رقیب جدید الماس دریای نور

رقیب جدید الماس دریای نور با وزن 170 قیراط کشف شد

«رز لولو» نام یک الماس صورتی جدید است که به تازگی کشف شده و با وزن 170 قیراطی خود رقیب جدید الماس دریای نور به شمار می‌رود.

کارگران معدن در آنگولا موفق به کشف و استخراج الماس صورتی رنگ غول پیکری شده‌اند که ممکن است بزرگ‌ترین نمونه استخراج شده در سیصد سال گذشته باشد.

این الماس صورتی حدودا 170 قیراط وزن دارد و تنها کمی سبک‌تر از الماس دریای نور 183 قیراطی است.‌ دریای نور، بزرگ‌ترین الماس صورتی رنگ دنیاست که در موزه جواهرات ملی کشورمان نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپانی الماس لوکاپا، این الماس جدید به دلیل اینکه در معدن لولو در شمال شرق آنگولا کشف شده، رز لولو نامگذاری شده است. این کمپانی صاحب معدن لولو و یک معدن الماس دیگر در کشور آنگولاست.

رز لولو، رقیب جدید الماس دریای نور

از سال 2015 تا به امروز، پروژه حفاری معدن لولو شاهد استخراج 27 الماس با وزن بیشتر از 100 قیراط بوده است.‌ یکی از این سنگ‌های غول پیکر، الماس 404 قیراطی سنگ چهارم فوریه است که در سال 2016 با قیمت 16 میلیون دلار به فروش رسید.

با این وجود انتظار می‌رود که الماس صورتی رز لولو که پنجمین الماس بزرگ کشف شده در این معدن است، قیمت بالاتری در مقایسه با سنگ چهارم فوریه داشته باشد.

الماس رز لولو

الماس‌های صورتی گونه‌هایی بسیار کمیاب از این سنگ‌های قیمتی هستند و دانشمندان هنوز در خصوص دلیل ایجاد این رنگ صورتی در آن‌ها مطمئن نیستند.

در سال 1999، کارگران یک معدن در آفریقای جنوبی یک الماس صورتی 132 قیراطی را کشف کردند که کمی بعد ستاره صورتی نامگذاری شد. ظرف مدت دو سال، متخصصین به آرامی فرآیند برش و شکل‌دهی این الماس را انجام دادند و آن را به جواهری 59 قیراتی تبدیل کردند که در سال 2013 در یک مزایده با قیمت حدودا 83 میلیون دلار آمریکا به فروش رسید. به این ترتیب، الماس ستاره صورتی گرانقیمت‌ترین الماس فروخته شده در تاریخ به شمار می‌رود.

فرآیندی مشابه نیز باید برای رقیب جدید الماس دریای نور، Lulo Rose اتفاق بیافتد و این الماس باید به آهستگی از فرم خام خود جدا شود. بر اساس گزارش‌های موجود، در اثر این فرآیند، وزن این الماس ممکن است تا نصف مقدار کنونی کاهش پیدا کند. با این وجود حتی اگر وزن این الماس به 85 قیراط هم برسد، می‌توان انتظار داشت که رکورد قیمت الماس‌ها شکسته شود.

به گزارش پایگاه Livescience، انسان از حدود 2500 سال پیش از تولد مسیح به جمع‌آوری و مبادله الماس مشغول بوده است. از آن زمان تا به امروز، ظاهر مسحورکننده و کمیاب بودن الماس باعث قیمت بسیار بالای آن شده است؛ به طوری که تنها عده محدودی از ثروتمندان قادر به در اختیار داشتن این سنگ‌های قیمتی بودند.

رقیب جدید الماس دریای نور

الماس‌ها معمولا در عمق حدودا 160 کیلومتر یا بیشتر زمین تشکیل می‌شوند. الماس زمانی تشکیل می‌شود که ذخایر کربن تحت فشار و گرمای بسیار زیاد لایه‌های درونی زمین قرار گیرند. در این شرایط ممکن است تعدادی از الماس‌ها در فرآیندهایی مثل آتشفشان به سطح زمین انتقال پیدا کنند؛ اما عمده این سنگ‌ها از طریق حفاری در عمق زمین کشف می‌شوند.

در هر سال حدودا 90 میلیون قیراط الماس با هدف استفاده در صنعت جواهرآلات کشف می‌شود و درآمدی حدودا 300 میلیارد دلاری را برای این صنعت به همراه دارد. البته شرایط کار در معادن الماس بسیار سخت است و کارگران معدن عموما در معرض خطرات فراوانی قرار دارند. از طرف دیگر، به گزارش دیده‌بان حقوق بشر در سال 2018، این صنعت از قدیم‌الایام با اتهاماتی نظیر حقوق کارگران و آلودگی بیش از حد محیط زیست دست و پنجه نرم می‌کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*