نصب هارمونی او اس ۲ روی گوشی های هواوی

هواوی از سیستم عامل HarmonyOS 3 رونمایی کرد؛ بسیار هوشمند تر از قبل

هواوی با وجود ادامه تحریم‌های ایالات متحده و افت شدیدی که در فروش گوشی‌های هوشمند تجربه کرد، پرقدرت در جهان گوشی‌های هوشمند می‌تازد و حالا از سیستم عامل HarmonyOS 3 رونمایی کرده که هوشمندتر از همیشه است.

انگار همین دیروز بود که ایالات متحده شرکت هواوی که در آن دوران بزرگ‌ترین چینی دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد را تحریم کرد. در آن زمان بسیاری از مردم و حتی متخصصان تکنولوژی پیشبینی می‌کردند کار هواوی برای همیشه تمام است و باید از تولید گوشی‌های هوشمند دست بکشد. با این حال هواوی توانست در چند سال، اکوسیستم خودش را به وجود بیاورد و اتکای خودش به اندروید و گوگل را کمتر از همیشه کند.

این غول چینی دنیای تکنولوژی، حالا از نسخه جدید سیستم عامل خود برای گوشی‌های هوشمند را با نام HarmonyOS 3 معرفی کرده است. نسل سوم سیستم عامل هواوی، از همیشه هوشمندتر شده و می‌تواند مجهزتر از همیشه به جنگ iOS و اندروید برود.

بزرگ‌ترین تغییرات سیستم عامل HarmonyOS 3 چیست؟

سیستم عامل Harmonyios 3

آن طور که شرکت هواوی اعلام کرده، تغییرات سیستم عامل harmonyOS 3 در بخش‌هایی مثل استفاده از ترمینال‌های مختلف، فضای سیستم، یونیورسال کارت، روان شدن عملکرد، حریم خصوصی و امنیت و دسترسی به اطلاعات خواهند بود.

قابلیت هایپر ترمینال در سیستم عامل هارمونی 3، می‌تواند به دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل اجازه دهد به دوازده نوع دستگاه مختلف متصل شوند. این دستگاه‌ها شامل پرنتر، عینک‌های هوشمند و … می‌شوند. در کنار این مورد، دستگاه‌هایی مانند نمایشگرهای هوشمند، رایانه‌های شخصی مجهز شده به ویندوز 11 نیز می‌توانند به دستگاه اصلی هایپر ترمینال سیستم عامل HarmonyOS 3 تبدیل شوند. نسخه جدید سیستم عامل هارمونی می‌تواند به خانه‌های هوشمند کمک زیادی کند و کنترل این خانه‌ها را آسان‌تر از همیشه کند.

عملکرد کلی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل HarmonyOS 3 روان‌تر خواهد شد

مدتی است بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، به روان بودن رابط کاربری و سیستم عامل توجه زیادی داشته‌اند. برای مثال نسخه جدید MIUI شیائومی روان‌تر از قبل شده است. سامسونگ هم در One UI جدید خود، از انیمیشن‌های روان‌تری استفاده کرده است. حالا هواوی نیز برای عقب نماندن از رقبا، در نسل جدید سیستم عاملش توجه خاصی به روان بودن دستگاه داشته است. این شرکت با  با انجام تغییراتی در سیستم عامل اختصاصی‌اش، محصولاتش را از نظر نرم‌افزاری روان‌تر کرده است.

هارمونی

سیستم عامل HarmonyOS 3 با توجه به قابلیت‌های جدیدش، مصرف نیرو در رندرگیری گرافیکی را 11 درصد کاهش داده است. قابلیت مدیریت مموری این سیستم عامل هم 14 درصد بهبود یافته که در نهایت باعث می‌شود این سیستم عامل در گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده هواوی، عملکرد به شدت روان‌تری داشته باشد.

دیگر ویژگی‌های هارمونی جدید هواوی

در هارمونی او اس 3، می‌توانید در خانه هوشمند خود ساده‌تر از همیشه کنترل لوازم را به عهده بگیرید و با استفاده از ریموت کنترل، بین اسپیکر‌ها، هدفون‌ها و … جا به جا شوید. در نسخه جدید سیستم عامل هامونی امکان پرداخت‌های کراس-ترمینالی هم وجود خواهد داشت. دستیار هوشمند هارمونی هم در سیستم عامل HarmonyOS 3 به کمک کاربران خواهد آمد تا تمام فعالیت‌ها ساده‌تر شود. برای مثال می‌توانید با استفاده از فرمان‌های صوتی، موسیقی پخش کنید یا وضعیت هوا را بررسی کنید.

در کنار این موارد، حالا با توجه به همکاری مستقیم هواوی با برخی از خودروسازان چینی، امکان اجرای برنامه‌ها روی نمایشگر خودروها به صورت صحیح وجود دارد. این ویژگی هنوز برای تمام خودروها فعال نیست و برخی خودروهای چینی از آن پشتیبانی می‌کنند.

سیستم عامل Harmonyios 3

امکان همگام سازی ساعت با تجهیزات هوشمند ورزشی نیز در نسخه جدید سیستم عامل هارمونی وجود خواهد داشت. با توجه به اضافه شدن این ویژگی، حالا همگام‌سازی اطلاعات با برنامه‌های سلامت هواوی به صورت همزمان و برخط انجام خواهد شد.

امنیت نسخه جدید سیستم عامل هارمونی هواوی

سیستم عامل HarmonyOS 3 در زمینه امنیت و حریم خصوصی کاربران نیز پیشرفت چشم‌گیری داشته است. معماری این سیستم عامل در بخش امنیت تغییراتی داشته تا خیال کاربران بیشتر راحت شود. جالب است بدانید یکی از دلایل تحریم هواوی توسط ایالات متحده آمریکا، بحث سو استفاده این شرکت از اطلاعات کاربران و مباحث امنیتی بود.

هارمونی هواوی در مقابل ویروس‌ها مقاومت بیشتری خواهد داشت و با توجه به ویژگی‌های هوش مصنوعی که در نسخه جدید هارمونی حضور دارند، تشخیص ویروس‌ها، محتوای جعلی و … ساده‌تر می‌شود.

سیستم عامل هارمونی؛ بزرگ‌تر از همیشه

هارمونی رشد خوبی را از زمان معرفی تجربه کرده و حالا با معرفی سیستم عامل HarmonyOS 3، این فرزند هواوی در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین سیستم عامل‌ها است. طبق آمارهای منتشر شده، این سیستم عامل روی بیش از 300 میلیون دستگاه مختلف نصب شده است. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل به بیش از 500 میلیون برسند.

آیا شما به آینده این سیستم عامل امیدوار هستید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*