ردیابی گوشی اندرویدی

آموزش ردیابی گوشی های اندرویدی و پیدا کردن موقعیت مکانی در گوگل مپ

اگر گوشی اندرویدی خود را گم کنید می‌توانید با چند گام ساده به ردیابی آن بپردازید. اما قبل از آن نیاز است تنظیمات مربوط به این قابلیت را در گوشی خود فعال کنید. امروز قصد داریم به آموزش مراحل انجام این کار بپردازیم.

اندروید در درون خود یک ردیاب موقعیت دارد که می‌توانید در صورت گم کردن گوشی از آن استفاده کنید. برای این کار نیاز است که یک اپلیکیشن خاص گوگل را از فروشگاه پلی استور گوگل دانلود کرده و با سطح دسترسی بالا بر روی گوشی خود نصب کنید. پس از لینک کردن این اپلیکیشن با اکانت گوگل خود، این برنامه به طور خودکار به گوگل مپس الصاق می‌شود و می‌تواند در هر لحظه لوکیشن گوشی شما را به نمایش درآورد.

اپلیکیشن Find My Device همچنین به شما اجازه می‌دهد که زنگ گوشی خود را از راه دور به صدا درآورید، دستگاه را قفل کنید و یا حتی اعلانی با مشخصات خودتان را بر روی صفحه نمایش دهید. بعلاوه، این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد که تمامی داده‌های گوشی خود را پاک کنید تا اطلاعاتتان در معرض سوء استفاده قرار نگیرند.

البته پیش از این که بتوانید گوشی اندرویدی خود را ردیابی کنید باید ابتدا تنظیمات برنامه و دستگاهتان را به درستی انجام دهید. برای این کار باید اولا گوشی روشن بوده و ثانیا دسترسی به موقعیت مکانی و اتصال اینترنت آن فعال باشند. همچنین نسخه اندروید شما نیز باید تقریبا بروز باشد؛ چرا که نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید از قابلیت ردیابی گوشی بی‌بهره هستند. با این وجود آماده‌سازی و دسترسی به گوشی اندرویدی از راه دور فرآیند ساده و سرراستی دارد.

با گجت نیوز همراه باشید تا مراحل راه‌اندازی اپلیکیشن Find My Device و ردیابی گوشی های اندرویدی را به شما آموزش دهیم.

راه اندازی قابلیت تعقیب موقعیت در گوشی های اندرویدی

ردیابی گوشی اندرویدی

قبل از شروع، مطمئن شوید که سیستم عامل اندروید 8 یا بالاتر بر روی گوشی شما نصب است. برای پیدا کردن نسخه اندروید دستگاهتان می‌توانید به بخش تنظیمات (Settings) رفته و از آن‌جا وارد زیرمنوی About Phone شوید و نسخه اندروید را مشاهده کنید.

همچنین برای دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌تر می‌توانید وارد بخش سیستم (System) و پس از آن System Update شوید تا نسخه سیستم عامل اندروید خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.

در گام دوم می‌بایست تنظیمات ردیابی گوشی اندرویدی خود را فعال کنید. قابلیت Find My Device به طور پیش‌فرض درون سیستم عامل اندروید تعبیه شده است. با این حال، برای استفاده باید حتما آن را فعال کنید. این کار از طریق پورتال وب اکانت گوگل یا اپلیکیشن اندروید قابل انجام است.

مراحل فعال‌سازی Find My Device به شرح زیر است:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی اندروید خود شوید
  • وارد قسمت گوگل شوید و از آنجا Find My Device را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید وارد بخش تنظیمات، امنیت (Security) و سپس Find My Device شوید.
  • گزینه On را انتخاب کنید.
  • پس از فعالسازی، اپلیکیشن Find My Device در صورتی که موقعیت مکانی گوشی شما غیرفعال باشد، از شما درخواست فعال‌سازی آن را خواهد داشت. این قابلیت برای ردیابی گوشی اندرویدی شما ضروری است. پس حتما این کار را انجام دهید.

در این بخش همچنین به آموزش دانلود و نصب اپلیکیشن Find My Device خواهیم پرداخت.

  • فروشگاه گوگل پلی را باز کنید و پس از ورود به منوی Find My Device، کلید مربوط به این اپلیکیشن را بزنید.
  • اپلیکیشن Find My Device را باز کنید.
  • با اکانت گوگل پلی خود وارد برنامه شوید و تمامی دسترسی‌های لازم را به این اپلیکیشن بدهید.

نحوه پیدا کردن دستگاه اندرویدی گم یا سرقت شده

ردیابی گوشی اندرویدی

به منظور ردیابی دستگاه اندرویدی گم شده و یا دسترسی از راه دور به آن می‌توانید اپلیکیشن Find My Device را با روش‌های گفته شده بر روی دستگاهی دیگر دانلود، نصب و اجرا کرده یا از پورتال وب این اپلیکیشن استفاده کنید. با این حال گوشی گم شده باید حتما به یک اینترنت فعال ( وای فای یا سلولار) دسترسی داشته باشد و قابلیت ردیابی موقعیت در آن فعال باشد. Find My Device البته اعلان‌هایی را هم به دستگاه گم شده ارسال می‌کند.

به منظور مشاهده موقعیت گوشی گم شده و ردیابی آن، مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد وبسایت android.com/find شوید.
  • در این صفحه شما گوشی اندرویدی گم شده را به شکل یک آیکون سبز رنگ در اپلیکیشن گوگل مپس مشاهده می‌کنید. در صورتی که دسترسی به موقعیت گوشی غیرفعال شده باشد، گوگل مپس آخرین لوکیشن دستگاه را نمایش خواهد داد.
  • در صورتی که ردیابی گوشی اندرویدی از طریق نقشه امکان‌پذیر نباشد، با کلیک بر روی گزینه Play Sound می‌توانید زنگ گوشی را به مدت پنج دقیقه به صدا درآورید. بد نیست بدانید که حتی در صورتی که زنگ خور گوشی غیرفعال باشد یا دستگاه بر روی سایلنت قرار داشته باشد، باز هم زنگ گوشی به صدا در خواهد آمد.

همچنین در صورتی که نتوانید گوشی خود را پیدا کنید، به کمک اپلیکیشن Find My Device می‌توانید آن را قفل کرده یا اطلاعات آن را به طور کامل پاک کنید.

مراحل انجام این کار هم به شرح زیر است:

  • پورتال Find My Device را باز کنید.
  • بر روی گزینه Secure Devices کلیک کنید تا دستگاهتان را توسط یک پین، پسورد یا الگو قفل کنید.
  • در منوی Secure Devices همچنین می‌توانید یک پیام بر روی گوشی گم شده ارسال کنید و شماره تلفنی را در اختیار یابنده گوشی گم شده قرار دهید تا با شما تماس بگیرد.
  • به منظور حذف کامل اطلاعات گوشی اندرویدی خود می‌توانید بر روی Erase Device کلیک کنید تا وارد منوی مربوط به آن شوید.
  • در این قسمت کلید Erase را فشار دهید.

در صورت انجام موفقیت‌آمیز مراحل بالا، اطلاعات گوشی گم شده با اولین دسترسی به اینترنت به طور کامل پاک خواهد شد. قفل کردن یا پاک کردن اطلاعات گوشی اندرویدی می‌تواند مانع از دسترسی دیگران به آن‌ها شود.