خودروهایی با بودجه 700 میلیون

با بودجه 700 میلیون تومانی، چه خودروهایی در ایران بخریم؟

خرید خودرو در بازه قیمتی 700 میلیون تومان کار دشواری است. در این مطلب قصد داریم به معرفی خودروهایی با بودجه 700 میلیون تومانی بپردازیم.

خرید خودرو آن هم در شرایطی که بازار در رکود بوده و قیمت خودروها نیز با افزایش قیمت مواجه شده چندان آسان نیست. خریداران بسیاری قصد خرید یک خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه را دارند، ولی بازار طوری است که خرید هر خودرویی می‌تواند دارای ریسک باشد.

خودروهایی با بودجه 700 میلیون تومانی

سوال مهمی که پیش می‌آید این است که با بودجه 700 میلیون تومانی می‌توانیم چه خودروهایی بخریم؟ ممکن است مشتریان ایرانی بخواهند هزینه بیشتری برای خودروی زیر پای خود کنند و ماشینی بخرند که آنها را سال‌های سال همراهی کند، اما ندانند که باید با این بودجه دقیقا چه انتخابی بکنند. از همین روی در ادامه قصد داریم چندین گزینه مقرون به صرفه و جذاب را معرفی کنیم تا انتخاب برایتان راحت شود.

1. هیوندای اکسنت مدل 2015

هیوندای اکسنت

بازار این روزهای ایران پر شده از خودروهای چینی که یکی پس از دیگری ظهور می‌کنند و البته اگرچه کیفیت و ظاهر نسبتاً خوبی دارند، ولی در طولانی مدت خریداران را پشیمان خواهند کرد. بنابراین اگر صاحب یک خودروی چینی بوده‌اید و هم‌اکنون از داشتن یکی از آنها خسته شده‌اید، بهتر است سری به کمپانی هیوندای بزنید و با سدان با کیفیت و کم استهلاک این شرکت کره‌ای آشنا شوید.

هیوندای اکسنت از آن سدان‌های جذابی است که مدل 2015 آن هم اکنون در بازار داخلی پیدا می‌شود. این خودرو قیمت مناسبی دارد و امکانات و آپشن‌های آن دلفریب است. از جمله مزایایی که می‌توان برای این سدان کره‌ای برشمرد، کابین جادار آن است که خوشبختانه متریال خوبی نیز دارد.

مشخصات فنی هیوندای اکسنت 2015 از قبیل پیشرانه و گیربکس آن عملکرد خوبی دارند و می‌توانند نظر مشتریان را به راحتی جلب کنند. این خودروی کره‌ای مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری است و می‌تواند حداکثر قدرت 122 اسب بخار را تولید کند. سیستم انتقال قدرت در این سدان زیبا یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک است.

هیوندای اکسنت مدل 2015 دارای امکاناتی به شرح ذیل خواهد بود: سیستم کنترل کشش و پایداری، نمایشگر لمسی مولتی مدیا، فرمان برقی، شش کیسه هوا، تهویه اتوماتیک و سانروف.

2. چری تیگو 5 آی ای مدل 1397

تیگو 5 آی ای

اما به سراغ خودروهای چینی که بخواهیم برویم باید از چری تیگو 5 آی ای مدل 97 شروع کنیم. این خودروی کراس اوور جذاب که از محصولات مونتاژی شرکت مدیران خودرو به حساب می‌آید، انتخابی جذاب و شهری متناسب با بودجه 700 میلیون تومانی است. شاید بتوان گفت از نظر مشخصات فنی و چالاکی این خودرو رضایت‌بخش نیست، ولی هم طراحی ظاهری خوبی دارد و هم مجهز به امکانات و آپشن‌های مناسب و قابل قبولی است.

خوشبختانه موتور این خودرو توربوشارژ نیست و این یعنی می‌توان امیدوار بود که هزینه‌های زیادی روی دست خریداران نگذارد؛ زیرا پیشرانه‌های تنفس طبیعی استهلاک کمتری در مقایسه با موتورهای توربوشارژ خواهند داشت. بنابراین دیگر نیاز نیست سوخت این خودرو بنزین سوپر باشد.

موتور قدرتمند این خودرو قادر به تولید حداکثر قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 182 نیوتن‌متر است. همچنین قوای محرکه تیگو 5 آی ای مدل 97 از طریق گیربکس سی وی تی 7 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود. در کل این خودروی شاسی بلند گزینه جالب و به‌صرفه‌ای برای خرید محسوب می‌شود.

3. رنو ساندرو استپ وی سال

رنو ساندرو استپ وی

مشتریان زیادی تمایل دارند یکی از محصولات رنو را داشته باشند، اما نوبت به رنو ساندرو استپ وی که می‌رسد نظرها ممکن است متفاوت باشد؛ زیرا این خودرو هم دارای طراحی ظاهری قدیمی و هم کیفیت کابین نه چندان دلچسبی است. به همین دلیل ممکن است مشتریان نخواهند با بودجه 700 میلیونی خود اقدام به خرید چنین خودرویی کنند.

خوشبختانه رنو ساندرو استپ وی از نظر مشخصات فنی و پیشرانه‌اش در شرایط خوبی قرار دارد. این خودرو یکی از ارزان‌ترین کراس اوورهای اروپایی بازار ایران محسوب می‌شود. نکته جالب دیگر این خودرو اشتراکاتی است که از نظر فنی با رنو تندر 90 دارد و در صورتی که نیاز به تعویض قطعه داشته باشید، از این نظر راحت خواهید بود.

رنو ساندرو استپ وی دارای بازار خرید و فروش پررونق و خوبی است و دارای دو نسخه فول آپشن یا سفارشی و نسخه معمولی است. از جمله امکاناتی که در نسخه فول آپشن این خودرو پیدا می‌شود می‌توان به کروز کنترل، سنسور پارک، نمایشگر لمسی مولتی مدیا، مانیتور عقب و نمایشگر دنده عقب در آینه اشاره کرد.

4. هایما S5 مدل 1400

هایما اس 5

از دیگر کراس اوورهای چینی بازار ایران که مونتاژ آن توسط ایران خودرو انجام می‌شود، هایما اس 5 است. این خودرو که در بازه 700 میلیون تومان قرار دارد در سال 1400 راهی بازار شده و مجهز به گیربکس سی وی تی است. بنابراین مجموع قوای محرکه این خودرو از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک با موتوری قدرتمند به محور جلو منتقل می‌شود. در کل سواری این خودرو قابل قبول ارزیابی می‌شود.

از نظر چالاکی و چابکی هایما اس 5 مدل 1400 نسبت به خودروهای هم‌رده‌اش عملکرد بهتری دارد و نتیجتا باید خاطرنشان کنیم که شتاب صفر تا صد آن تنها در 9 ثانیه انجام خواهد شد. پیشرانه کراس اوور جذاب ایران خودرو می‌تواند حداکثر قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 223 نیوتن‌متر را تولید کند و در کل اغلب امکانات رفاهی و آپشن‌های مورد نیاز یک خودروی خوب را دارد.

5. جک S3 صفر کیلومتر

جک اس 3

اگرچه خودروی جک اس 5 در بازار ایران شناخته شده‌تر و محبوب‌تر است، اما می‌توان گفت خودروی جک اس 3 صفر کیلومتر همچنان در بازار ایران مشتریان زیادی دارد. این خودرو شاید ظاهر قدیمی داشته باشد، اما خوشبختانه مورد پسند خریداران ایرانی قرار گرفته است و می‌توان گزینه خوبی برای شما در این بازه قیمتی باشد.

رقبای جک S3 در حال حاضر مجهز به پیشرانه‌های توربوشارژ شده‌اند، اما این کراس اوور چینی همچنان از همان پیشرانه تنفس طبیعی قدیمی خود بهره می‌برد که انصافا دارای استهلاک کمتری خواهد بود. سواری این خودروی جذاب نرم و مناسب است و در مصارف روزمره و عادی عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

خوشبختانه از جمله مزایای این خودرو می‌توان به خدمات پس از فروش گسترده، بازار خرید و فروش پررونق و استهلاک عادی و متعادل اشاره کرد. این محصول توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ شده و در بازه قیمتی 700 میلیون تومان گزینه‌ای به‌صرفه محسوب می‌شود.

6. ام وی ام ایکس 33 اس اتوماتیک فیس جدید

ام وی ام ایکس 33

آخرین پیشنهادی که در این مطلب خواهیم کرد، ام وی ام ایکس 33 اس اتومات نیوفیس است. این خودروی کراس اوور با بودجه 700 میلیون تومانی سازگار است و می‌تواند مشتریان ایرانی را قانع کند. چهره و طراحی ظاهری این خودرو هیجان‌انگیز و دارای مولفه‌های اسپرت است.

امکانات رفاهی و آپشن‌های جدید این خودرو عبارتند از کنترل کشش پایداری، کنترل سرعت در سراشیبی، فرمان برقی و گرم‌کن صندلی جلو. خوشبختانه گیربکس این خودرو از نوع سی وی تی نیست. گیربکس‌های CVT باعث می‌شوند تا شتاب و چابکی خودرو کمتر شود و در واقع شتاب آن را پایین می‌آورند. پیشرانه این کراس اوور جذاب مدیران خودرو می‌تواند حداکثر قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن‌متر را تولید کند.

سخن پایانی درباره خرید خودروهایی با بودجه 700 میلیون

حقیقت آن است که خرید خودروهای چینی کارکرده انتخاب به‌صرفه و اقتصادی محسوب نمی‌شود و در صورتی که قصد خرید خودروهایی با بودجه قیمتی 700 میلیون تومان را دارید بهتر است به سراغ گزینه‌های کم کارکرد و صفر کیلومتر بروید. ما نیز در این مقاله تلاش کردیم گزینه‌های صفر کیلومتر یا کم کارکرد را معرفی کنیم.

در مجموع می‌توان گفت ام وی ام ایکس 33 اس نیوفیس چون امکانات جدید و گیربکس اتوماتیک معمولی دارد، انتخاب بهتری در مقایسه با سایر محصولات این فهرست به شمار می‌رود. از طرفی خودروی جک اس 3 هم سواری نرم و روانی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. چری تیگو 5 هم ظاهر جذابی دارد و هم کابین جادار آن مناسب خانواده‌ها است.