سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده

سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده با چشم بادامی‌ها مشکل اساسی دارد!

بسیاری از رانندگان آسیایی از جمله چینی‌ها از عملکرد اشتباه سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده انتقاد کردند و بر این باورند که در طراحی این سیستم به حالت چشم آسیایی‌ها توجه نشده است.

امروزه سیستم‌های پایش راننده که قادر به تشخیص خواب آلودگی راننده هستند به عنوان یکی از آپشن‌های مهم خودروها محسوب می‌شوند؛ چرا که عملکرد آنها باعث کاهش چشمگیر میزان تصادفات خواهد شد، اما به تازگی عملکرد اشتباه این سیستم با اعتراض رانندگان چینی همراه شده است. در واقع این سیستم با حالت چشم آسیایی‌ها سازگار نبوده و به همین دلیل نمی‌تواند عملکرد دقیقی را ارائه دهد.

مشکل سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده با آسیایی‌ها

سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده

نسل قبلی سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده برای تشخیص بیداری راننده از سنسورهایی که روی فرمان نصب بود استفاده می‌کرد، اما در نسل جدید این سیستم از دوربین‌های ویژه‌ای که در مقابل راننده نصب شده استفاده می‌کند. در همین راستا مالکان خودروهای شرکت چینی XPeng با انتقاد از عملکرد این سیستم اعلام کردند این سیستم به اشتباه چشم‌های رانندگان شرق آسیا از جمله چینی‌ها را بسته تشخیص می‌دهد.

برند چینی XPeng با هدف ترغیب رانندگان به رانندگی صحیح و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده آنها از تکنولوژی‌های خودران در زمان خرید برای مالکان 100 امتیاز در نظر می‌گیرد که البته با انجام تخلف این امتیاز کاهش پیدا خواهد کرد. این برند چینی هر سال یک یا دو بار 100 امتیاز کامل را به راننده اختصاص می‌دهد، اما اگر در طول سال امتیاز راننده به صفر کاهش پیدا کند، راننده موظف است با حضور در یک آزمایش ایمنی مجددا 100 امتیاز لازم را کسب کند.

سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده

در همین راستا کاربران چینی با اعلام این که چند بار امتیاز آنها به اشتباه کسر شده عنوان کردند سیستم تشخیص خواب آلودگی محصولات این شرکت عملکرد اشتباهی داشته و باعث کسر امتیاز آنها می‌شود. یک راننده چینی در همین خصوص عنوان کرد چشمان من بسیار کوچک است و من هیچ‌گاه پشت فرمان نمی‌خوابم، اما این سیستم بارها به دلیل کوچک بودن چشمانم مرا به خواب‌آلودگی متهم کرده است.

پس از این که انتقادات از سیستم DMS افزایش یافت، شرکت چینی XPeng در واکنش به انتقادات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از وجود چنین مشکلی مطلع شده و در حال ارتقای این سیستم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*