شهر بیت کوین ولی

بیت کوین ولی ؛ اولین شهر بیت کوین جهان در هندوراس

شهر بیت کوین ولی – Bitcoin Valley را باید اولین شهر رمزارز در جهان نامگذاری کرد. این شهر توریستی، در هندوراس راه‌اندازی شده است.

اولین شهر بیت کوین جهان در منطقه توریستی ساندرا لوسیا هندوراس با نام «بیت کوین ولی» یا دره بیت کوین راه اندازی شد. این شهر در فاصله ۲۰ کیلومتری از پایتخت هندوراس، تگوسیگالپا واقع شده است. این کار مبتکرانه با همکاری بلاکچین هندوراس، صرافی ارز دیجیتال Coincaex، دانشگاه فناوری هندوراس، آکادمی غیرمتمرکز و و شهرداری ساندرا لوسیا انجام شده است. بلاکچین هندوراس خبر راه‌اندازی این شهر را در روز سه‌شنبه اعلام کرد.

شهر بیت کوین ولی

سزار اندینو، رئیس میدات تجاری Los Robles در ساندرا لوسیا که فروشگاه‌های تجاری زیادی در آنجا قرار دارد، علاوه بر دلار آمریکا و لمپرین هندوراس، بیت کوین را هم به عنوان یک روش پرداختی می‌پذیرند. قرار است دستگاه‌های پوز مخصوصی در اختیار فروشگاه‌ها قرار بگیرد که قابلیت پرداخت با بیت کوین را ممکن می‌کند. او در این باره می‌گوید:

همه‌ی ما در ساندرا لوسیا قرار است در این پروژه سهیم باشیم. پذیرش بیت کوین، بازار دیگری را به وجود میاورد و این به معنای جذب مشتریان بیشتر است.

ما باید جهانی شویم. نمیتوانیم چشممان را روی تکنولوژی ببندیم و در حالی که همه‌ی کشورها رو به جلو حرکت می‌کنند، نباید عقب بیفتیم.

کارلوس لئوناردو پاگوادا ولاسکز، بنیانگذار بلاک چین هندوراس و نماینده انجمن کاربران ارزهای دیجیتال آمریکای مرکزی (Acucrip)، پیش از راه اندازی رسمی شهر Bitcoin Valley گفته بود که حدوداً ۶۰ کسب و کار با این پروژه آغاز به کار خواهند کرد. او همچنین خاطرنشان کرده است که این کسب و کارها برای استفاده از بیت کوین و فناوری بلاکچین توسط آکادمی غیرمتمرکز آموزش دیده‌اند.

شهر بیت کوین ولی

صرافی Coincaex دستگاه‌های پوزی را تهیه کرده که به بازرگانان اجازه دریافت وجه به صورت BTC را می‌دهد. خود این صرافی نیز تمام خطرهای استفاده از این پوزها را بر عهده خواهد گرفت و آن‌ها را بیمه می‌کند.

به طور مثال اگر خانواده‌ای در یکی از رستوران‌های سانتا لوسیا، پوپوسا (یک غذای مشهور هندوراسی) بخورد و هزینه آن را با بیت کوین پرداخت کند، معادل لمپیرا از کیف پول ارز دیجیتال او کسر خواهد شد. صرافی Coincaex بیت کوین دریافت می‌کند و سپس مبلغ را به صورت لمپیرا به رستوران منتقل می‌کند. بنابراین صاحبان مشاغل بیت کوین دریافت نخواهند کرد، بلکه لمپیرا به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

روبن کارباخال ولاسکوئز، استاد دانشگاه فناوری هندوراس به رویترز گفته است که «جامعه سانتا لوسیا باید برای استفاده و مدیریت ارزهای دیجیتال و پیاده‌سازی آن‌ها در کسب و کارهای مختلف منطقه و شکل‌گیری توریست-رمزارز، آموزش ببیند».

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*