روح آیفون در کالبد گوشی های گلکسی سامسونگ

روح آیفون در کالبد گوشی های گلکسی؛ سامسونگ متخصص تراشه‌های اپل را شکار می‌کند

سامسونگ اخیراً یکی از کارمندان بخش تراشه‌سازی اپل را استخدام کرده که به نظر می‌رسد در توسعه چیپست گوشی های گلکسی از آن استفاده خواهد کرد.

علیرغم هیاهوی تبلیغاتی چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ که به یک پردازشگر گرافیکی برند AMD مجهز بود، گوشی‌های سری گلکسی S22 با تراشه داخلی سامسونگ نتوانستند بازی را عوض کنند. در واقع بسیاری از کاربران از محدودیت‌های زیادی که روی عملکرد این گوشی‌ها برای مهار گرمای بیش از حد اعمال شده بود گلایه داشتند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد سامسونگ روی استراتژی تراشه‌سازی خودش بازنگری می‌کند و ظاهراً در این راستا یکی از کارمندان سابق اپل را هم استخدام کرده است.

بر اساس گزارش‌های اولیه، سامسونگ یک گروه ۱۰۰۰ نفره به نام Dream Platform One را برای توسعه تراشه‌های گوشی‌های آینده گلکسی تشکیل داده است. استراتژی پیشین این کمپانی طراحی تراشه‌هایی بود که بتواند آن‌ها را به دیگر گوشی‌سازهای اندرویدی از جمله گوگل و شیائومی بفروشد. ظاهراً به همین خاطر، یک رابطه بین خرید و فروش بین چیپ‌سازی و واحد موبایل سامسونگ شکل گرفته بود. اما اکنون این کمپانی تصمیم گرفته روشی که اپل برای چیپست‌سازی اتخاذ کرده را در پیش بگیرد و این یعنی چیپست‌های Exynos انحصاری برای گوشی های گلکسی تولید خواهند شد. انتظار می‌رود این روش جدید در سال ۲۰۲۵ پیاده‌سازی شود.

سامسونگ متخصص اپل را قاپیده است

بر اساس گزارشی که امروز منتشر شده، ظاهراً سامسونگ کیم وو-پیونگ، کارمند سابق اپل را به عنوان مدیر مرکز تازه تأسیس شده Packaging Solution Center که در مرکز فرماندهی DSA مستقر شده را استخدام کرده است. ظاهراً کیم اهل کره جنوبی بوده و پیش از آن که سال ۲۰۱۴ به اپل نقل مکان کند، به مدت ۹ سال در شرکت‌های Texas Instruments و Qualcomm مشغول فعالیت بوده است.

روح آیفون در کالبد گوشی های گلکسی سامسونگ

در این گزارش جزئیات ناچیزی در مورد نقش دقیق کیم و تخصص آن ارائه شده است. با توجه به اینکه دو کمپانی از فناوری‌های یکدیگر استفاده می‌کنند و اخیراً اپل در یک مستند، شرکت سامسونگ را به دزدی فناوری‌هایش متهم کرده، چنین انتصابی کاملاً عجیب به نظر می‌رسد. البته سامسونگ پیشتر هم سابقه به خدمت گرفتن کارمندان اپل را دارد. این کمپانی در سال ۲۰۱۲ هم لوک جولیا که عضو پروژه دستیار مجازی Siri کمپانی اپل بود را به خدمت گرفت.

در این گزارش مستقیماً اشاره نشده که آیا کیم برای کار روی پروژه پردازنده‌های موبایل اگزینوس استخدام شده یا خیر. در حال حاضر اپل فقط پردازنده‌های بایونیک را برای استفاده در آیفون‌هایش نمی‌سازد؛ این کمپانی اکنون تراشه کامپیوترهای مک و اپل واچ را هم خودش می‌سازد و همچنین سازنده چیپ‌های فوق باند پهن U1 نیز خودش است.

امیدواری به آینده گوشی های گلکسی

سامسونگ به تازگی تولید تراشه با استفاده از فناوری ۳ نانومتری را آغاز کرده است که گفته می‌شود ۲۳ درصد عملکرد بهتر و ۴۵ درصد بهره‌وری انرژی بهتری را نسبت به تراشه‌های ۵ نانومتری ارائه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*