گربه مومیایی-مصر باستان-مومیایی حیوانات

جذاب‌ترین فکت‌ها در مورد مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان + تصاویر

با خرافات وحشیانه مصری‌ها آشنا شوید. در این مطلب به فکت‌های جذاب در مورد مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان می‌پردازیم.

مصری‌ها به خرافات عجیبی باور داشتند و دست به کارهای وحشیانه‌ای می‌زدند. در ادامه این مطلب، جذاب‌ترین فکت‌ها را در مورد مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان بخوانید و تصاویر عجیب این حیوانات بخت برگشته را ببینید.

مومیایی کردن حیوانات در مصر باستان بسیار رایج بود. افرادی که به شغل مومیایی کردن مشغول بودند، چندین سلسله حیوانات خانگی را با صاحبانشان مومیایی می‌کردند تا در زندگی پس از مرگ نیز همراه صاحبان خود باشند.

به همین دلیل آن‌ها چندین حیوان بی گناه را به طرز وحشیانه‌ای می‌کشتند و مومیایی می‌کردند. کارشناسان مختلف و مصر شناسان، مومیایی حیوانات متعددی را پس از حفاری کشف کردند. برای مثال تصویر زیر یک گربه مومیایی شده است.

گربه مومیایی-مصر باستان-مومیایی حیوانات

بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم. این حقایق ترسناک را در ادامه خواهید خواند.

۱۴ حقیقت ترسناک در مورد حیوانات مومیایی شده مصر باستان

۱- حیوانات خانگی با نهایت دقت مومیایی شده‌اند. چندین حیوان خانگی کشته شدند و همراه مومیایی صاحب خود قرار داشتند.

۲- مومیایی حیوانات به مردم فروخته می‌شد تا آن‌ها را به عنوان پیشکش به معبد تقدیم کنند. مردم محلی مصر مومیایی‌ها را در معابد خدایان قرار می‌دادند.

۳- بسیاری از حیوانات مقدس، مانند شاهین به طور خاص با هدف پیشکش شدن پرورش داده می‌شدند. شاهین حیوان مقدسی بود؛ زیرا هوروس به عنوان «خدای شاهین» مصر شناخته می‌شد.

۴- جسد‌هایی که از حیوانات پیدا شد، اعضای بدن سالم نداشتند. کارشناسان معتقدند که گردن یا جمجمه شکسته حیوانات نشان می‌دهد که آن‌ها با هدف خاص و برای مومیایی شدن کشته شده بودند.

مومیایی کردن حیوانات مصر باستان

۵- کشیشان باستان در سراسر کشور برای پیدا کردن حیوان مناسب سفر می‌کردند و هنگامی که یکی از آن‌ها را پیدا می‌کردند، آن را تا زمان مرگ در معبد نگهداری می‌کردند و پرورش می‌دادند. در نهایت این حیوان به عنوان هدیه صلح محسوب می‌شد.

۶- تابوت‌هایی که در معابد و اتاق‌های‌ تدفین کشف می‌شدند، علامت مخصوص داشتند. ظاهراً زائران ثروتمند معابد، ولخرجی‌های زیادی برای تابوت‌های خاص و حرفه‌ای می‌کردند.

۷- مردم مصر باستان،‌ گربه‌ها را جانوران جادویی می‌دانستند و معتقد بودند که گربه‌ها برای افرادی که آن‌ها را به خانه ببرند، شانس می‌‌آوردند. بنابراین خانواده ثروتمند برای احترام به گربه خود، آن را با جواهرات نفیس می‌پوشاندند و به آن‌ غذای مخصوص می‌دادند. آن‌‌ها گربه‌های خود را پس از مرگ مومیایی می‌کردند.

۸- مردم مصر باستان مراسم تشییع جنازه‌ی مناسب برای حیوانات برگذار می کردند و  پس از مرگ حیوان خانگی مورد علاقه خود سوگواری می‌کردند.

تصویر زیر یکی از تابوت‌های حیوانات مصر باستان را نشان می‌دهد.

مومیایی کردن حیوانات مصر باستان

۹- مردم در زمان‌های قدیم، حیوانات خانگی را از یکدیگر می دزدیدند و آن‌ها را به نام خدایان قربانی می‌کردند.

۱۰- تابوت هر حیوان خانگی به طور کلی نشان‌ دهنده یکی از خدایان مصر باستان بود.

۱۱- مردم مصر باستان حیواناتی از جمله گربه، لک لک، شاهین، مار، کروکودیل و سگ را مومیایی می‌کردند.

۱۲- کارشناسان معتقدند که بیش از ۷۰ میلیون حیوان در زمان‌های قدیم کشته و مومیایی شدند.

مومیایی کردن حیوانات مصر باستان

۱۳- حیوانات مرده قبل از مومیایی شدن در زیر نور آفتاب قرار داده می‌شدند تا خشک شوند. این حیوانات هیچ عضوی در بدن خود ندارند؛ زیرا اعضای بدن در طی فرآیند مومیایی شدن از بدن خارج می‌شدند.

۱۴- برخی از کارشناسان معتقدند که این حیوانات قبل از مرگ گرسنگی می‌کشیدند؛ زیرا معده خالی یکی از ملزومات فرآیند مومیایی شدن بود.

با وجود این که مصری‌ها پیشرفته بودند؛ اما به خرافات باور داشتند. به همین دلیل در آن زمان تعداد زیادی از حیوانات خانگی بدون هیچ دلیلی کشته شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*