کایی Xuanjie

کایی Xuanjie فیس لیفت معرفی شد؛ ام وی ام X55 پرو با طراحی جوان پسند

کایی Xuanjie فیس لیفت معرفی شد. این شاسی بلند چینی در نسخه فیس لیفت نسبت به قبل جذاب‌تر و اسپرت‌تر شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

برند چینی کوین که به عنوان زیرمجموعه چری محسوب می‌شود طی ماه قبل نام خود را به کایی تغییر داد تا از این پس محصولات این برند با نام تجاری جدید به بازار عرضه شوند. این برند چینی به تازگی از کایی Xuanjie مدل ۲۰۲۳ برده برداشت که در واقع نسخه فیس لیفت مدل قبلی محسوب می‌شود. کایی Xuanjie به زودی با قیمت پایه حدود 10 هزار دلار به بازار چین عرضه خواهد شد.

معرفی کایی Xuanjie فیس لیفت

بخش طراحی 

کایی Xuanjie

کایی Xuanjie اولین بار در سل 2021 به بازار عرضه شد و اکنون در مدل فیس لیفت با تغییر برند و تغییرات ظاهری قصد دارد فروش بیشتری را نسبت به مدل‌های قبلی به ثبت برساند. طول این خودرو حدود 4400 میلی‌متر، عرض آن 1831 میلی‌متر، ارتفاع آن 1653 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2632 میلی‌متر می‌رسد. چنین ابعادی کایی Xuanjie را در ردیف شاسی بلندهای کوچک یا جمع‌وجور قرار می‌دهد.

کایی Xuanjie

طراحان برای این خودرو رینگ‌های جدید، باربند و ستون C مشکی را در نظر گرفتند که ترکیب آنها باعث اسپرت‌تر شدن این شاسی بلند چینی شده است. در نمای جلو این خودرو نیز یک جلوپنجره به طرح کهکشانی و زمینه مشکی به چشم می‌خورد. چراغ‌ها نیز از زمینه مشکی بهره می‌برند.

کایی Xuanjie

طراحان یک خط کرومی را در زیر چراغ‌های قرار دادند که از میان لوگوی جدید این شرکت نیز عبور می‌کند. به طور کلی این شاسی بلند چینی نسبت به قبل از لحاظ ظاهری ارتقا پیدا کرده و می‌تواند نگاه جوانان را به خود جلب کند.

کایی Xuanjie

هنگام ورود به کابین کایی Xuanjie دو نمایشگر 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر دیجیتالی به چشم می‌خورد. البته این شاسی بلند اقتصادی بوده و به همین دلیل نسبت به ام وی ام ایکس 55 پرو از کابین ساده‌تری بهره می‌برد.

امکانات

کایی Xuanjie

از امکانات مهم کایی Xuanjie می‌توان به سیستم فرمان صوتی، کی‌لس، کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، پارک خودکار، دوربین عقب و سیستم پایش فشار باد تایرها اشاره کرد.

مشخصات فنی 

شاسی بلند چینی

این شاسی بلند چینی به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 116 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از پیشرانه توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT نسل سوم به چرخ‌های جلو انتقال پیدا خواهد کرد.

این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوختی برابر با 6.7 لیتر را به همراه دارد. تیپ‌های مختلف این خودرو با قیمتی حدود 10 هزار دلار تا 12 هزار دلار به فروش می‌رسانند که برای یک شاسی بلند اقتصادی قیمت مناسبی است.

احتمال عرضه کایی Xuanjie به بازار ایران

شاسی بلند چینی

گفتنی است از آنجایی که برند کایی (کوین سابق) طی همکاری با بهمن موتور اخیرا سدان ریسپکت را به بازار ایران عرضه کرده است و همچنین با توجه به این که چری نیز با مدیران خودرو همکاری دارد، ممکن است در آینده نزدیک شاسی بلند اقتصادی کایی Xuanjie به بازار ایران نیز راه پیدا کند.