هیولای لخ نس ممکن است یک موجود واقعی باشد!

دانشمندان به تازگی حقایقی جالب در مورد یکی از دایناسورهای باستانی کشف کرده‌اند که می‌تواند راز هیولای لخ نس را برملا کند.

محققان دانشگاه باث انگلستان به سرپرستی جورجینا بنکر، شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد پلسیوسورهای باستانی که قبلا تصور می‌شد حیوانات دریایی هستند، ممکن است برای زندگی در آب‌های شیرین هم تکامل یافته باشند. این مطالعه در ژورنال Crustaceous منتشر شد و جزئیات کشف فسیل‌های پلسیوسور در رودخانه کِم‌کِم آفریقا را نشان می‌دهد. این اکتشافات شامل تعدادی از استخوان‌ها و دندان‌های حدود 12 پلسیوسور می‌شود که در آب شیرین زندگی می‌کردند. یکی دیگر از محققین این پروژه، نیک لانگریچ، ادعا می‌کند که پلسیوسورها احتمالا می‌توانستند مشابه دلفین‌های رودخانه، در طول زمان با آب شیرین سازگار شوند.

اما همه این توضیحات، چه ربطی به هیولای لخ نس دارد؟

هیولای لخ نس

تنها تصویر ثبت شده از هیولای لخ نس

پلسیوسار موجودی است که معمولا به عنوان محتمل‌ترین همتای یکی از معروف‌ترین افسانه‌های تاریخ بشر شناخته می‌شود: هیولای لخ نس یا «نسی» از دریاچه لخ نس در اسکاتلند. قبلا این تصور که ممکن است یک پلسیوسور در این دریاچه وجود داشته باشد، به راحتی رد شده بود؛ زیرا هیچ مدرکی دال بر امکان حیات یک پلسیوسور در آب شیرین وجود نداشت.

اما اکنون و با توجه به مقاله جدیدی که توسط دانشگاه باث منتشر شده است، داستان هیولای لخ نس، کمی «قابل‌باورتر» می‌شود. شکارچیان موجودات افسانه‌ای و معتقدان به نسی، یک دلیل دیگر هم در فهرست دلایل خود برای زندگی یک پلسیوسور در دریاچه لخ نس دارند. فقط یک مشکل نسبتا بزرگ در این مسیر تفکر وجود دارد.

پلسیوس‌ها مدت‌ها پیش منقرض شدند

هیولای لخ نس

پلسیوسورها موجوداتی باستانی هستند که آخرین بار در کنار دایناسورها وجود داشته‌اند. بر اساس سوابق فسیلی، دانشمندان اتفاق نظر دارند که آخرین پلسیوسارها در حدود 66 میلیون سال پیش به همراه دایناسورها منقرض شده‌اند.

هنوز امیدی وجود دارد که این موجود توانسته باشد در خفا زندگی کند و میلیون‌ها سال از چشم انسان پنهان شود، اما اکثر ادعاها عملا بی‌اعتبار هستند. برخی از موجودات منقرض شده وجود دارند که با وجود تصور انسان، مبنی بر انقراض کامل، به طور موثری به زندگی باز گشته‌اند. موجوداتی که به این روش کشف می‌شوند، به عنوان گونه‌های «تاکسون لازاروس» طبقه‌بندی می‌شوند: یعنی حیواناتی که قبلا گمان می‌رفت منقرض شده‌اند، اما بعدا در آثار فسیلی ظاهر شدند یا هنوز وجود دارند.

بنابراین، اگر می خواهید باور کنید که هیولای لخ نس وجود دارد یا نه، به خودتان بستگی دارد. این اولین باری نیست که موجودات دریایی وحشتناک پس از طبقه‌بندی «محدود به آب شور»، به زندگی در آب شیرین هم الصاق می‌شوند. شاید داستان جانوران باستانی که از انقراض جان سالم به در برده‌اند، تخیلی به نظر برسد، اما هر چه بیشتر در مورد چگونگی تکامل و زندگی روی سیاره‌مان اطلاعات جمع کنیم، بهتر است؛ حتی اگر داستان‌های افسانه‌ای از هیولای لخ نس و موارد مشابه را در طول مسیر از دست بدهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*