پورشه کیانو ریوز

چرا پورشه یک 911 سفارشی برای کیانو ریوز ساخت

کیانو ریوز یکی از محبوب‌ترین ستارگان هالیوود است که علاقه فراوانی به رانندگی دارد و کمپانی پورشه محبوب‌ترین برند خودروسازی او به شمار می‌رود. اما آیا مشخصات خودروی پورشه سفارشی او را می‌دانید؟

کیانو ریوز بازیگر سرشناس و محبوبی است که بیشتر به خاطر سری فیلم‌های پر زد و خورد «ماتریکس»، سه‌گانه اکشن «جان ویک» و البته مجموعه ماجراجویی «بیل و تد» به شهرت رسیده است. با این حال، نکته مشترک در میان تمامی این فیلم‌ها این است که ریوز عاشق سرعت است و علاقه وافری به خودروها و موتورسیکلت‌های سفارشی دارد.

علاقه شدید ریوز به کمپانی خودروسازی آلمانی پورشه ریشه در کودکی او دارد. مادر بزرگ او در کودکی تعدادی خودروی اسباب‌بازی به او هدیه داد. از میان این خودروها، نمونه‌های مورد علاقه او یک فراری 512 برلینتای قرمز رنگ و یک پورشه 911 توربوی خاکستری رنگ بودند. همچنین با گذشت زمان، علاقه کیانو ریوز به رانندگی رفته رفته به حس تحسین خودروهای خوب تبدیل شد!

پس از مدت‌ها تجربه رانندگی خودروهای پورشه در فیلم‌های مختلف، ریوز سرانجام یک خودروی پورشه 911 Carrera 4S مشکی رنگ مجهز به سانروف و با دنده دستی خریداری کرد و به دلیل چابکی و سرعت بالایی که داشت، نام آن را The Sled (سورتمه) گذاشت. این خودرو بین سال‌های 1995 تا 1998 در بازار آمریکا عرضه می‌شد و از یک موتور 3.6 لیتری M4 تنفس طبیعی استفاده می‌کرد.

به ادعای Autoevolution مدل 911 Carrera 4S انتخابی کیانو ریوز متعلق به سال 1996 بود. این خودرو همچنین احتمالا همان پورشه جنجالی است که ریوز در سال 2010 یک درخت کریسمس را بر روی آن قرار داد!

اگر کیانو ریوز باشید می‌توانید خودروی پورشه سفارشی خود را داشته باشید

کیانو ریوز عاشق صدای خروجی اگزوزهای اسپرت دوگانه خودروی پورشه خود شد. علاوه بر این، حس رانندگی فوق‌العاده آن نیز مورد دیگری بود که این بازیگر مطرح هالیوودی را مجذوب خود کرد.

به همین جهت دزدیده شدن این خودرو در حین فیلمبرداری یکی از آثارش ناراحتی شدید ریوز را در پی داشت! او معتقد بود که سارقان به طور خاص به دنبال خودروی پورشه او بودند؛ چرا که این خودرو یکی از آخرین موتورهای تنفس طبیعی کمپانی آلمانی را در اختیار داشت!

پورشه کیانو ریوز

کمی بعد از سرقت این خودرو، ستاره فیلم‌های ماتریکس تصمیم گرفت که یک پورشه جدید خریداری کند؛ با این حال این بار او تصمیم داشت خودرویی کاملا شخصی‌سازی شده بنا به سلیقه خودش را داشته باشد. به همین جهت او به ارتباط با مسئولین فروش این کمپانی اشتوتگارتی پرداخت و در صدد خرید یک خودروی 911 کاملا سفارشی برآمد. نتیجه کار محصولی شگفت‌انگیز با تریم داخلی مشکی از آب درآمد.

به ادعای پورشه، ریوز با این خودروی سفارشی خود سر صحنه ضبط نسخه اول جان ویک حاضر می‌شد.

پورشه و تاریخچه خودروهای سفارشی

پورشه تاریخچه‌ای طولانی در ساخت خودروهای سفارشی دارد و از نخستین روزهای فعالیت اقدام به عرضه نسخه‌های سفارشی از محصولاتش، چه با رویکرد زیباشناختی و چه با هدف تقویت عملکرد می‌کرده است.

خودروی سفارشی پورشه

کمپانی پورشه در سال‌های اول شکل‌گیری به طور خاص بر روی ساخت خودروهای سواری متمرکز نبوده است؛ با این حال در دهه 1930 این کمپانی آلمانی به یکباره تصمیم به ورود به عرصه طراحی و ساخت خودرو گرفت و محصولی اولیه را طراحی کرد که سرانجام به خودروی افسانه‌ای فولکس واگن بیتل تبدیل شد. پورشه همچنین پس از به رخ کشیدن توانایی طراحی فوق‌العاده‌اش، بسیاری از المان‌های طراحی خودروی بیتل را مورد استفاده قرار داد و محصولی جدید به نام Porsche 64 را طراحی کرد. این خودرو نخستین محصولی بود که با برند پورشه روانه بازار می‌شد.

در حال حاضر خریداران پورشه به گزینه‌های متعددی برای شخصی سازی خودروی انتخابی خود دسترسی دارند. البته این گزینه‌ها بیشتر مربوط به رنگ خودرو، تریم داخلی و یا کابین می‌شود. با این وجود اگر همانند کیانو ریوز مشکل مالی نداشته و بلندپرواز باشید، می‌توانید از خدمات استثنایی و البته گران قیمت بخش طراحی اختصاصی پورشه موسوم به Porsche Exclusive Manufaktur هم بهره‌مند شوید.

خودروی پورشه 64

این بخش از کمپانی پورشه در سال 1978 آغاز به کار کرد و مسئولیت ساخت مدل‌های سفارشی و اختصاصی از خودروی پورشه را بر عهده گرفت. مشتریان این بخش معمولا مایلند اطلاعات چندانی از خودروهای شخصی‌سازی شده‌شان به بیرون درز نکند؛ با این وجود پیش از این شاهد ساخت نسخه‌های منحصربفردی از محصولات پورشه برای شیخ‌های عرب و یا ابرخودروهای بسیار قدرتمندی نظیر 911 Turbo S Exclusive Series، ساخته شده از فیبر کربن بوده‌ایم.

تاسیس یک کمپانی ساخت و شخصی سازی موتور سیکلت توسط ریوز

با این که کیانو ریوز بیشتر به واسطه فیلم‌های اکشن هالیوودی و البته علاقه وافرش به کمپانی پورشه شناخته می‌شود، اما شاید مطلع نباشید که او صاحب یک کمپانی تولید و فروش موتورهای سفارشی فوق‌العاده است. او در سال 2011 کمپانی Arch Motorcycle Company را تاسیس کرد و در آن از متخصصان سرشناسی چون گارد هالینگر استفاده کرد. هالینگر پیش‌تر به خاطر طراحی نسخه‌های سفارشی فوق‌العاده از موتور سیکلت‌های هارلی دیویدسون به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شده بود.

کمپانی موتور کیانو ریوز

با اینکه Arch Motorcycle Company در ظاهر تنها سه محصول مختلف به مشتریان ارائه می‌دهد؛ اما هریک از موتورسیکلت‌های این کمپانی با دیگری کاملا متفاوت است! هر محصول این کمپانی به طور کامل بر حسب علاقه و نظر مشتری شخصی سازی می‌شود؛ به طوری که تنها نکته مشترک تمامی محصولات این کمپانی، توجه بسیار زیاد به جزئیات طراحی و عملکرد فنی است!

البته این موتور سیکلت های سفارشی کمپانی Arch محصولاتی بسیار گرانقیمت هستند و همه افراد نمی‌توانند یکی از آن‌ها را در اختیار داشته باشند! به عنوان مثال، شروع قیمت محصولات سری Arch KRGT-1 از 85000 دلار است و بسته به شخصی‌سازی‌های انتخاب شده، ممکن است قیمت تمام شده آن بسیار بیشتر از این رقم باشد.

البته این هزینه در مقایسه با پورشه های 911 Carrera 4S رقم چندان سنگینی نیست؛ اما با این حال خرید آن از عهده هر کسی بر نخواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بنظر من بهترین وزیباترین ماشین پورشه هست اصل ماشینه از همه لحاظ