ایسوس ROG Zephyrus Duo 16

لپ‌تاپ‌های گیمنیگ ایسوس ROG Zephyrus Duo 16 و ROG Flow X16 با یک سورپرایز مهم به صحنه آمدند

ایسوس از دو لپ‌ تاپ گیمینگ جدید خود به نام های ROG Zephyrus 16 و ROG Flow X16 با تراشه‌ سری 6000 رایزن و سیستم‌ خنک‌کننده هوشمند رونمایی کرد.

ایسوس به تازگی از چند لپ‌تاپ جدید در بازار هند رونمایی کرده که در قالب سری مخصوص گیمینگ، یعنی ROG عرضه خواهند شد. در این میان، دو لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 16 و ROG Flow X16، آخرین نمونه‌های عرضه شده توسط Asus هستند که در ادامه به معرفی مشخصات و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم.

لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 16

لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 16

لپ تاپ سری Zephyrus ایسوس دارای نمایشگرهایی با طراحی دوگانه است. ابعاد صفحه‌نمایش اصلی دستگاه، 14.1 اینچ و از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند. در بخش سخت‌افزاری، این لپ تاپ به پردازنده AMD Ryzen 9 6900HX مجهز شده که با پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce RTX 3080 Ti تکمیل می‌شود. با توجه به سخت‌افزار قدرتمند دستگاه، ایسوس از سیستم خنک‌کننده هوشمند ROG، با فن‌های 84 تیغه Arc Flow و ترکیب فلز مایع Conductonaut Exteme برای پردازنده استفاده کرده که می‌تواند دما را تا 15 درجه سانتی‌گراد در مقایسه با خمیرهای حرارتی سنتی کاهش دهد.

این لپ تاپ گیمینگ نیروی خود را از یک بسته باتری بزرگ 90 وات ساعت تامین می‌کند که از قابلیت شارژ سریع 100 واتی با استفاده از پورت USB Type C نیز برخوردار است. هم‌چنین نمایشگر ثانویه ScreenPad Plus را نیز می‌توان با قابلیت پشتیبانی از وضوح 4K انتخاب کرد. نمایشگر اصلی این لپ تاپ که “ROG Nebula” نام دارد از فناوری‌هایی نظیر Dolby Vision HD و Adaptive Sync و پوشش 100 درصد طیف رنگی DCI P3 پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن به 500 نیت می‌رسد. هم‌چنین هر دو پنل از ورودی لمسی و قلم پشتیبانی کرده و یک دوربین IR در جلو نیز برای استفاده از Windows Hello تعبیه شده است.

لپ تاپ ROG Flow X16

لپ تاپ ایسوس rog flow x16

این شرکت هم‌چنین مدل دیگری را نیز برای بازار هند عرضه کرده که ROG Flow X16 نام دارد. این لپ تاپ به یک نمایشگر 16 اینچی مجهز شده که با XG Mobile نیز سازگاری دارد، بدین معنا که صفحه‌نمایش دستگاه در یک بدنه جمع‌وجور 15 اینچی قرار گرفته است. علی‌رغم طراحی ظریف، این دستگاه دارای پردازنده مرکزی AMD Ryzen 9 6900HS است که با کارت گرافیک Geforce RTX 3070 Ti انویدیا تکمیل می‌شود.

با بهره‌گیری از سخت‌افزار فوق، این لپ تاپ قادر به اجرای عناوینی خواهد بود که از فناوری رهگیری پرتو برای بهبود تجربه بصری گیمینگ پشتیبانی می‌کند.

این لپ تاپ نیز مانند سری ROG Zephyrus Duo 16 ایسوس، از سیستم‌کننده خنک‌کننده اختصاصی Frost Force استفاده می‌کند که با هیت‌سینک Pulstar ترکیب شده است. این مدل هم‌چنین به نمایشگر Nebula HDR مجهز شده که از فناوری AmLED پشتیبانی می‌کند. پنل این صفحه‌نمایش دارای 512 ناحیه تیره‌کننده داخلی است که می‌تواند به کاهش اثر انعکاسی که در برخی از نمونه‌های مجهز به HDR دیده می‌شود، کمک کند.

قیمت و عرضه

ایسوس به تازگی این دو لپ تاپ گیمینگ جدید را در بازار هند عرضه کرده که قیمت سری ROG Zephyrus Duo 16 از 3122 دلار آغاز می‌شود و سری ROG Flow X16 نیز با برچسب قیمتی 2257 دلار قابل خریداری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*