سنسورهای گلکسی واچ ۴ سامسونگ

سنسورهای گلکسی واچ ۴ سامسونگ دقت نزدیکی به تجهیزات پزشکی دارند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سنسورهای روی ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ سامسونگ – Samsung Galaxy Watch4 عملکردی نزدیک به تجهیزات پزشکی دارند.

تحقیقی که در مجله Sleep Health منتشر شده نشان می‌دهد که سنسورهای سنجش سطح اکسیژن خون به کار رفته روی ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ سامسونگ چیزی از تجهیزات پزشکی کم ندارند. طبق این گزارش، بررسی‌هایی که همزمان با این گجت پوشیدنی و تجهیزات پزشکی استاندارد انجام شده، ظاهراً نتایج نزدیک به یکدیگر را به دست آورده است.

این تحقیق توسط هفت متخصص پزشکی انجام شده که شش نفر آن‌ها در ارتباط با کمپانی سامسونگ الکترونیکس بوده‌اند. این آزمایش در مرکز پزشکی سامسونگ (Samsung Medical Center) انجام شده است. همین ما را در مورد نتایج به دست آمده به شک می‌اندازد!

در هر صورت، در طول این آزمایش مشخص شد که سنسور اکسیژن خون پشت ساعت هوشمند Galaxy Watch4 می‌تواند با میانگین خطای کمتر از ۴ درصد سطح اکسیژن خون کاربران را بسنجد که آن را مطابق استانداردهای ISO و FDA می‌کند. به عقیده این محققان، از آنجا که سنسور پوشیدنی سامسونگ داده‌های مربوط به سطح اکسیژن خون کاربر را از روش متفاوتی جمع‌آوری می کند، قابل اعتمادتر از برخی تجهیزات پزشکی سنتی است که روی مچ دست قرار می‌گیرند. دستگاه سامسونگ از پالس اکسیمتری (خواندن نبض از طریق پوست) برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده می‌کند، در حالی که تجهیزات سنتی پزشکی متکی بر Co-اکسیمتر هستند (که اکسیژن را از طریق پوست می‌سنجد).

بر اساس گزارش‌های OSA، حدود ۳۸ درصد بزرگسالان از نوعی اختلال خواب رنج می‌برند که ۵۰ درصد آن‌ها را مردان بالغ و ۲۵ درصد آن‌ها را زنان بالغ تشکیل می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*