قابلیت تشخیص گیاهان در اندروید

قابلیت تشخیص نوع گیاهان در اندروید، شما را به یک باغبان حرفه‌ای تبدیل می‌کند

در اندروید یک قابلیت جالب وجود دارد که به شما در تشخیص نوع گیاهان می‌کند. با نحوه‌ی استفاده از این قابلیت در اپ گوگل آشنا شوید.

سیستم عامل اندروید، امکانات زیادی را به کاربران ارائه می‌دهد؛ اما یک قابلیت کاربردی وجود دارد که کمتر توجه قرار گرفته است: تشخیص نوع گیاهان!

اپ Google که به طور پیش‌فرض در اکثر گوشی های اندرویدی نصب شده، بیشتر از یک ابزار جستجوی ساده است. این اپلیکیشن با بهره‌گیری از فناوری گوگل لنز، می‌تواند تقریبا هر چیزی را که با دوربین گوشی نشانه می‌روید، شناسایی کند.

از این قابلیت می‌توانید برای تشخیص نوع گیاهان هم استفاده کنید. البته برای شناسایی گل و گیاه، اپ‌های مستقلی همچون PlantNet هم وجود دارند؛ اما چه بهتر که بدون نصب برنامه‌های اضافه، از این امکان برخوردار باشیم.

قابلیت تشخیص گیاهان در اندروید

  • ابتدا اپ گوگل را باز کنید (اگر از قبل روی گوشی شما نصب نبود، می‌توانید آن را از پلی استور دانلود کنید).
  • روی آیکون دوربین در سمت راست نوار جستجو ضربه بزنید. (ممکن است از شما چند مجوز دسترسی بخواهد و شاید نیاز به تغییر آی پی هم باشد).
  • برای شناسایی گیاهی که عکسش در گالری گوشی موجود است، کافیست آن را پیدا و لمس کنید. نتیجه بعد از چند ثانیه ظاهر می‌شود.
  • اما برای شناسایی یک گیاه با استفاده از دوربین گوشی، باید ابتدا روی Search و سپس روی آیکون ذره‌بین ضربه بزنید و عکس بگیرید. در این حالت هم نتیجه پس از چند ثانیه ظاهر می‌شود.

البته به یاد داشته باشید که ممکن است گوگل هم اشتباه کند؛ به ویژه اگر تصویر چندان واضح نباشد یا با گیاه نادری روبه‌رو باشید.