نینتندو وی

گران ترین کنسول بازی تاریخ از محصولات سونی و مایکروسافت نیست

برخلاف تصور همه، گران ترین کنسول بازی تاریخ محصول سونی و مایکروسافت نیست. در ساخت این کنسول از طلای 22 عیار و الماس استفاده شده است!

برخلاف تصور همه که فکر می‌کنند گران‌قیمت‌ترین کنسول‌های بازی Xbox Series X و PS5 هستند، عنوان گران ترین کنسول بازی ساخته شده تاکنون، به نسخه محدود نینتندو Wii Supreme تعلق دارد. اما آیا این دستگاه واقعاً ارزش بهای پرداختی را دارد؟ کنسول Nintento Wii به طور رسمی در سال 2006 و با قیمت 249 دلار عرضه شد. این کنسول پس از مدتی کوتاه، در میان موفق‌ترین ساخته‌های این شرکت قرار گرفت و در طول مدت عرضه، حدود 100 میلیون از این سری فروخته شد. با این حال، نینتندو از انواع مختلف لوکس غیر رسمی کنسول محبوبش بی خبر بود.

یکی از این مدل‌ها، نسخه سلطنتی کنسول Wii با روکش طلا است که توسعه‌دهنده بازی THQ به طور ویژه آن را برای ملکه الیزابت به عنوان یک شیرین‌کاری تبلیغاتی در ماه می 2009 ساخته بود. این کنسول سفارشی Wii البته هرگز به دست ملکه بریتانیا نرسید و سال‌ها بعد توسط مالک جدیدش به حراج گذاشته شد. نسخه سلطنتی Wii در ابتدا با برچسب قیمتی 300000 دلار عرضه شد، اما نکته قابل توجه آنکه، این کنسول هم‌چنان گران‌ ترین نمونه در طول تاریخ محسوب نمی‌شود.

عنوان گران ترین کنسول بازی تاریخ به Wii Supreme تعلق دارد که به عنوان یک کار سفارشی پر زرق و برق در همان سال عرضه شد و البته هزینه بسیار سنگین‌تری را نسبت به هر نوع دیگری از نسخه‌های خاص Wii به دنبال داشت.

نینتندو Wii Supreme، گران ترین کنسول بازی تاریخ

گران ترین کنسول تاریخ

این کنسول توسط استوارت هیوز که از طراحان نسخه 190 هزار دلاری آیپد سوپریم به شمار می‌رود، بازسازی شد. کنسول Wii Supreme با بیش از 2500 گرم طلای 22 عیار، با قیمت 365000 دلار عرضه شد. مکمل پوشش طلایی آن، الماس‌های بکپارچه‌ای است که کلیدهای طلایی Wii را مزین کرده و در مجموع به 19.5 قیراط می‌رسد. کار طراحی و ساخت این دستگاه که سازنده از آن به عنوان «ایستگاه بازی نهایی» یاد کرده، شش ماه طول کشید.

فارغ از آنکه Wii Supreme، گران ترین کنسول بازی تاریخ محسوب می‌شود، با توجه به آنکه تنها سه دستگاه از آن ساخته شده، بسیار کمیاب است. مواد اولیه این کنسول به تنهایی چیزی در حدود 200000 دلار ارزش دارند.

آیا گران ترین کنسول، ارزش بهای پرداختی را دارد؟

وقتی صحبت از کنسول‌های بازی گران‌قیمت به میان می‌آید، گران‌ترین کنسولی که به صورت آنلاین فروخته شده، با قیمت 360000 دلار خریداری شد. این دستگاه یک نمونه اولیه از پلی استیشن نینتندو بود که به عنوان یک محصول تاریخی از سرمایه‌گذاری شکست خورده سونی و نینتندو ماندگار شد. از سوی دیگر، نسخه سلطنتی Wii زمانی که به مزایده گذشته شد، با فاصله‌ای زیاد نسبت به گران‌ترین کنسول، با قیمت 30000 دلاری به فروش رسید.

نینتندو پلی استیشن

کنسول نینتندو پلی استیشن که با قیمت 360 هزار دلار به صورت آنلاین فروخته شد

با اینکه کنسول نینتندو Wii Supreme از طلا و سنگ‌های گران‌قیمت بسیاری برخوردار است، اما آیا این دستگاه هم‌چنان در بلندمدت ارزش خود را حفظ خواهد کرد؟ با توجه به اینکه نینتندو پیش‌تر پشتیبانی از سرویس Wii را متوقف کرده است، خریدار قطعا برای پیدا کردن قطعات آن به مشکل بر خواهد خورد. بنابراین این کنسول بدون آنکه کاربردی برای بازی داشته باشد، احتمالا تنها به کلکسیون‌هایی خاص تعلق خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نادرتون هم مال شرکت سونی است عزیز