متاورس

کمیسیون تجارت فدرال نگران تصاحب متاورس توسط شرکت متا است

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، شکایتی را علیه انحصارطلبی متا به منظور گسترش انتخاب مصرف کننده، حمایت از نوآوری و عدم تصاحب متاورس تنظیم کرد.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) با تنظیم شکایتی علیه شرکت متا، قصد دارد تا از تصاحب متاورس توسط این شرکت جلوگیری کند. این کمیسیون در تاریخ 27 ژوئیه، برای جلوگیری از تلاش اخیر متا برای به‌دست آوردن حق مالکیت Within، سازنده اپلیکیشن واقعیت مجازی، علیه این شرکت شکایت کرد.

جلوگیری از انحصارطلبی متا، دلیل اصلی شکایت FTC

گزارش‌های FTC نشان می‌دهند که این کمیسیون اعتقاد دارد که خرید Within توسط متا، اقدام دیگری از سوی این شرکت برای انحصارطلبی و کنترل فضا است. بر اساس پرونده تشکیل شده، این غول رسانه‌های اجتماعی از زمانی که به متا تغییر نام داده، تلاش داشته تا جایگاه خود در زمینه واقعیت مجازی متاورس را تقویت کند.

متا یک قدم تا تصاحب کامل متاورس فاصله دارد

متاورس

Within Unlimited توسعه‌دهنده اپلیکیشن محبوب واقعیت مجازی به نام سوپرنچرال است. متا در اکتبر 2021 اعلام کرده بود که قصد دارد مالکیت کامل این شرکت فعال در زمینه VR (واقعیت مجازی) را در اختیار بگیرد و قرار بود این معامله تا ماه اوت نهایی شود.

به گفته FTC، شرکت تحت رهبری مارک زاکربرگ که در حال حاضر یک امپراتوری واقعیت مجازی موفق را بنا کرده، قصد دارد با خرید غیرقاتونی یک برنامه تناسب اندام ارزشمند، سرویس VR خود را گسترش دهد.

جان نیومن، معاون دفتر رقابت FTC گفت:

متا در حال حاضر نیز مالک یک اپلیکیشن تناسب اندام پرفروش بر پایه واقعیت مجازی است و از این امکان برخوردار بوده که با اپلیکیشن محبوب Supernatural رقابتی تنگاتنگ داشته باشد. اما این شرکت ترجیح داده تا به جای کسب موقعیت در بازار، آن را بر اساس شایستگی بخرد. این یک خرید غیرقانونی تلقی می‌شود و ما اقدامات لازم برای جلوگیری از تصاحب کامل متاورس را انجام خواهیم داد.

این کمیسیون قصد دارد با توقف خرید و محدود کردن بازار و جایگزینی آن با رقابت سالم، انتخاب مصرف‌کننده را افزایش داده و نوآوری را تشویق کند.

انتقاد ذی‌نفعان از شرکت متا

این شکایت در برهه‌ای طرح شده که متا به دلیل تلاش برای کنترل فضای متاورس مورد انتقادها قرار گرفته است. ذی‌نفعان و فعالان این حوزه هشدار داده‌اند که متا قصد دارد یک سیستم متمرکز و کنترل شده را ایجاد کند. هم‌چنین گزارش‌ها نیز حاکی از آن هستند که این شرکت کارکنان رقیب را برای ساخت متاورس خود، هدف قرار داده است.

با این حال، متا مخالفت خود را با نظرات FTC ابزار کرده و آن را ادعایی بر اساس ایدئولوژی و حدس و گمان، به جای شواهد، خواند.

این شرکت هم‌چنین وجود محصول anMy که تجربه‌ای مشابه با برنامه سوپرنچرال را ارائه می‌دهد، تکذیب کرد و قصد خود برای خرید Within را راهی برای تزریق سرمایه جدید به این بخش می‌داند.

نیکیل شانبهاگ، مشاور شرکت متا گفت:

این ایده که خرید شرکت Within و تصاحب کامل متاورس به ایجاد نتایج ضدرقابتی و جلوگیری از ایجاد بازاری پویا در زمینه واقعیت مجازی تبدیل منجر می‌شود، فاقد اعتبار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*