هیوندای

هیوندای دوباره با کرمان موتور به ایران باز می‌گردد

مدیرعامل کرمان موتور گفت اگر برجام به نتیجه برسد و تحریم‌ها لغو شود، شرکت هیوندای طبق توافق‌های انجام شده بلافاصله به ایران باز خواهد گشت.

شرکت خودروسازی هیوندای طی سال‌های پیش از تحریم‌ها به عنوان یکی از شرکای بزرگ خودروسازان بخش خصوصی ایران توانست محصولات خود را به بازار ایران عرضه کند و فروش بالایی را به ثبت برساند، اما تحریم‌ها باعث شد تا کرمان موتور این شریک بزرگ خود را از دست دهد. در همین راستا مدیرعامل کرمان موتور اعلام کرد اگر تحریم‌های بین‌المللی لغو شود، هیوندای مجددا به ایران باز خواهد گشت.

جزئیات بازگشت هیوندای به ایران

سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور در همین خصوص عنوان کرد نماینده شرکت هیوندای مدتی قبل به دلیل خبرهایی که در خصوص لغو تحریم‌ها و احیای برجام منتشر شده بود به ایران آمد تا در مورد حضور مجدد این خودروساز کره‌ای در ایران تصمیم‌گیری شود. وی با اشاره به این که بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها قرارداد همکاری میان کرمان موتور و هیوندای نهایی می‌شود، گفت در واقع این دو شرکت منتظرند تا برجام به نتیجه برسد.

مدیرعامل کرمان موتور در ادامه گفته‌های خود بیان کرد طبق مذاکرات انجام شده تصمیم بر آن شد تا همکاری این شرکت خودروسازی با هیوندای به شکل جوینت ونچر باشد. در همین راستا اگر فروش محصولات این شرکت به بیش از 50 هزار دستگاه برسد، Hyundai به شکل مستقیم در کرمان موتور سرمایه‌گذاری انجام خواهد تا ما به شبکه بین‌المللی این خودروساز کره‌ای متصل شویم. البته اجرای این تفاهم‌نامه به لغو تحریم‌ها و شرایط سیاسی دو کشور بستگی دارد.

هیوندای

طبق گفته فیروزی، همچنین اگر فروش هیوندای از 50 هزار دستگاه خودرو در کشور فراتر برود، Hyundai می‌تواند تا 50 درصد سهام کرمان موتور را خریداری کند. چنین اتفاقی باعث خواهد شد تا این خودروساز کره‌ای در مجموعه کرمان موتور سهام‌دار شود و همچنین کرمان موتور بتواند به زنجیره بین‌المللی تامین قطعات هیوندای بپیوندد.

مدیرعامل کرمان موتور در پایان با تاکید بر این که در دوران غیر تحریمی هیوندای کره به عنوان شریک اصلی ما محسوب می‌شود، گفت همکاری با فولکس واگن بسیار دشوار است و این خودروساز آلمانی به دلیل اینکه صفر تا 100 زنجیره تامین خود را در اختیار دارد، امکان همکاری با آن دشوار است.