ماشین خارجی های دوست داشتنی

گزارش تصویری؛ ماشین خارجی های دوست داشتنی که در گمرک بندرعباس در حال نابودی هستند

تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهند ماشین خارجی های دوست داشتنی و لوکس چند سالی است در انبارهای گمرک خاک می‌خورند. ماجرا چیست؟

چهار سالی می‌شود که کشورمان دچار تحریم‌های شدیدی شده است. دولت هم از سال 1396 طرح ممنوعیت واردات خودرو را کلید زده و تا امروز همچنان واردات خودروهای خارجی به کشور ممنوع است. دامنه ممنوعیت واردات به حدی است که باعث شده تعدادی خودروی خارجی در انبار اموال تملیکی بندرعباس و پشت درهای بسته گمرک باقی بمانند.

ماشین خارجی های دوست داشتنی پشت درهای بسته گمرک!

هم‌اکنون تصاویر تازه‌ای از این خودروهای لوکس که میلیاردها تومان ارزش دارند منتشر شده که نشان می‌دهد خودروهای لوکس مورد اشاره همچنان در شرایط نامساعدی قرار دارند و در فضای سرباز پارک شده‌اند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که شرایط این خودروها مطلوب نیست و لایه‌هایی از خاک روی آنها را پوشانده است.

یکی از این تصاویر نشان می‌دهد که خودروها از سال 1397 و همزمان با ممنوعیت واردات خودرو در انبار قرار دارند. طی روزهای اخیر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان رفته و حین سفر خود از انبارهای اموال تملیکی دیدن کرده است. وی همزمان با بازدید از انبارهای مذکور دستور داده که امکانات و تجهیزات لازم برای تخلیه آنها فراهم شود و دستگاه‌های متولی با دیگر نهادها همکاری‌های لازم را به عمل آورند.

بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه قرار بر این شد کالاهایی که تاریخ مصرف آنها گذشته فرآیند معدوم‌سازیشان جدی گرفته شود و همچنین دیگر کالاها به طور مستمر به مزایده گذاشته شوند. قوه قضائیه هرمزگان نیز تمام دستورهای رئیس قوه قضائیه را فورا به اجرا گذاشته و خوشبختانه در مورد این انبارها تعین تکلیف شده است.