ادامه به فرمان اسپرت D شکل می‌رسیم که از طراحی دو پره بهره می‌برد. دریچه‌های سیستم تهویه هوا هم به همراه نوار ال ای دی نورپردازی، به وسط داشبورد منتقل شده‌اند.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

بر روی فرمان، 4 ال ای دی مجزا وجود دارند تا هشدارهای لازم مثل خروج از خط، نزدیک شدن به خودروهای دیگر و این دسته از موارد را به اطلاع راننده می‌رسانند. این سیستم در گذشته، با لرزاندن فرمان همراه بود که باعث حواس پرتی راننده و گاهی تصادف می‌شود. روکش‌های درب هم از یک طراحی دو تکه بهره می‌برند که هم در قسمت بالا و هم در قسمت پایین، به نورپردازی مجهز شده اند و در میان آن‌ها هم می‌توانید اسپیکرهای ردیف جلو را پیدا کنید.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

حالا به کنسول وسطی می‌رسیم. این قسمت واقعا خالی است شاید به جز یک محفظه نگهداری وسایل و شارژر وایرلس، چیز دیگری برای ارائه نداشته باشد. البته سیستم نورپردازی کابین هیوندای Ioniq 6 با 64 رنگ متفاوت و 6 حالت دو رنگ مختلف، هر عیب و ایرادی را پوشش می‌دهد.

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

این شرکت کره‌ای، به شدت حامی محیط زیست است و برای تریم اتاق و روکش صندلی‌ها و داشبورد، سه گزینه‌ی زیر را در اختیار خریداران گذاشته:

  • پارچه‌ی تهیه شده از مواد بازیافتی یا همان PTE
  • چرم مصنوعی سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت
  • ترکیبی از چرم و پارچه‌ی هزار سوراخ یا همان TPO

سدان برقی هیوندای Ioniq 6

همچنین رنگ بندی تریم‌ها قابل توجه است. البته هنوز این رنگ‌ها به صورت رسمی تایید نشده‌اند اما هیوندای اعلام کرده است که تمام آن‌ها از مواد نفتی سازگار با محیط زیست خواهند بود. به علاوه باید بدانید که نورپردازی کابین هیوندای Ioniq 6، می‌تواند با توجه به ریتم موزیک، شرایط آب و هوایی و محیطی جاده، تغییر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*