حافظه های ۲۰۰ ترابایتی SSD به لطف چیپ میکرون

حافظه های SSD با ظرفیت ۲۰۰ ترابایت، مشکل ذخیره اطلاعات را برای همیشه حل می‌کنند

کمپانی میکرون به عنوان یکی از تأمین کنندگان چیپ‌های NAND، از فناوری جدیدی رونمایی کرده که تولید حافظه های ۲۰۰ ترابایتی SSD را ممکن می‌کند.

کمپانی میکرون تولید اولین چیپ ۲۳۲ لایه NAND خودش را را برای تغذیه شرکت‌های سازنده حافظه‌های ذخیره‌سازی در حجم انبوه آغاز کرد. این اولین باری است که یک شرکت تولیدکننده NAND موفق به عبور از چیپ ۲۰۰ لایه شده است. پیش از این مدرن‌ترین مدل یک چیپ ۱۷۶ لایه بود که تولید آن به نوامبر سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد. این چیپ جدید ارتقا حدود ۳۲ درصدی (یا ۵۶ لایه اضافه‌تر) را در کمتر از دو سال ارائه کرده است. سایر مدل‌هایی که در محصولات ذخیره‌سازی استفاده می‌شوند از ۶۴، ۹۶ و ۱۲۸ لایه استفاده می‌کنند.

این چیپ جدید از نظر فیزیکی کوچک‌تر از نسل‌های قبلی است و بالاترین چگالی منطقه‌ای را در بین تمام اجزای ذخیره‌سازی مبتنی بر سیلیکون ارائه می‌کند. این یعنی فناوری جدید کمپانی میکرون امکان تولید محصولاتی کوچک‌تر با ظرفیت‌هایی بیشتر در حافظه‌های SSD‌ و کارت های microSD را می‌دهد. در حال حاضر بزرگ‌ترین حافظه SSD جهان، یک حافظه ۳.۵ اینچی ۱۰۰ ترابایتی ساخت Nimbus Data است که از چیپ ۶۴ لایه MLC استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کارت های حافظه microSD جدید سامسونگ، 16 سال پیاپی کار خواهند کرد!

حافظه های ۲۰۰ ترابایتی SSD در راه‌اند

دو سال قبل، توماس ایساکوویچ مدیرعامل شرکت میکرون در مصاحبه‌ای عنوان کرد که بست به زمان افزایش چگالی NAND، تا سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه حافظه‌هایی با ظرفیت به مراتب بیشتر ۲۰۰ و ۴۰۰ ترابایتی خواهیم بود.

حافظه های ۲۰۰ ترابایتی SSD به لطف چیپ میکرون

با رونمایی از فناوری جدید Micron، اکنون زمان یک جهش بزرگ دیگر در ظرفیت حافظه‌ها فرا رسیده است. میکرون تأیید نکرده که کدام شرکت تولیدکننده از این تراشه جدید استفاده خواهد کرد، اما مدعی شده که این تراشه با سرعت ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه، دارای بالاترین سرعت ورودی/خروجی در کل بازار است که نشان دهنده افزایش سرعت ۵۰ درصدی نسبت به نسل قبلی است.

یکی دیگر از نوآوری‌های میکرون، استفاده از حافظه NV-LPDDR4 است که به طور قابل توجهی انرژی مورد نیاز برای انتقال بیت‌ها را کاهش داده و آن‌ها را به یک سوم می‌رساند؛ چیزی که به کاهش مصرف انرژی کلی سیستم و در عین حال بهبود عمر باتری کمک می‌کند. میکرون همچنین به دنبال ارائه چیپ‌های تراکم بالا QLC است. این می‌تواند به کاهش قیمت شکافی که بین ظرفیت هارد درایوها و حافظه‌های SSD است کمک کند و هارد دیسک‌ها را یک گام دیگر به سمت بازنشستگی نزدیک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*