استخراج ارزهای دیجیتال

استخراج ارزهای دیجیتال همچنان در بلند مدت سودآور است

یکی از تحلیلگران و متخصصان استخراج ارزهای دیجیتال معتقد است که سرمایه‌گذاری بلند مدت روی این بازار، سودآور خواهد بود.

از زمان تصاحب بازار توسط خرس‌ها (روند نزولی بازار)، استخراج کنندگان کریپتو در طول سال با چالش‌های زیادی از جمله کاهش در سودآوری مواجه شده‌اند. با این حال به گفته استیو باسی، متخصص استخراج بیت کوین (BTC) و اتر (ETH)، اگر با چشم انداز بلندمدت به این بازار نگاه کنیم، استخراج ارزهای دیجیتال همچنان سودآور است.

از آنجایی که هزینه استخراج کنندگان مدار مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) در حدود 8000 تا 12000 دلار است و هزینه‌های برق بیش از نیمی از درآمد پیش‌بینی‌شده را به خود اختصاص می‌دهد، در بازه زمانی فعلی، یک ماینر تازه‌کار به پنج تا شش سال زمان نیاز دارد تا هزینه‌ی یک دستگاه ماینینگ را پوشش دهد. باسی در توضیح این موضوع گفت، در حالی که قطعا درآمد ماینینگ در کوتاه مدت ضعیف به نظر می‌رسد، اما این روند با گذشت زمان، تغییر خواهد کرد. او گفت:

ما در بلند مدت، انتظار یک هاوینگ (ریزش قیمت کنترل شده) برای بیت کوین را داریم که در سال 2024 میلادی به وقوع می‌پیوندد. بنابراین مالکین بلندمدت می‌توانند در کوتاه مدت استخراج خوبی انجام دهند و می‌توانند قبل از اینکه پاداش بلاک‌چین در سال 2024 کاهش یافت، بیت کوین خود را بفروشند.

اگر قیمت‌ها در سال‌های آینده تغییر نکند، همه چیز برای ماینرها بد خواهد شد؛ زیرا دستگاه‌های ماین برای دوام طولانی طراحی نشده‌اند. باسی خاطرنشان کرد که سخت افزار ماینینگ طی سه تا پنج سال دچار استهلاک می‌شود و برخی از قطعات نیاز به تعویض کامل دارند. باسی گفت: «با گذشت حداقل 60 ماه، اپراتورها مجبور به تعویض منبع تغذیه یا فن در بخش قابل توجهی از این دستگاه‌ها می‌شوند».

با این وجود کارشناس ماینینگ، سیستم خنک کننده مایع در دستگاه‌های جدیدتر Antminer را تحسین کرد. به گفته باسی، اگر این استاندارد به همین منوال حفظ شود، خنک‌سازی دستگاه کارآمدتر خواهد بود و تنها ماینرهایی که از این خنک کننده‌های مایع بهره می‌برند، در بازار رقابتی دوام می‌آورند.

در اوایل این ماه، استراتژیست‌های «جی پی مورگان» اشاره کردند که هزینه‌های استخراج بیت کوین از 24000 دلار به 13000 دلار در ابتدای ژوئن کاهش یافته است. این رقم کمترین میزان از سپتامبر سال گذشته است. در حالی که هزینه‌های استخراج پایین می‌تواند فشار فروش را از دوش ماینرها بردارد، اما برخی هنوز بر این باورند که کاهش هزینه، تاثیر منفی بر قیمت ارزهای دیجیتال دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*