کاردانو

شبکه کاردانو با 1760 روز فعالیت بدون قطعی رکورد زد

کاردانو موفق شده پنج سال گذشته را بدون قطعی پشت سر بگذارد. این در حالی است که مهمترین رقیب آن سولانا طی یک سال 6 مرتبه از دسترس خارج شده است.

بعد از ظهور اتریوم به عنوان اولین بلاک چین کاربردی مخصوص ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند، بسترهای متعددی برای رقابت با آن ایجاد شدند. امروز تعداد زیادی بلاک چین با پشتیبانی از قرارداد هوشمند وجود دارند، اما فقط چند پروژه «قاتل اتریوم» نام گرفته‌اند که مهمترین آن‌ها کاردانو و سولانا است. کاردانو موفق شد 1760 روز را بدون قطعی پشت سر بگذارد، در حالی که رقیبش بارها از دسترس خارج شده است.

کاردانو خود را به عنوان یکی از پایدارترین شبکه‌های بلاک چینی به اثبات رسانده است؛ این بلاک چین در طول 5 سال گذشته هیچ قطعی نداشته و همیشه در دسترس بوده است.

ارزیابی اکسپلورر بلاک چین کاردانو نشان می‌دهد این شبکه از 5 سال قبل بدون مشکل مشغول به کار است. این در حالی است که طی برخی دوره‌ها، مثلا بعد از هاردفورک آلونزو و میسر شدن امکان ساخت و اجرای قرارداد هوشمند روی آن در شهریور 1400، حجم فعالیت روی ایین بلاک چین به شدت افزایش پیدا کرد. اما حتی در این شرایط کاردانو بدون قطعی به فعالیت ادامه داد و از دسترس خارج نشد.

کاردانو بدون قطعی و با سرعتی زیاد در حال توسعه است

یکی از دلایل عملکرد خوب و بدون قطعی کاردانو فعالیت مداوم و مستمر توسعه‌دهندگان است؛ طی چند ماه اخیر، کاردانو در بین تمام پروژ‌ه‌های کریپتویی از نظر میزان فعالیت توسعه‌دهندگان در گیت هاب در صدر قرار داشته است. به عنوان نمونه طی ماه میلادی گذشته، 350 کامیت برای این پروژه در گیت هاب ثبت شد.

البته، حجم بالای فعالیت توسعه‌دهندگان به خاطر نبود راهکارها و تکنولوژی‌های مورد نیاز در بلاک چین کاردانو در مقایسه با رقبا است. به این ترتیب می‌توان Cardano را به زمینی شخم نخورده تشبیه کرد که کار زیاد توسعه‌دهندگان با تجربه و دارای سابقه فعالیت در دیگر پروژه‌ها را طلب می‌کند.

درخت کاردانو هنوز میوه نداده است!

فعالیت بدون قطعی شبکه کاردانو مخصوصا با در نظر گرفتن قطعی‌های متعدد رقیب اصلی آن سولانا طی یک سال گذشته، قابل ستایش است. اما نباید فراموش کرد سولانا اکنون پشت سر اتریوم و با اختلاف از سایر رقبا برترین بستر ساخت NFT است و پلتفرم‌های غیر متمرکز متعددی از جهان دیفای روی آن سوار شده‌اند.

بر اساس وب سایت defillama.com، اکنون سولانا میزبان 73 پروتکل است و کل ارزش قفل شده (TVL) در آن به بالای 2 میلیارد دلار می‌رسد. اما این تعداد برای کاردانو 12 پروتکل و 131 میلیون دلار TVL است.

سولانا و کاردانو

پس اگرچه کاردانو در مقایسه با سولانا بدون قطعی فعال بوده، اما به اندازه رقیب خود نیز متحمل فشار سنگین میلیون‌ها تراکنش نبوده است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*