مواد غذایی با شیر

این مواد غذایی را هرگز با شیر نخورید

دانشمندان معتقدند که نباید شیر را با برخی از مواد غذایی ترکیب کرد. در ادامه خواهیم گفت که مصرف کدام مواد غذایی با شیر ممنوع شده است.

خوردن برخی از مواد غذایی با یکدیگر برای بدن مضر است و محققان تأکید می‌کنند که از مصرف همزمان این مواد با یکدیگر خودداری شود. برای مثال حتما سمی‌ترین ترکیب موجود یعنی خربزه با عسل را شنیده‌اید. در صورتی که این دو ماده غذایی با یکدیگر مصرف شوند احتمال مرگ به بالاترین حد خود می‌رسد.

شیر یکی از مواد غذایی است که مصرف آن با برخی از مواد غذایی دیگر ممنوع اعلام شده است. در این مقاله قصد داریم ترکیبات مضر با شیر را معرفی کنیم. به طور کلی بد نیست بدانید که شیر به تنهایی یک ماده غذایی کامل است و به هیچ‌وجه نباید با دیگر مواد غذایی ترکیب شود.

مصرف این مواد غذایی با شیر ممنوع!

این روزها همه ما دو یا چند ماده غذایی را با یکدیگر ترکیب می‌کنیم تا طعم غذایمان بهتر شود؛ اما نمی‌دانیم که چنین ترکیباتی می‌توانند سلامت جسمی ما را تهدید کنند. برخی از ترکیبات ناسازگار اگرچه منجر به مرگ و میر نمی‌شوند، اما درد معده را به همراه می‌آورد یا ممکن است باعث نفخ، خستگی و ناراحتی بدنی شوند.

مصرف مواد غذایی ناسازگار برای مدت طولانی مطمئنا آثار سوء و ناخوشایندی در بدن ایجاد می‌کنند. همچنین مصرف درازمدت و همزمان برخی از مواد غذایی موجب ایجاد جوش، مشکلات هاضمه مضمن و گاهی تنگی نفس می‌شود. گفتیم که شیر یک ماده غذایی کامل است که هر روز به روش‌های مختلف از آن استفاده می‌کنیم. پروتئین حیوانی را نباید با دیگر مواد غذایی که حاوی پروتئین هستند مصرف کرد. در ادامه فهرستی از مواد غذایی ناسازگار با شیر خواهد آمد.

مواد غذایی با شیر

1. تخم مرغ، گوشت و ماهی

حتما این جمله را شنیده‌اید که شیر را با ماهی مصرف نکنید زیرا مشکلات هاضمه و معده درد به وجود می‌آورد. اصولا شیر ماده‌ای با طبع سرد است و نباید با مواد غذایی سرد نظیر ماهی مصرف شود. مصرف شیر با گوشت، تخم مرغ و ماهی باعث سنگینی بدن می‌شود و مشکلات سلامتی زیادی به وجود خواهد آورد.

2. ترشیجات

توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید شیر و مشتقات آن را با مواد ترش مزه قاطی کنید. از طرفی مصرف شیر با میوه‌هایی که حاوی ویتامین C هستند هم مضر است. در کل شیر برای این که بتواند در بدن هضم شود نیازمند مدت زمان بیشتری است و وقتی با ماده ترش‌مزه و اسیدی همچون لیمو ترکیب می‌شود، فاسد شده و هم سوزش معده و هم نفخ را برای فرد ایجاد می‌کند. از طرفی برخی از افراد قادر به مصرف لاکتوز موجود در شیر نیستند، زیرا حساسیت‌زاست.

3. موز

اگرچه شیرموز مصرف زیادی در میان ایرانیان دارد، اما بد نیست بدانید که مصرف همزمان این دو ماده با یکدیگر باعث سنگینی بدن شده و هضم آن مدت زیادی به طول خواهد انجامید. همچنین وقتی شیرموز را هضم کنید تازه احساس خستگی به سراغتان خواهد آمد. پیشنهاد می‌شود برای هضم آسان‌تر موز آن را با دارچین یا پودر جوز هندی مصرف کنید.

4. خربزه

شیر و خربزه به تنهایی مسهل هستند و فرض کنید هر دوی این‌ها را با یکدیگر مصرف کنید. طبق تحقیقاتی که انجام شده می‌دانیم اسیدهایی که وظیفه هضم خربزه را دارند نمی‌توانند شیر را هضم کنند و بدین ترتیب عملکرد هضم شیر را با اختلال مواجه می‌سازند و نتیجه این می‌شود که مشکلات گوارشی به وجود می‌آید.

مواد غذایی با شیر

5. ماست

شاید نمی‌دانستید، ولی ترکیب کردن شیر با ماست هم مضر است. به عبارت دیگر ترکیب شیر با هر ماده تخمیری ممنوع بوده، چرا که ممکن است باعث گرفتگی رگ‌ها یا دیگر قسمت‌های بدن شود و حتی به طور کلی ممکن است منجر به عفونت و دردهای شکمی شوند.

6. تربچه

مصرف همزمان شیر با تربچه باعث بالا رفتن دمای بدن خواهد شد و هضم غذا را برای مدت طولانی به تأخیر می‌اندازد. بنابراین این دو ماده را با یکدیگر مصرف نکنید.