سیاره شبیه به زمین

کشف دو سیاره شبیه به زمین با فاصله نزدیک به منظومه شمسی

گروهی از محققان بین‌المللی موفق شدند با ماهواره TESS ناسا دو سیاره شبیه به زمین در نزدیکی منظومه شمسی را کشف کنند.

گروهی از محققان بین‌المللی به رهبری رافائل لاک از انستیتو آستروفیزیک آندلسیا اسپانیا و دانشگاه شیکاگو با بررسی داده‌های ماهواره TESS ناسا موفق شدند دو سیاره شبیه به زمین را کشف کنند. این دو سیاره صخره‌ای در اطراف ستاره‌های نزدیک به منظومه شمسی قرار دارند.

جزئیات کشف دو سیاره شبیه به زمین

این دو سیاره که با نام‌های HD ۲۶۰۶۵۵ b و HD ۲۶۰۶۵۵ c به ثبت رسیدند در خارج از منظومه شمسی قرار داشته و در حال چرخش به دور یک ستاره سرخ کوتوله هستند. البته این ستاره سرخ کوتوله که با نام HD۲۶۰۶۵۵ شناخته می‌شود حدود 33 سال نوری با زمین فاصله دارد.

طبق گفته محققان این دو سیاره در واقع جزو ابر زمین‌های صخره‌ای محسوب می‌شود؛ چرا که اندازه سیاره HD ۲۶۰۶۵۵ b حدود 1.2 برابر و ابعاد سیاره HD ۲۶۰۶۵۵ c نیز حدود 1.5 برابر سیاره زمین است. البته در حال حاضر میزان حیات‌پذیر بودن این سیارات اطلاعاتی منتشر نشده و همچنین مشخص نیست آیا این دو سیاره از اتمسفر بهره می‌برند یا خیر.

سیاره شبیه به زمین

این محققان اعلام کردند اگر نشانه‌ای از حیات نیز روی این دو سیاره شناسایی شود، قطعا با حیات روی زمین تفاوت خواهد داشت؛ چرا که دمای سیاره HD ۲۶۰۶۵۵ b حدود 543 فارنهایت و دمای سیاره HD ۲۶۰۶۵۵ c حدود 816 درجه فارنهایت محاسبه شده است.

گفتنی است بالا بودن دما مانعی برای وجود برخی از انواع حیات نخواهد بود؛ زیرا محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند برخی از سیارات ابر زمین با وجود گرمای زیاد می‌توانند محیطی مناسب برای شکل‌گیری انواع حیات باشند. این دو ابر زمین صخره‌ای به احتمال زیاد برای کشف نشانه‌های احتمالی حیات در آینده‌ای نزدیک توسط تلسکوپ جیمز وب ناسا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*