مدیرعامل واتساپ

مدیرعامل واتساپ : اطلاعات شخصی و چت‌های کاربران را در اختیار دولت‌ها قرار نمی‌دهیم!

مدیرعامل واتساپ اعلام کرد که ترجیح می‌دهد جای اینکه امنیت کاربرانش در سراسر جهان را به خطر بیندازد، به بریتانیا سرویس ندهد.

واتساپ بیانیه‌ای صادر کرده و گفته است که به قوانین مندرج در لایحه امنیت آنلاین بریتانیا متعهد نیست. Will Cathcart مدیرعامل واتساپ به BBC گفت که شرکت متا به هیچ وجه از هیچ دستور دولتی برای کاهش امنیت خود پیروی نخواهد کرد.

هدف لایحه امنیت آنلاین شناسایی فعالیت‌های قانونی اما مضری مثل سواستفاده کردن و مورد آزار و اذیت قرار دادن است. با این حال، به دلیل وضعیت سیاسی نامشخص بریتانیا تصویب این قانون به تعویق افتاده است.

این لایحه به دولت اجازه می‌دهد تا با اسکن کردن پیام‌های شخصی، تصاویری که نشان دهنده آزار جنسی کودکان هستند را شناسایی کند، اما همانطور که می‌دانید اسکن پیام‌های شخصی قانون و خط مشی رمزگذاری سرتاسر پلتفرم‌های رسانه‌ای از جمله واتساپ را نقض می‌کند.

مدیرعامل واتساپ

مدیرعامل واتساپ در ادامه به BBC چنین گفت:

«اسکن چت‌های شخصی کاربران امری نشدنیست و پذیرفتن اینکه امنیت واتساپ را در جهان کاهش دهیم تا درخواست یک کشور را برآورده کنیم، احمقانه است. نباید به دلیل مشکلات و مسائل ۲ درصد از کاربران، محبوبیت این پلتفرم را برای ۹۸ درصد از کاربران نادیده بگیریم.»

او در ادامه ادعا کرد که هدف این لایحه خواندن مستقیم و غیرمستقیم پیام‌های کاربران است و در پایان گفت: «فکر نمی‌کنم مردم چنین چیزی را بخواهند.»

از سوی دیگر، انجمن ملی پیشگیری از خشونت علیه کودکان (NSPCC) نظرات انتقادی داشت. Andy Burrows رئیس سیاست امنیت آنلاین کودکان در توییتر خود نوشت: مدیرعامل واتساپ به خبرگزاری BBC گفت که ترجیح می‌دهد خدمات خود را از بریتانیا خارج کند تا اینکه از مقررات پیروی کند. اقدامات حفظ حریم خصوصی برای شناسایی کودک آزاری از نظر فنی امکان پذیر است، بنابراین بگذارید شفاف سازی کنیم، این تصمیم یک مخالفت ایدئولوژیک است نه محدودیت‌های فنی.

Cathcart مدیرعامل واتساپ اظهار داشت که در حال حاضر صدها عکس از کودک آزاری غیرقانونی در واتساپ شناسایی شده است. او در ادامه افزود: تکنیک‌هایی وجود دارند که بسیار موثرند که توسط صنعت پذیرفته نشده‌اند. در این متدها نیازی نیست که امنیت همه‌ی کاربران را فدای این مسائل کرد، ما تقریبا بیش از سرویس اینترنتی دیگری در جهان این موارد غیرقانونی را گزارش می‌دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*