لپ تاپ اپل

این 3 محصول از رده خارج شده، دوباره به خط تولید اپل بازمی‌گردند

بر اساس آخرین گزارش‌ها، اپل تصمیم دارد ۳ محصول از رده خارج شده خود را با اعمال تغییرات و به‌روزرسانی‌های جدید، دوباره وارد بازار کند.

هر محصولی که توسط اپل تولید شود، چرخه عمر خاص خود را دارد. با اینکه اکثر دستگاه‌های این شرکت مانند مک بوک ایر، هر سال به‌روز می‌شوند، برخی دیگر مانند آی‌مک پرو، تنها برای مدت کوتاهی عرضه و سپس تولید آنها متوقف می‌شود. اکنون طبق گزارش جدید MacRumors، اپل تصمیم دارد تا سه محصول از رده خارج شده خود را مجددا با تغییرات و به‌روزرسانی‌، به خط تولید بازگرداند.

3 محصول از رده خارج شده اپل که دوباره تولید می‌شوند

هوم‌پاد

هوم پاد

هوم‌پاد، اولین بلندگوی هوشمند اپل بود که در زمان عرضه با نقدهای متناقضی روبرو شد. برخی این گجت را به دلیل کیفیت صدای برتر آن در مقایسه با سایر بلندگوهای هوشمند زمان خود و قابلیت‌هایی نظیر Hand-off تحسین کردند و در مقابل، عده‌ای دیگر نیز به دلیل قیمت بالای 349 دلاری و برخی ویژگی‌های عجیب، به انتقاد از آن پرداختند.

در نهایت با تمام سر و صداها، تولید این اسپیکر هوشمند در ماه مارس سال گذشته متوقف شد. در حالی‌که اپل هم‌چنان به پشتیبانی نرم‌افزاری خود از هوم‌پاد ادامه می‌دهد و هر از چندگاهی به‌روزرسانی‌هایی را برای آن منتشر کرده، تنها نمونه قابل خریداری در بازار امروز، نسخه HomePod Mini است.

به گفته مارک گورمن، تحلیل‌گر بلومبرگ، اپل در حال توسعه هوم‌پاد جدیدی است که از لحاظ کارایی و عملکرد، به نسخه اصلی این اسپیکر شباهت خواهد داشت. این بلندگو احتمالا به چیپست Apple S8 مجهز می‌شود که به طور مشترک بر روی اپل واچ سری 8 نیز قرار خواهد گرفت. هم‌چنین هوم‌پاد جدید با یک نمایشگر جدید و به‌روز شده عرضه خواهد شد که احتمالا از عملکرد مولتی‌تاچ نیز پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد که زمان مناسبی برای احیای هوم‌پاد و عرضه یک سری جدید از این بلندگوی هوشمند است. سیری، دستیار هوشمند اپل در طول چند سال گذشته، پیشرفت‌های فراوانی کرده و با پیوستن اپل به استاندارد خانه هوشمند Matter، اکنون امکان کنترل و تنظیم گجت‌های خانه هوشمند، بیش از گذشته فراهم شده است.

این شرکت هم‌چنین احتمالا امکان پشتیبانی از صدای بدون افت را نیز به سری جدید Homepod اضافه خواهد کرد. در ارتباط با نمایشگر جدید این گجت نیز، شایعه شده که اپل قصد دارد یک صفحه‌نمایش قابل جداسازی را به بلندگوی هوشمند خود اضافه کرده و آن‌را به یک محصول بی‌نظیر تبدیل کند. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد تاریخ عرضه این محصول در دست نیست، اما براساس گمانه‌زنی‌ها، اپل نسل بعدی هو‌م‌پاد را در نیمه اول سال آینده وارد بازار خواهد کرد.

مک بوک 12 اینچی

مک بوک 12 اینچی

دیگر محصول از رده خارج شده اپل که احتمالا به خط تولید این شرکت باز خواهد گشت، مک بوک 12 اینچی است. غول مستقر در کوپرتینو، اولین نسخه از این مک بوک را در سال 2015 عرضه کرد که به طور خاص، برای کاربرانی طراحی شده بود که قصد داشتند یک لپ تاپ نازک و سبک را برای جابجایی‌های روزانه در اختیار داشته باشند. این محصول از مشخصاتی نظیر طراحی بدون فن، یک پورت USB-C، پد لمسی جدید فورس تاچ و یک چیپست دو هسته‌ای اینتل استفاده می‌کرد.

در این میان، تراشه مورد استفاده در مک بوک 12 اینچی، یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت این دستگاه بود. مشتریان خیلی زود متوجه شدند که پردازنده دو هسته‌ای 1.1 گیگاهرتزی اینتل Core M عملکرد ضعیفی دارد و قادر به انجام بسیاری از وظایف نیست. این چیپست هم‌چنین از لحاظ حرارتی نیز مشکل‌ساز بود و تمامی این عوامل باعث شد تا اپل تولید مک بوک 12 اینچی را در جولای 2019 متوقف کند.

با این‌حال، با توجه به عرضه پردازنده‌های سری M، به‌نظر می‌رسد که خط تولید مک بوک 12 اینچی اپل مجددا برقرار خواهد شد. مارک گورمن در این باره می‌گوید که اپل در حال آماده‌سازی برای تولید دوباره این سری است. خط تولید تراشه‌های سری M این شرکت، جان تازه‌ای را به خانواده محصولات مک داده است. لپ‌تاپ‌های این شرکت در آخرین نسل خود، از همیشه قدرتمندتر و البته کم‌مصرف‌تر شده‌اند. از آنجایی‌که مک‌بوک ایر در حال حاضر با طراحی مشابه بدون فن تولید می‌شود، نسخه 12 اینچی جدید نیز احتمالا از طراحی نسبتا مشابهی برخوردار خواهد بود.

آی‌مک پرو – محصول از رده خارج شده اپل دوباره روی خط تولید

آی مک پرو

براساس شایعات، اپل در حال بر روی نسل بعدی آی‌مک پرو است. این شرکت اولین نسخه از این کامپیوتر رومیزی را در سال 2017 عرضه کرد. با این‌حال، سری iMac Pro در طول عمر خود هیچ ارتقای قابل توجهی را دریافت نکرد و سال گذشته تولید آن متوقف شد. اپل در آن زمان اعلام کرد که اکثر مشتریان به خرید و استفاده از نسخه 27 اینچی آی‌مک تمایل دارند. با این وجود، اپل تولید آی‌مک 27 را نیز چندی بعد متوقف کرد.

در حال حاضر، تنها مدلی که به‌طور رسمی توسط اپل ارائه می‌شود، آی‌مک 24 اینچی 2021 است. نسخه مجهز به صفحه‌نمایش بزرگتر نیز برای مدت طولانی در انتظار ارتقا بوده و به گفته مارک گورمن، آی‌مک بزرگ‌تر اپل احتمالا اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.

اپل پیش‌تر از قدرت‌نمایی چیپ‌های جدید سری M خود پرده برداشت و تراشه‌های M1 Max و اولترا نیز در میان بهترین نمونه‌های تولیدی برای دستگاه‌های دسکتاپ محسوب می‌شوند. با توجه به بازه زمانی، این شرکت احتمالا اولین سیلیکون اختصاصی آی‌مک پرو را هم‌زمان با تراشه‌های M2 مکس و اولترا معرفی خواهد کرد و این می‌تواند همان چیزی باشد که کاربران حرفه‌ای انتظارش را می‌کشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*