تتر و بیتفینکس

اپلیکیشن چت ویدیویی Keet توسط شرکت تتر لیمیتد و صرافی بیتفینکس عرضه می‌شود

تتر لیمیتد و صرافی بیتفینکس می‌خواهند یک اپلیکیشن چت متنی به نام Keet با قابلیت تماس تصویری عرضه کنند. این برنامه P2P و مبتنی بر بلاک چین است.

بزرگ شدن شرکت‌های حوزه کریپتو سبب شده آن‌ها رفته رفته وارد حوزه‌های دیگری شوند و اکوسیستم یا پلتفرم خود را گسترش بدهند. به عنوان جدیدترین دستاورد حاصل همکاری دو شرکت فعال در دنیای رمز ارزها باید به برنامه چت Keet اشاره کنیم. اپلیکیشن چت کیت توسط صرافی بیتفینکس و شرکت تتر لیمیتد عرضه شده و علاوه بر گفتگوی متنی، از تماس صوتی و تصویری نیز پشتیبانی می‌کند.

این نرم افزار روی پلتفرم Holepunch اجرا می‌شود. با استفاده از Keet کاربران قادر به ارتباط متنی، صوتی یا تصویری با یکدیگر از طریق فناوری دفتر کل توزیع شده (بلاک چین) خواهند بود. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری صرافی بیتفینکس و شرکت تتر لیمیتد به تازگی شخصا خبر عرضه اپلیکیشن چت Keet را اعلام کرده است. ویژگی منحصربه‌فرد برنامه کیت در مقایسه با بی‌شمار نرم افزار چت دیگر، استفاده از فناوری بلاک چین و عملکرد به صورت نظیر به نظیر (P2P) است.

بر اساس توضیحات پائولو آردوینو، بستر Holepunch این امکان را می‌دهد تا کاربران به محض احراز هویت، تنها با استفاده از جفت‌های کلید رمزنگاری شده مکان یکدیگر را شناسایی کنند و بهم متصل شوند.

در طراحی اپلیکیشن چت Keet شرکت تتر لیمیتد و صرافی بیتفینکس تنها نبوده‌اند و هایپرکور (Hypercore)، یک توسعه‌دهنده سیستم‌های توزیع‌شده P2P و مقیاس‌پذیر، با آن‌ها همکاری کرده است. بر اساس صحبت‌های مدیر ارشد فناوری دو شرکت، کیت نخستین برنامه از سری نرم افزارهای P2P در دست توسعه‌ آن‌ها است. به عقیده وی، ویژگی مهم این دسته اپلیکیشن‌های نظیر به نظیر مبتنی بر بلاک چین، برگرداندن کنترل به دست کاربران (عدم تمرکز) محسوب می‌شود.

صحبت‌های مدیر ارشد تتر لیمیتد و بیتفینکس درباره اپلیکیشن چت Keet

پائولو آردوینو گفت وب 1 شکل اصلی و اولیه اینترنت بود. این فناوری با هدف توزیع اطلاعات و دانش در مقیاس جهانی طراحی شد و دستاوردهای بزرگی داشت، اما نمی‌توان از ایراد‌های آن چشم‌پوشی کرد. در وب 2 بسیاری از مشکل‌های مربوط به تجربه کاربری در ورژن اول بهبود پیدا کردند.

مدیر ارشد فناوری شرکت تتر لیمیتد و صرافی بیتفینکس در ادامه توضیحات درباره اپلیکیشن چت Keet گفت وب 2 پیشرفت‌های بی‌نظیری داشته، اما متاسفانه کاربر را وادار به تسلیم قدرت کنترل داده‌های خود کرده است. این موضوع منجر به انحصاری شدن برخی خدمات در دست چند غول اینترنتی و به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران شده است.

پائولو آردوینو مدعی شد شرکت تتر لیمیتد و صرافی بیتفینکس با در نظر گرفتن همین دغدغه اپلیکیشن چت Keet را توسعه داده‌اند. او معتقد است آزادی انتخاب، ارتباطات و امور مالی، شریان‌های اصلی آینده را تشکیل می‌دهند. باید از هر چیزی که به بهبود آن‌ها کمک می‌کند، حمایت کنیم.

این مدیر مشترک در تتر لیمیتد و بیتفینکس، به منظور نشان دادن اهمیت پروژه Keet برای هر دو شرکت، از بین اعضای عالی رتبه سازمان تتر یک مدیر ارشد استراتژی برای آن معرفی کرد.

شاید بتوان پلتفرم Holepunch را تلاشی فراتر از صرفا ایجاد وب 3 دید. این بستر نظیر به نظیر قادر است راه را برای رسیدن به اینترنت P2P جدید هموار کند. مدیر عامل شرکت توسعه‌دهنده پلتفرم Holepunch درباره این پروژه گفت آن‌ها به جای انتقال داده از طریق یک سرور منفرد، راهکاری که امروز اغلب برنامه‌های ارتباطات مجازی دنبال می‌کنند، متکی به شبکه‌ای باز از کامپیوترهای توزیع شده در سراسر دنیا هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*